Ik heb mijn paard in elkaar geslagen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:14

moet je dat vragen? als je zo nodig zin hebt je paard in elkkaar te hoeken doe het teminste nadat je bent gevallen en ga niet eerst vrolijk verder stappen om er vervolgens een tijd later als je in stal aan het afverzorgen bent er achter te komen dat je haar even aat zitten afranselen. Dat is nou dierenmishandelin Misselijk
sommige mensen snappen het ook nooit he? als je paard wat doet straf je direct en niet 5 weken later omdat je er dan pas zin in hebt Frusty Frusty

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:15

sanne het is niet slim om haar pas na de hand in de stal te straffen dan snapt ze niet waarom ze straf krijgt.

je had haar beter in die bak al een paar meppen kunnen verkopen toen je er weer op zat.

de kans is nu dat ze bang voor je is en dat ze schuw is.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:16

precies.. als je je paard wil straffen doe dat dan meteen en niet later in de stal pas in eens gaan slaan, dat begrijpt ie niet hoor!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:18

Sanne, een paar minuten later straffen is al te laat!!! En waarom is het nou nodig om iemand gelijk tut te noemen... Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:20

is het goed dat jij dit bij je paard flikt kan je beter vragen.
Bokken is niet leuk en natuurlijk zat je paard fout.
Maar ben jij een haar beter zo? Het achteraf straffen is net zoiets als een paard voor niks straffen want hij legt de link niet dat die straf voor dat bokken was. Daar ben je te laat mee en het is erg onredelijk tegenover je paard. Of vind je zelf van niet?
Ik hoop dat je knap banketstaaflig voelt nu en volgende keer fatsoelijk nadenkt Boos!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:20

Het is gewoon totaaaaal niet nuttig te straffen nadat iets gebeurd is. Je doet het OF meteen OF niet, en niet pas na een paar minuten of een half uur..

Maar dimmen, ik zie hier dus echt niemand banketstaaflig reageren ofzo.

_________________
"It never hurts to help" -- Eek the Cat Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-11-24 19:29 ]</font>

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:21

Gatver wat ben jij ziek om je pony met je musketon (dat ijzeren ding) te slaan! Jouw slaan ze toch ook niet met iets ijzers...Gatver Misselijk

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:21

op deze manier je pony straffen heeft echt geen zin, ze zal het niet begrijpen, je had haar na de valpartij beter even flink kunnen laten werken en daar bedoel ik niet mee je pony afranselen maar haar even goed laten zweten en laten merken dat jij de baas ben en dat ze zoiets beter niet nog een keer kan doen.
vind het trouwens ook niet nodig om nimber een tut te noemen maar goed Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:22

Ja verkopen lijkt me een goede optie, beter voor dat arme beest.
En ik hoop dat je je idd banketstaaflig voelt. Als jij je altijd zo gedraagt tegenover je paard vind ik het niet gek dat ie zo doet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:23

en waarom verkopen? Omdat ze een keer dwars is?
Als dat zo is (let wel ALS) kies je wel de weg van de minste weerstand, en als je dan een nieuw paard koopt? Moet ie na 1x dwars zijn ook weer weg? (let dus nogmaals, aangezien ik weet dta je wat opvliegend bent, ALS)

Betreft het in elkaar beuken zou je toch horen te weten dat je een paard DIRECT moet straffen, en niet na een paar weken/dagen/minuten.
Nu snapt nikita namelijk totaal niet waarom ze op haar flikker kreeg.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:28

Wat betreft verkopen:
waarom? iedere pony heeft wel is zoiets,ik ben ook zo vaak op men bek gegaan,en strafte sun daarvoor ook,maar niet op zo'n harde manier als jij deed,en wel meteen na de gebeurtenis.En als ze weer braaf deed waren we weer vrienden Lovers
Sjeetje Sanne,dit had ik nou echt nooit van je verwacht Verdrietig Gatverdamme... Misselijk

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:40

jeetje.. sanne, waarom plaats je dit topic eigenlijk?? Je weet zelf denk ik wel dat je fout bent, want een paard later straffen is gewoon niet slim.
Maar als iemand je dat dan vertelt, niet eens op een banketstaaflige manier.. dan zeg je meteen dat je dat ook wel weet en noem je haar een tut..

