Mijn eerste keer M2 (en meteen ook de laatste keer...)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 00:24

Ik had dus vanavond wedstrijd, voor het eerst M2.
De hele week liep hij lekker en had ik er wel een goed gevoel over. En Henk-Jan zou me dan vanavond ook nog eens helpen met losrijden. Dat komt wel goed, dacht ik..

Maar......toen mijn zus vanmiddag op stal kwam, zag ze een zieke Henk-Jan zonder stem! Die is zijn bedje maar ingedoken en er ook niet meer uitgekomen.

Toen moest ik het dus vanavond maar met 1 groom doen. (maar die het uitstekend deed Lachen )

Ik zat er lekker ruim op tijd op, lekker stappen, lekker rustig laten ontspannen.
Dat ging goed. Maar hoe meer ik van hem ging vragen (verzameling, oprichting, etc), hoe drukker en heter hij werd! Het leek wel een kanon!! Ik kon gewoon mijn been niet teveel aanleggen, anders volgde er volgens mij een explosie!! Party!!

Jeetje wat was dat beest druk en gek zeg!

Ik had nog 5 minuten voordat ik moest en had er al geen lekker gevoel meer bij. Ik zat gewoon op een tijdbom.

Toen moesten we de ring in. De stap ging nog wel, maar die draf! Ik heb het teruggezien op video en je ziet dat ik hem dus helemaal niet voluit heb durven laten gaan in de uitgestrekte en middendraf, omdat ie anders door het dak zou gaan, die eikel! Boos!

Tijdens de contra rechtergalop sprong ie over, ik voelde het al aankomen, maar kon er gewoon niks meer aan doen. En vanaf dat moment had er ook niet meer moeten gebeuren of ik was er zo midden in de proef mee gekapt! Ik voelde me zo stinkmodder! Boos! Verdrietig

Toch maar de proef uitgereden en daarna een vreselijk baalgevoel! Frusty NOOIT meer dressuur met Ameretto, dat was me nu wel duidelijk!
Hij kan gewoon niet lang genoeg geconcentreerd blijven in zo'n ring en wil alleen maar harder.

Ik heb even gebaald, maar toen ik mijn punten kreeg viel het wel weer mee. ik had op z'n hoogst 130 verwacht, maar ik had dus 140 pnt.
Het enige voordeel is dat ik daarmee een tientje heb gewonnen, door een weddenschap met mijn vriendje! Haha! Schijnheilig

Na het balen zag ik het weer zonnig in en besloot voor mezelf dat ik mijn ponytijd met deze eerste keer in de M2 en laatste dressuurwedstrijd voor dit jaar mooi heb afgesloten. Voor mij (maar VOORAL voor Ameretto!) geen dressuur meer, totdat ik ooit eens een dressuurpaardje vind....

Van nu af aan lekker richten op het springen en SGW en dan gaat het zeker weten helemaal goed komen!!!! Party!! Cool
Want als ie ergens goed in is, is het dat wel!

De gek..... Clown

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 00:43

Jeetje, dat is balen zeg! Maar goed, ik heb al wat Cross en springfoto's van je gezien, dus dat zit wel goed. Lachen
Erg vervelend zo'n kanon. Mijn stalgenootje had op de laatste twee wedstrijden precies hetzelfde. Echt niet te genieten! Nou ja, na regen komt zonneschijn zeggen ze.. Schijnheilig
Veel succes met de andere wedstrijden..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 01:11

Eng beest... Knipoog

Ik durfde al haast niet luid en duidelijk voor te lezen, bang dat hij zou ontploffen. Als je er een vuurtje bij had gehouden, dan was-ie uit elkaar geknald. Wat een vaatje buskruit zeg! En dat terwijl hij 's middags in het bos heerlijk aanvoelde. Ik kon hem lekker hard laten gaan, maar ook heel rustig weer terugnemen. Hij liep zelfs hele stukken nageeflijk, iets wat hij bij mij buiten maar weinig doet. Maar goed, toen hij die hekjes zag vanavond werd hij weer helemaal heet. Jammer. Maar goed, M2 is geen verkeerde prestatie en springen gaat nu eenmaal stukken beter, dus daar gaan we volgend jaar maar helemaal voor. Kijken hoe ons kleine paardje het redt tussen de grote jongens! Lachen

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 10:55

tja dat kan je wel eens hebben dat het een kanon is onder je.

maar je hebt je best gedaan lautje meer kan je niet doen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:21

He jammer zeg maare springen is nu eenmaal veeel leuker dan dressuur.

Ben zeer benieuwd hoe de kleine het gaat doen tussen de groet jongens Lovers.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 15:28

he bij mij ging het gisteravond ook niet goed hoor duz je bent niet de enigste bij wie het zo slecht ging!! En veel suc6 verder met je paardje!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:39

Citaat:
Op 2001-11-24 11:21, schreef Prisca:
He jammer zeg maare springen is nu eenmaal veeel leuker dan dressuur.

Ben zeer benieuwd hoe de kleine het gaat doen tussen de groet jongens Lovers.



Prisje Prisje toch. Das helemaal niet waar. Haha! Haha!
Leys is juist zo'n top dressuur paard. Haha! Schijnheilig

Jammer van je wedstrijd volgende keer beter.

Greetz Merilyn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:00

Ha ha, dat zal wat moois zijn geweest die proef. Heerlijk he, zo'n hittepettitje?
Toch knap dat jullie M2 zijn!
Wie weet als hij bejaard is dat je dan weer eens een rustige dressuurproef kunt gaan rijden Clown

Veel succes met het springen en de SGW!

Die van mij wordt met het springen helemaal gestoord. Gisteren ging hij er na een mini parcoursje zelfs even van tussen om nog een hindernis te nemen vanaf de verkeerde kant omdat hij zo heet was en alleen nog maar kon denken: "hindernis springen, hindernis springen, sneller, hindernis springen".
En morgen ga ik een onderlinge springwedstrijd mee doen (wel 60 en 70 cm Haha! ) HELP! Frusty

_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-11-24 18:02 ]</font>

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 21:13

[quote]
Op 2001-11-24 18:00, schreef Katrien:
Gisteren ging hij er na een mini parcoursje zelfs even van tussen om nog een hindernis te nemen vanaf de verkeerde kant omdat hij zo heet was en alleen nog maar kon denken: "hindernis springen, hindernis springen, sneller, hindernis springen".


Whaha Katrien! Wat je daar zegt klinkt mij erg bekend in de oren! Schijnheilig Zo was AMeretto in het begin dus ook he! Niet normaal meer! Alles wat ie in het parcours tegenkwam MOEST ie gewoon springen, ook al was het dus een hindernis van de verkeerde kant.
Ik ben er een keer zelfs net niet door in de finale gekomen. Was een van mijn eerste wedstrijden in de L, indoor.
Het klassieke parcours was ik foutloos, ging erg lekker. Dus ik vol goed moed de barrage in. Springt ie gewoon een hindernis van de verkeerde kant! Frusty Daar kon ik dus gewoon niks meer aan doen!

We waren toen nog wel reserve voor de finale, alleen was er jammergenoeg niemand die zich afmeldde..... Scheve mond\

Dit zegt wel weer dat het toch maar een springer blijft ! Haha!

Succes met je concours!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:37

Het lag aan de dag gister, die van mij stond ook op springen, ik had ook geen winstpunt...(177), ach, volgende keer beter (en ik kan jammergenoeg niet zeggen noit eer dressuur, want ik doe alleen maar dressuur Knipoog )
Die van mij sprong btw ook over in de contra, jammer jammer, anders had ik een winstpunt gehad! Doettie anders nooit hè!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:13

Jammer dat het niet zo goed ging, maar het was pas de eerste keer. Ik ben gek van dressuur, en wedstrijden, maar ik ben eigenlijk heel slecht in proeven rijden. Het is ook ongelooflijk moeilijk om een nette proef te rijden, en als iets fout gaat, toch geconcentreerd te blijven etc.