bijzondere kenmerken van jouw Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

bijzondere kenmerken van jouw Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 23:00

Vasthi is goed te herkennen aan de 2 zwarte stipjes op haar bles boven haar neusgaten. Verder heeft ze een bles met rechts een hap eruit en gaan haar vlekken zo grappig over van zwart naar wit. Zie maar op de foto's.

Wat zijn de bijzondere kenmerken van jullie Tinkers?
Afbeelding

Afbeelding

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:18

Afbeelding

Op de foto zie je dat haar (voor ons) linker wimpers wit zijn en haar recht zwart.

Eigenlijk kan kan ik haar zo herkennen aan haar speciale aftekeningen en haar 3 kleuren maken het ook bijzonder.

Afbeelding

Ook heeft ze een vreemde uitstulping (litteken) dat aan haar achterbeen zit.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:25

Djana is te herkennen aan haar zwart rond vlekje net boven haar staart en haar zwart rond vlekje op haar knie, voor de rest is ze ook driekleur en haar aftekeningen lijken op een puzzel. Helaas ik kan nog geen foto's plaatsen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:26

Djana schreef:
Djana is te herkennen aan haar zwart rond vlekje net boven haar staart en haar zwart rond vlekje op haar knie, voor de rest is ze ook driekleur en haar aftekeningen lijken op een puzzel. Helaas ik kan nog geen foto's plaatsen.


Is Djana de Tinker uit jouw avatar? Die is ook apart getekend

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:32

Belle heeft een aparte bles met 2 punten eraan, aan 1 kant witte wimpers en een ramshoofd en haar voorpluk bestaat uit een mengeling van zwart wit die ik nog nooit heb gezien Haha! oh ja en een wit driehoekje op haar onderlip. Heeft Jip ook Haha! :J
Afbeelding

21-5-2010 Luc geboren!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:33

Mmmm....de kleur??? Haha!

Afbeelding

Verder had ie op z'n bovenlip altijd een zwarte stip die vorig jaar veranderde in de vorm van een hoefijzer Verward en aan een kant heeft hij twee witte vlekken op zijn hals die eruit zien als nummer 17 of een landkaart van Engeland en Ierland, 't is maar net wat je er in ziet!!

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:35

Lisje heeft in haar hals 2 deukjes, waarschijnlijk veroorzaakt door een trap of zoiets van een ander paard, lang geleden.

Tja, de tekening bij haar neus valt mij altijd op (heeft haar dochter niet namelijk) en de witte pluk in haar voorpluk en zwarte pluk in haar staart.

Verder herken ik haar vooral aan haar karakter, haar reactie op bepaalde dingen...

Afbeelding

Afbeelding

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:32

Rhona haar bles loopt aan de onderkant van haar hoofd door. Hij loopt dus over haar hoofd, neus, en tussen haar kaken door naar de onderkant van haar hals. Daar stopt het.
Ook heeft ze een zwarte stip boven haar neusgat.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:44

Nuala heeft qua uiterlijk 3 zeer herkenbare kenmerken:

ze heeft een half maanoog. Haar bles loopt voor de helft over haar oog heen. Haar wimper is dus ook half wit half zwart.
Afbeelding

Ze heeft een zeer vrouwelijke krulsnor Haha!
Afbeelding

En op haar kont boven haar staart heeft ze een mooie gelijkmatige vlek waar haar staart uitgroeit. Dankzij die vlek is haar staart zwart.
Afbeelding

Maar wat Nuala vooral herkenbaar maakt uit duizenden is.... tja... haar "fijne" karakter Haha!

Afbeelding

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:44

Aan Fayette d'r bles en het uitstulpinkje boven haar rechteroog, het piepkleine bruine vlekje in haar bles en het witte plekje in haar kaakgroeve. Verder heeft ze nog ergens in een van haar sokken (ik meen linksvoor Verward) een paar zwarte haartjes verstopt En natuurlijk haar zwarte voorpluk en de zwarte pluk in haar staart.
Afbeelding

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 03:10

Shay heeft 2 maanogen , bij 1 loopt er een vlek langs haar halve oog , die doorgaat haar oor in.
Afbeelding
Ook heeft ze erg onregelmatig getekende bruine vlekken , die erg regelmatig over haar lijf verdeeld zitten Verward Links en rechts zien er bijna het zelfde uit !
Afbeelding
Afbeelding
Ook heeft ze nog een zwart vlekje onder haar voorpluk zitten ,waarvan eindelijk een paar zwarte haren d'r voorpluk in groeien ! Kan ik eindelijk zeggen dat ze een peper en zout kleurige voorpluk heeft ! Haha! Tong uitsteken
Ook heeft ze een zwarte staart, en een erg lief koppie ! (Vind ik) Bloos Lovers
Afbeelding

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:35

Afbeelding

ik denk dat bij boyd zijn ogen het meeste opvallen.1 kant is maan met zwarte rand erom( eyeliner) Tong uitsteken en andere oog is driekleurig!lichtblauw , donkerblauw en bruin!verder vind ik dat ie een vrij opvallend hoofd heeft, iets groter dan gemiddeld denk ik wel eens:) daarnaast natuurlijk zijn vlekken patroon die iedere tink zo bijzonder maakt [/img]

Afbeelding

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:57

Tsja, Chubby is gewoon mijn Chubby... Ik herken haar uit duizenden zoals een moeder haar kind herkent...

Maar wat erg opvalt aan Chubje zijn haar gróte zwarte oren boven een enorme witte kuif Haha!

Afbeelding
foto is overigens al wat ouder


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:28

Blizz heeft een zigzag vlek aan zijn ene kant.

