Ford Transit bus - paardentrailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Ford Transit bus - paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 16:51

Ik ga binnenkort een trailer kopen die getrokken moet worden door een Ford Transit bus (2500cc en 70pk). Nu vroeg ik mij af of er iemand is die ervaring heeft met deze combinatie. De Ford mag 1660kg. trekken volgens het kenteken.

Kan de Ford dit gewicht met gemak trekken of heeft hij hier moeite mee?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:01

Ik rij dan wel niet met een Ford Transit, maar wel met een bestelbus. Mijn bus mag 1550 kg trekken, heeft een kleinere motor dan de jouwe (2.2), maar hij trekt het prima. Er hangt bij mij een 1 3/4 trailer achter met een stevig aan de maat paard. Dat soort auto's zijn gemaakt om gewicht te verslepen, niet om hard te rijden en dat doe je toch ook niet met een trailer.
Ik heb de trailer ook wel eens getrokken met een Jeep Grand Cherokee, dat is natuurlijk even een andere klasse, dan merk je niet eens dat er wat achter hangt, met de bus merk ik dat wel goed.
Nadeel: van een drassig concoursterrein kom ik niet zelfstandig weg.... En mijn bus is normaal toch al niet zuinig, maar met een trailer zuipt hij helemaal.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:09

Ik rijdt altijd in een splinternieuwe (nu 4000 km op de teller) transit met de trailer, en daarvoor met een wat ouder model.
De oude had een 'standaard' moter, ik dacht 70 of 80 pk. Dat ging prima met onze 2,5 paards, enorm zwaaaare trailer.
Met de nieuwe transit (TDI en super motor) merk ik helemaal niets meer van de trailer, echt super!

Maar goed, het gaat prima dus, met twee transitten heb ik heel fijn trailertjes getrokken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:12

Volgens mij rijden Lielle en haar moeder ook met een Transit (in elk geval een bus van vergelijkbare grootte) met 2 paarden erin.
Ze wil je vast wel vertellen wat haar ervaringen zijn Knipoog

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:20

Wij rijden ook met een Ford Transit,we hebben onze marathon wagen er in staan en de trailer er achter.
Deze trekt het met gemak,echt ideaal.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:21

oscar, klopt
Ik heb mijn moeder een PBTje gestuurd, met de vraag of ze er wat meer over wil vertellen.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:28

ford transit een standaard of een verlengd/ verhoogd? als de bus verhoogd is is het helemaal ideaal dan vang je heel weinig wind van voren dan is het bijan een lijn zeg maar ideaal. mijn vriend izt inde autoverhuur dus we hebben veell van zijn bussen al uitgepobeerd. persoonlijk vind hij een mercedes rolstoelbus het fijnst rijden met een trailer. die is lang en hoog. maar goed een ford transit is zeker fijn!!!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 09:02

Graciaxxx Het is een standaard bus met dubbele cabine.

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:39

Zoals Lielle al schreef hebben we inderdaad een Ford Transit waar we tot volle tevredenheid nu al een jaar of twee een 2p trailer (incl. paarden Haha! ) mee trekken. Het is een 260S 85PK, een met een achterbank, verder de kleinste uitvoering. Het rijdt echt fijn, je vergeet bijna dat er een trailer achter hangt.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 09:59

Allemaal heel erg bedankt. Weet nu een beetje waar ik aan toe ben