Ik sta op straat met mijn paarden... kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nickje
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Sta op straat

Ik sta op straat met mijn paarden... kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 13:42

Niet sportief om een nick-name aan te maken, maar dat is een beetje uit zelfbescherming... Laten we het er maar op houden dat "wegens een verschil in inzicht" mijn stalhouder me heeft aangekondigd dat ze mij liever ziet vertrekken met mijn paarden m.i.v. 1 maart.

Hoofdreden was dat ik vroeg ofmen het even vooraf wilde aankondigen als men mijn paarden met nieuwe vreemde paarden van andere klanten in de bak zette.
Leek mij voor de andere pensiongasten ook fijn te weten dat hun net gekochte paard met een vreemd paard in de bak wordt gezet, plus het feit dat ik geen zin heb om 's avonds een kapot geschopt paard aan te treffen waar "niemand" wat van weet.

Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt en daar was men niet van gedient. Verder schijn ik erg "ontevreden" over te komen (heeft niemand mij ooit over aangesproken of heb ik nooit laten blijken) over de gang van zaken op stal, dat het beter was dat ik maar wegging!

Nu ben ik niet de eerste die gaat en ik zal ook niet de laatste zijn, maar toch.. mag dit zomaar?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:44

Als er geen contracten getekend zijn, denk ik dat je stalhouder hiermee weg kan komen.

Balen zeg!

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:45

Ik denk van wel
Hij geeft je netjes een paar weken de tijd om wat anders te zoeken.
En als je op een stal staat waar je gewoon niet bij "de rest" past, is het vaak voor iedereen fijner als je gaat, voordat er wel echt ruzie komt.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:48

Ik vrees dat als je niets op papier hebt staan ze dit zo maar kunnen maken! (heb het al eens meegemaakt!!) Is natuurlijk absoluut niet netjes en niet redelijk als je meer als 1 paard hebt om dit op zo'n korte termijn aan te geven! Ik weet niet in welke stad/buurt je stallen zoekt anders moet je me maar even een pb'tje sturen! Ik weet nog wel wat voor je in Overijssel.

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:48

wat balen joh, wel een beetje kortdag inderdaad. Misschien kan je proberen om met je stalhouder te praten, om de meningsverschillen op te lossen. Of misschien wat uitstel te krijgen zodat je op zoek kan naar een andere stal.
veel succes.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:51

Ik ben ook bang dat ze dat gewoon kan doen ja... ik vind het niet netjes maar het gebeurd wel... Als er geen contract is zoals hierboven al gezegd.. heb je geen poot om op te staan

Je kan hooguit proberen het een beetje uit te praten en vragen of je kan blijven tot je een nieuwe stal hebt gevonden Verward

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Nickje
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Sta op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 13:55

runningkawa schreef:
En als je op een stal staat waar je gewoon niet bij "de rest" past, is het vaak voor iedereen fijner als je gaat, voordat er wel echt ruzie komt.


Ik heb hier nooit ruzie gemaakt en qua "passen" heb ik ook geen probleem, heb -volgens mij, maar daar begin ik dus nu aan te twijfelen- heel goed contact met anderen.
De schoen wringt hem in het feit dat ik dingen zeg waar ik het niet mee eens ben, en dat werd niet gewaardeerd.
Blijkbaar ben ik het vaak ergens niet mee eens Verward

Heb daar vorige week nog een praatje over gehad met een andere klant en die zei al dat ze hier niks te vertellen hebt over je eigen paard en dat ze het jammer vond dat er niks anders in de buurt was.
Dat kon ik alleen maar beamen, dus ik vrees dat "iemand" me erg geholpen heeft.

Qua contract; ik heb een vodje waar op staat dat de KLANT een maand opzegtermijn heeft. Maar niks over de stalhouder...
Laatst bijgewerkt door Nickje op 12-02-04 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:58

Helaas, ben ik zelf ook wel achtergekomen, dat je als pensionklant nog al eens veel water bij de wijn moet doen t.o.v. stalhouders en manege-eigenaren. Als je iets niet wil, moet je dat met de grootste voorzichtigheid overleggen, daar je anders te horen krijgt:"als het je niet zint, kan je vertrekken. Helaas, in jouw geval lijkt het, dat praten niet meer kan en dan zijn ze in rechte, de stal op te zeggen.

I love my Arabian horses


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:09

Zowel jij als de stalhouder heeft dan een opzegtermijn!
Waarom jij twee weken en hij een maand?
Ik zou me niet zo druk maken wat betreft je paarden hoor,toevallig heeft iemand bij ons op stal zoiets aan de hand gehad,en ze kunnen zolang jij aan je plichten voldoet,jou paarden niet zo maar aan de weg zetten!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:11

Wel zou ik zeker na deze bedreiging op zoek gaan naar een andere stal!
Ik denk dat niemand het prettig vind dat er zo maar vreemde paarden bij jou paard wordt losgelaten!
Tenminste ik zou daar niet vrolijk van worden!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:11

Nickje schreef:
Qua contract; ik heb een vodje waar op staat dat de KLANT een maand opzegtermijn heeft. Maar niks over de stalhouder...