Volgens mij plaats je dit topic alleen om ff te horen dat je helemaal gelijk hebt en te horen, ja het was fout wat je deed, maar ach dat gebeurt iedereen wel eens...

Nouja, ik vind het iig gewoon dom dat je je paard later straft en dan ook nog de manier waarop.. als je dan mept, mep dan met de 'zachte' kant van het touw.. met de harde kant, heb je veel meer kans dat je schade aanricht..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:40

sanne je moet toch gvd (sorry) beter weten!
je mag een paard niet eerst vrolijk uitstappen en dan later slaan met een musketon. wat een paardenliefde Misselijk elk paard heeft wel eens een rot dag, jij vast ook, slaan je ouders jouw dan ook met een ijzerding in elkaar? NEE
dus denk aub voortaan na en het lijkt me beter dat jij helemaal geen pony meer hebt, want jij kan jezelf blijkbaar nog niet beheersen en je weet dus ook niet dat je meteen moet straffen, als je haar vanaf het begin goed had aangepakt was ze niet elke keer onder het hek doorgegaan,
dit had ik dus echt niet van je verwacht sanne!! erg jammer..

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:44

zoals ze hierboven als zeggen, je moet je paard gelijk straffen nadat hij iets fout heeft gedaan en niet pas later want anders weet je paard echt niet waarom je hem sloeg en dan heeft het dus geen nut je paard te straffen. Koe Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:52

stel nou dat ze het nog een keer doet???
Je hebt gelijk sanne, verkopen die handel, met zo'n stelling kan je niet op een eerlijke manier met je pony omgaan.
Stel nou dat er morgen een vliegtuig op je huis neerstort... moet je daar dan maar vanuit gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:52

Heel domme vraag
denk dat je zelf het antwoord toch wel wist.
Sorry maar ik heb medelijden met je paard.
Echt dat meen ik.
Dat arme beest snapt toch echt niet als hij lief op zijn stal staat waarom hij afgeramt word.
Zou jij het snappen als je een veeg tegen je oren kreeg als je rustig op de bank tv zit te kijken omdat je 10 min. daarvoor iets hebt gedaan wat niet mocht.

sorry maar dit is nu echt dierenmishandeling.


En er erger aan toe zijn dan dood lijkt me stug!
Dat je straft ok maar dan wel meteen en geen seconde later.

En sorry dat ik het zo grof verwoord maar hier word ik gewoon Extreme duivel van.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:52

Zo snel ga je nou ook weer niet dood hoor,
en als je weet dat je paard soms klierig is,en niet
bij je past,moet je hem niet kopen...En als je weet dat je nog geen zelfcontrole hebt,moest je even wachten met een paard kopen...Die musketons zijn keigevaarlijk weet je dat! En dat je er NU pas achter komt dat je fout zit...tja,das wel errug dom Lips are sealed

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:55

Waarom krijg ik de indruk dat dit bericht hier alleen geplaatst is om reacties uit te lokken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hier serieus de vraag gesteld wordt of je er goed aan gedaan hebt om een pony lange tijd na een incident met een paniekhaak tegen zijn buik aan te slaan Verward

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:59

Citaat:
Op 2001-11-24 19:55, schreef Percy:
Waarom krijg ik de indruk dat dit bericht hier alleen geplaatst is om reacties uit te lokken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hier serieus de vraag gesteld wordt of je er goed aan gedaan hebt om een pony lange tijd na een incident met een paniekhaak tegen zijn buik aan te slaan Verward


ja, dat dacht ik dus ook al, je verwoord precies wat ik wilde zeggen Lips are sealed

Achja, sanne, ik hoop dat je het beste voor je paard doet

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:04

Ben je eigelijk wel een paard waard Sanne?
Vraag jezelf dat eerst maar is goed af Knipoog

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:06

nee,helaas kan niemand de tijd terugdraaien Scheve mond\ maarjah,logisch nadenken helpt meestal ook wel hea...Nadenken voordat je zo'n topic plaatst,nadenken voordat je zoiets naars doet.
En ik had zelf ook altijd,dat ik op bokt niet nad8 voordat ik wat typte...Gelukkig is dat nu weg,en heb ik dat in mijn echte leven niet Party!!

Geef Nikita maar een dikke knuf van mij en sun,dat heeft ze wel verdiend na die schrik lijkt mij Lovers