Afbeelding
[img]
http://pages.ivillage.com/dapperdier/si ... .jpg[/img]


drie grijze stipjes op zijn schouder

Afbeelding


Een vlek om zijn mond ( indianen vlek noem ik het Haha! )

Afbeelding

En volgens Snowdon heeft hij een boomerang op zijn rug. ( lijkt het ook wel op hoor)

Maar het is zijn gehele bouw en uitstraling en natuurlijk zijn stokmaat wat Blizz Blizz maakt!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:38

Spix heeft een klein bruin vlekje in z'n bles :

Afbeelding

en op z'n ene zij heeft ie een "kattepootje" (drie teentjes die in een wit vlak staan die net de vorm van een kattepoot hebben)
- op de foto staat ie erg overhands -

Afbeelding

Verder heeft ie rond z'n zilwratten donkere haren zitten (als je goed kijkt kan je het zien hier rechts opzij op de foto) en z'n bles loopt ook door onder z'n kaak én hij heeft een korenaar op z'n borst.

Afbeelding

Er zit ook een donkere pluk net aan het topje van z'n staart (dus middenin) die je dus kan vinden als je z'n staart helemaal opentrekt. In z'n sokken langsvoor zit ook een plukje zwart verborgen en onder z'n staart net onder z'n anus heeft ie een klein vlekje waardoor het lijkt dat z'n anus vies is, maar het is er net onder Haha!.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:17

LEUK, weer allemaal tinkerfoto's Kwijl
Ja....Ik denk dat sayla gewoon helemaal opvalt door haar uiterlijk... Maar wat de mensen, die haar voor het eerst zien, het meest opvalt is:
haar aparte bles die doorloopt naar haar ogen en in haar neus, de zalmkleurige voorpluk en haar vos/zwart/bruin/witte staart (heb nu voor het eerst foto's van haar leuke billen gemaakt, maar ja moet nog ontwikkelen) en allemaal kleine vlekjes in haar nek.

Vooraanzicht (ze staat op haar luie been waardoor haar buik uitsteekt, dit is echt een typische standje van haar Haha! )
Afbeelding
effe inzoemen op hoofd:
Afbeelding
inzoemen op nek, niet de meest charmante foto, maar de enige waarop je de vlekken goed kunt zien!:
Afbeelding

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:39

sonjabelgium schreef:
Verder heeft ie rond z'n zilwratten donkere haren zitten

Frusty Da´s waar ook dat heeft Fayette ook bij haar zwilwrat rechtsvoor! Er zijn ook zoveel verstopte vlekjes op dat peerd van me.

Hebben jullie Tinkers ook echte verstopte vlekken? Flet heeft dus een aantal zwarte plekken op haar huid waar echter witte haren over heen groeien Die vlekken zie je dus alleen maar als ze gewassen wordt (en dus zeik- en zeiknat tot op de huid is Haha!)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:13

Ja, lisje heeft onder al haar sokken een zwarte pluk, die je dus echt alleen ziet als je de sokken omhoog trekt.

haar inkspots lijken altijd veranderlijk (zijn ze niet, als ik het op oude foto's ga nakijken zit ie er altijd al jaren!!), maar vind ik wel heel leuk!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:14

Spix heeft een verborgen wit vlekje in z'n platen bruin en één zichtbare En inderdaad, ook als ie zeiknat is schemeren er vlekken op de huid door die je droog niet kan zien.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:14

Hier kunnen we de tinkers herkennen aan het volgende:

Gwen - tjah..ehh..bijna witte tinker, ze heeft een bruine vlek bij haar flank en een bruin oor. Daarnaast heeft ze ook nog twee maanogen. Niet zo heel moeilijk dus om die eruit te pikken.

Maran - Is iets lastiger, die heeft de aftekeningen alleen allemaal van onder komen. Bovenop haar rug en achterwerk zit bijna alleen maar wit. En verder natuurlijk het zwarte oortje!! (tjah schijnt 2 kleuren oor best weinig voor te komen en wie hebben er weer even twee op stal..?? wij, naja)

Sirius -- Tjah is ook weer een tinker met, naar mijn mening, veel wit. Er loopt een aftekening op zijn achterwerk naar zijn achterbeen en op zijn hals naar zijn bovenbeen en een vlek op het midden van zijn rug. En verder tussen zijn bovenbenen nog wat.

Foto's zijn te vinden op onderstaande site!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:30

Novia heeft aan de linkerkant van haar mond een soort lippenstift op.
Afbeelding
Maar ik vind haar sok rechtsvoor nog het meest opvallende kenmerk!
Afbeelding
Afbeelding
Een soort bliksemschicht zeg maar.
En ja, op het moment is haar korte staart en haar gebrek aan manen een opvallend kenmer...
Maar dat verdwijnt hoop ik nog wel. Ik ben voor bereid op de zomereczeem!
Verder heeft ze ook een snorretje, dat groeit nog iedere dag.
Heb ik nog geen foto van. Is in elke geval LANG niet zo groot als die van Nuala hoor!
Laatst bijgewerkt door Kiara op 12-02-04 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:37

Hum... ik zie kruisjes bij mijn eigen foto's............. Boos!
Ik hoop dat ik het kan veranderen, anders houden jullie het te goed.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:38

Ik zie ze hoor Kiara!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:59

sonjabelgium schreef:
Ik zie ze hoor Kiara!

Oh... hee, ik zie ze nu ook?
Tijdelijke black-out denk ik?????????
Hoe dan ook, fijn dat het zichtbaar is.
Bedenk me net dat die 'lippenstift' eigenlijk niet eens echt opvallend is, dat hebben er meer.
Die zigzagsok, dat is het meest kenmerkende van Novia.


morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:44

Afbeelding

ik herken morris aan zijn doorlopende bles en zijn zwarte neusgaten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers