Dik been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 11:48

Mijn paard had een weekje geleden een wonde aan de buitenkant van zijn been, direct mooi verzorgd. Tegen het weekend aan begon het dik te worden, nu nog steeds, hij mankt er wel niet op ofzo? Mijn lesgever zei dat het oedeem was (vochtophoping als ik me niet vergis), maar hoe kan ik dit nu het beste verzorgen?? Paard staat elke dag op de weide (lekker modderig) elke avond afspuiten lijkt me niet voldoende, hoe krijg ik gewoon dat vocht weg? Voordat het nog erger begint te ontsteken Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:58

Is het wel echt een wondje of misschien beginnende mok/rasp? Een paard bij ons op stal had ook een klein wondje (dacht ze) en een dik been.
Om het vocht weg te krijgen mocht het wel echt een wondje zijn zou ik voor tips even de da bellen. Misschien moet hij wel ontstekingsremmer.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 12:51

Het is echt een wond hoor, heb zelf nog het bloed van zijn benen afgespoten, was niet zo een klein wondje maar echt een stuk haar eraf en bloot vlees eronder

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:16

oh dan is het geen dik been van mok en zal hij waarschijnlijk (als het vocht niet vanzelf weggaat) wel ontstekingsremmend middel nodig hebben. Ik zou als het langer dan 3 dagen dik/kreupel blijft de da laten komen (mijn regeltje) of eerder bellen voor advies.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:19

Ik ga met Gouda mee...........