Als jij een maand opzegtermijn hebt, geldt dat ook voor de stalhouder, dat is bij de wet zo bepaald.
Net als bij een arbeidsovereenkomst.
Je hebt dus een maand de tijd!

Nickje
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Sta op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 14:15

Paduc schreef:
Helaas, ben ik zelf ook wel achtergekomen, dat je als pensionklant nog al eens veel water bij de wijn moet doen t.o.v. stalhouders en manege-eigenaren.

Dat begrijp ik en het is ook niet dat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb altijd -dacht ik- een hele goede relatie gehad met de stalhouder, vandaar dat dit echt een koude douche is.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:16

Dat kan idd wel gewoon. Als er niks is opgeschreven en ondertekend.
Ik stond eerst ook bij een boer, die had het voor zijn eigen paarden niet goed geregeld, stonden op een dikke laag mest en werd nooit opgestrooid oid. Dus toen kwam de dierenbescherming, en ik was daar toevallig. Die boer deed niet open terwijl ik zeker wist dat hij huis was. Toen heb ik hem maar rondgeleid. Was die man weg, kwam de boer naar buiten, en zei dat ik op moest rotten, letterlijk. En toen heb ik dus uitstel gevraagd (van hem moest ik dus gelijk weg (!) )
Toen heb ik 3 dagen de tijd gehad om een andere stal te zoeken, en gelukkig gevonden!!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:31

Heel vervelend zeg... je moet toch juist open kunnen zijn als je ergens mee zit.?!? en dat het ook op een normale manier uitgepraat kan worden...? maarja heel vervelend voor jou dat het zo moet lopen... maar als ze echt zo makkelijk met hun klanten omgaan om zo'n reden... dan kan je het beste naar een andere plek gaan...
in welke omgeving zoek je een stal dan?
veel succes!

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:04

Oh, dit komt me heel erg bekend voor.

Stond ook bij een oude boer, zijn paard had een enorme open wond op de schoft. Daar is de dierenbescherming voor langs geweest en vervolgens was het MIJN schuld dat de DB daar was geweest en moest IK plotseling oprotten met mijn paard.
Zelf had ik toen gelukkig net een andere plek voor hem gevonden, want ik wilde daar sowieso weg.

Wij hadden trouwens GEEN contract, maar zolang jij iedere maand huur betaald en dat kan bewijzen (bankafschrift oid) dan kan zo'n staleigenaar je niet zomaar wegsturen.

Heel veel succes met zoeken naar een nieuwe plek!
Misschien een oproepje bij Eenmaal-andermaal? daar heeft een vriendin van me ook binnen 3 dagen een nieuwe stalling gevonden....

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:51

Jemig wat een verhaal zeg. Ik heb het net even gelezen en het zou zomaar een pensionstaleigenaar die ik ken kunnen zijn Haha! (gelukkig zijn dit er heel veel,voordat mensen hij conclusies gaan trekken!! Clown ) Maarja waarschijnlijk hebben veel mensen dat idee..

Veel pensionstaleigenaren vergeten dat ze aleen maar een zakelijke overeenkomst hebben met hun pensionklanten..Ze denken vaak dat ze wat te zeggen hebben over die klanten of dat ze meteen familie zijn geworden. Daarom voelen veel eigenaren zich beledigd als je weg gaat van stal en/of iets hebt aan te merken op zijn gedrag ......

Maar ik denk zelf dat je wel een maand opzegtermijn van hem kunt eisen, maarja heb je nog zin om daar een maand te staan?
Succes joh OK dan!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:04

moossie schreef:
Jemig wat een verhaal zeg. Ik heb het net even gelezen en het zou zomaar een pensionstaleigenaar die ik ken kunnen zijn Haha! (gelukkig zijn dit er heel veel,voordat mensen hij conclusies gaan trekken!! Clown ) Maarja waarschijnlijk hebben veel mensen dat idee..
Maar ik denk zelf dat je wel een maand opzegtermijn van hem kunt eisen, maarja heb je nog zin om daar een maand te staan?
Succes joh OK dan!

Hier sluit ik mij bij aan....
Balen hoor voor je.
Denk je dat je iets anders kunt vinden op deze termijn?
Ik weet natuurlijk nietwaar je staat, maar bij ons in de buurt (zaanstreek) zijn momenteel vrij veel stallen vrij op verschillende accomodaties....


Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:05

Bij ons op de manege (sta er zelf niet gestald hoor, geef er enkel les)zijn vorig jaar ook zo'n dertien mensen verzocht een andere stal te zoeken(wegens omstandigheden). Zij werden mondeling verwittigd en kregen dit ook op papier. Ze kregen een maand de tijd iets anders te zoeken. De stalhouder mag zoiets zeggen maar moet dat denk ik dus wel schriftelijk bevestigen, zelfs aangetekend vermoed ik.
Zo is het bij ons in alle geval wel verlopen.

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:07

Ja ik denk dat het wel kan zo zonder contract maar ik zou er niet eens meer terug willen hoor wat een maf ketel joh ik zou daar ook geen trek in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:07

Nope, als jij een maand opzegtermijn hebt en dat is contractueel vastgelegd, dan heeft je stalhouder dat ook.
Hoewel je je dan wel af moet vragen of je daar uberhaupt nog een dag langer dan noodzakelijk WILT staan.
Ik vind het al absurd dat je jouw vraag moest stellen!

In welke regio zit je? Misschien hebben we tips voor je?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:03

Cinzano"]
[quote="Nickje schreef:
Qua contract; ik heb een vodje waar op staat dat de KLANT een maand opzegtermijn heeft. Maar niks over de stalhouder...


Als jij een maand opzegtermijn hebt, geldt dat ook voor de stalhouder, dat is bij de wet zo bepaald.
Net als bij een arbeidsovereenkomst.
Je hebt dus een maand de tijd!
[/quote]

Herstel: voor de stalhouder is het zelfs het dubbele, zoals het met werkgever-werknemer ook geregeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:14

En dan nog iets: de stalhouder mag geen dingen met jouw paard doen zonder jouw toestemming, dat is verboden. Dus, als jij hebt gezegd dat je niet wilt dat jouw paarden met vreemde paarden los gaan, dan moet hij zich daar aan houden. In dit geval heeft hij dus opzettelijk jouw paarden risico laten lopen en dat mag dus niet. Je kunt dus je resterende stalling terug vragen als je eerder weg gaat.

Nickje
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Sta op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 18:26

Lovely schreef:
En dan nog iets: de stalhouder mag geen dingen met jouw paard doen zonder jouw toestemming, dat is verboden. Dus, als jij hebt gezegd dat je niet wilt dat jouw paarden met vreemde paarden los gaan, dan moet hij zich daar aan houden. In dit geval heeft hij dus opzettelijk jouw paarden risico laten lopen en dat mag dus niet. Je kunt dus je resterende stalling terug vragen als je eerder weg gaat.



Kijk daar heb ik wat aan, ik vond gewoon dat ik in mijn recht sta en vind het niet vreemd om overleg te plegen over dit soort zaken. In ieder geval heb ik voor 1 paard al wat anders gevonden, nu de andere nog.

Tot zover mogelijk blijf ik dus nog even... hoewel ik met heel veel tegenzin nu naar stal ga.

Wat betreft het zakelijke en het persoonlijke wat iemand hierboven al vermeldde; inderdaad, doordat je een goede relatie hebt met je stalhouder voelt men zich persoonlijk aangevallen. Dat bleek dus heel duidelijk uit de reactie. Nu ik weer een beetje tot bedaren ben gekomen, snap ik niet dat iemand met een "bedrijf" zich zo laat kennen.
Wat ik al eerder meldde: er zijn veel mensen voor mij op een nare manier weggegaan, maar op de een of andere wijze komen er toch nog steeds klanten....

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:30

Hmm... een naar verhaal... Ik zou heel erg goed je vodje doorlezen als ik jou was. Je moet echt naar alles kijken! (niet toevallig kleine lettertjes oid?) Vraag uitstel, biedt je verontschuldigingen aan voordat er nog meer narigheid komt! Kennelijk voelt de stalhouder zich bedreigt door jou omdat hij WEET dat je gelijk hebt. Op deze manier probeert hij zichzelf in veiligheid te stellen, hij wil natuurlijk niet dat er nog meer mensen weggaan door jouw 'lasterpraatjes'.
Het is en blijft natuurlijk hartstikke oneerlijk dat het zo moet lopen, is dat 'vodje' trouwens door zowel jou als je stalhouder getekend?! Als dat niet het geval is dan staat hij namelijk in zijn volste recht!!
Iig wens ik je heel veel succes, ik begrijp dat je je gekwetst voelt en hem niet begrijpt, maar er zijn heel wat mensen met een eigen bedrijf die zich op zo'n moment laten kennen! (de eigenaar van de manege waar ik vroeger reed was ook zo'n dweil... Ik had eea aan te merken en opeens werd ik niet meer in lessen ingedeeld... heel raar)
Succes!

Der Ellmauer Dancing Queen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bodan, Jussem en 37 bezoekers