Arabjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-01 17:34

Zijn Arabieren nou echt zo druk zoals men beweert? Zie graag jullie reakties! Party!!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 17:49

Ik vind het wel meevalllen hoor. Wij hebben er eentje op stal staan die wel heel druk is, maar hij kan ook heel rustig zijn. Het is maar het uit wat voor bloedlijn ze komen en hoe ze opgevoed worden.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:13

ik ken 2 hele lieve arabieren.. echt schatjes Lovers ze hebben wel wat meer temperament maar dat hoort er gewoon bij!

ik ken ook 1 arabier en dat is echt een zenuwpees.. echt VREZELIJK! daar zou ik echt gek van worden als ik die elke dag zou moeten verzorgen/rijden.. kan niet normaal stil staan, staat maar te draaien met poetsen, moet eerst een kwartier uitrazen voordat je normaal kunt beginnen met rijden etc.

ik vind arabiertjes best wel mooi enzo, maar als ze zo druk zijn vind ik ze niet leuk.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:16

Ik verzorg 2 arabjes en die zijn echt rustig! Je kan er zo een beginner opzetten.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:40

Natuurlijk zijn arabjes drukker als fjordjes ofzo.
maar het ligt natuurlijk helemaal aan het paard zelf.
Mijn toekomstige bloedpaardje is ook een drukke (geen 100% arabier) maarja,paarden verschillen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:50

Citaat:
Op 2001-11-24 17:40, schreef Sunnylover:
Natuurlijk zijn arabjes drukker als fjordjes ofzo.

Ha ha tenzij je het over Noorse volbloedjes hebt zoals Hansje bijvoorbeeld....

Over het algemeen zijn arabieren heel gevoelig en hebben ze een ontzetten groot uithoudingsvermogen (daarom dus ook geschikt voor endurance rijden). En vaak zijn ze best intelligent en hebben je dus heel snel door.
Dat drukke is vaak meer een reactie omdat ze heel erg enthousiast zijn (of te weinig beweging hebben gehad). Ik denk dat het heel veel aan de opvoeding en omgang ligt maar toch ook echt een deel bloedlijn.
Mijn vroegere half arabiertje was een ontzettende druktemakker, als je daar mee ging buitenrijden dan moest ze gewoon even vooluit gaan anders was ze alleen maar aan het dribbelen maar als het er op aan kwam was ze supermakkelijk te remmen.

_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-11-24 17:51 ]</font>

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:53

ik heb de ervaring dat het erg ligt aan de opvoeding of het karakter en ook vooral hoe je er mee omgaat.
en het kan idd ook erg liggen aan een bepaalde bloedlijn

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:58

Ik heb een echte 100% volbloed merrie gehad met goed papier. Ze kwam en was zo gek als een deur .
Ze had op een manege gestaan en al die kinderen had ze vreselijk gevonden ze bleef maar rondjes draaien door de stal.
Bijna 2 maanden nadat ze kwam was ze niet meer te herkennen zo rustig en braaf.
Toen ze onder het zadel was kon je ieder kind erop zetten en een kanon ernaast afsteken en ze bleef rustig bijna een groninger dus Lachen
Toch merkte je dat ze wat feller was. In de wei bleef zij het langste rennen en bij buitenritten ook na een rit van 3 uur kwam ze bijwijze van spreken drijfnat thuis en nog steeds even fit van zullen we nog een keertje?

Als er wat gebeurde en ik stelde haar gerust was er niets aan de hand maar was ik daar te laat mee draaide ze toch wel door.
In de zin van heen en weer springen dat was soms lastig zo makkelijk en rustig en niets geven om enge dingen maar van een plastic zakje echt in de stress schieten dribbelen snuiven etc. ze ging er nooit vandoor ofzo maar echte kinderpony's vind ik het niet zo

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:05

Mijn ervaring: NEE...ik heb Escala als nog redelijke beginner gekocht, mijn meis is superbraaf! Tuurlijk heeft ze wel eens haar momenten, maar dat is sowieso zelden onder het zadel en ze is ook altijd weer vrij makkelijk rustig te krijgen tenzij er echt iets heel geks aan de hand is...2 dagen na het dekken kan je als arabje best van slag zijn door al die veranderende hormoontjes bijvoorbeeld... Haha! vraag maar aan Wjerdo en Julke... Knipoog En mijn eerste lespaardje/bijrijdpaardje was ook een arabier, super rustig!!! Ik ken weinig paarden die zo cool en leif en braaf zijn...dus ik vind dat het allemaal wel reuze mee valt met arabjes hoor!!!


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 20:50

Ik heb een Arabische hengst, maar die is echt liever lui dan moe hoor. Waarom zou hij zich zo druk maken? Wordt ie alleen maar moe van *LOL* . Ok, af en toe heeft hij wel een rodeobui, maar welk paard niet? Nee hoor, ik heb een heleboel relaxte arabieren meegemaakt, het is idd de opvoeding, en de één is weer gevoeliger en eerder gestressed als de ander.

Galactica Wadim X Gemini

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:42

Het ligt heel erg aan het soort arabier (pools,russisch,egyptisch etc.) en hoe je er zelf mee omgaat. As jij opgefokt bent, is je arabier dat ook. Ben je rustig dan breng je dat over op je paard.

Ik heb zelf dan een arabiertje van 19 jaar oud, die 3 jaar geleden toen hij 15/16 was pas gecastreerd is. Hij kan heel rustig zijn, maar ook super druk en actief. Vooral in het bos is ie een duivel. Als er veel paarden in de bak zijn, kan hij ook zo opgefokt zijn. Vooral als er gesprongen of geraced word.
Verder is hij in de omgang een stuk rustiger geworden sinds ik hem heb.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:07

Ze zijn wel eens druk en schrikkerig, maar welk paard is dat niet.
Een dekhengst stond vlak voor de keuring te knuffelen met een meisje van 7!!! Verward
Echt lief.
Het ligt echt aan de opvoeding en de afstamming. Als jij zelf zenuwachtig en druk doet, wordt je paard dat ook. Ze zijn gewoon heel gevoelig voor dat soort dingen.

_________________
Ben verliefd............op een paard.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Amanda op 2001-12-04 11:14 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, YandexBot en 91 bezoekers