Na super-vakantie super-slecht nieuws

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Na super-vakantie super-slecht nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 00:04

Vandaag kwam ik thuis na een vakantie die bestond uit 4 dagen Bonaire en 8 dagen Curacao (verslag incl foto's te vinden onder www.slaponline.nl en dan in de linkerbalk Huup Holland Huup aanklikken). We hadden echt een super vakantie gehad. Mijn ouders waren ook mee en mijn broertje en zusje waren thuis gebleven (zij konden het zelf niet betalen). Dus op Schiphol belde mijn moeder mijn broertje op. Hij zei al snel genoeg dat hij slecht nieuws had, maar dat hij dat pas wilde vertellen als we thuis waren. Natuurlijk wilde mijn moeder het meteen weten.

Hij vertelde toen dat mijn oom (die al vanaf april 2003 erg slecht ligt) al 3 dagen ontzettend slecht was. Men was gestopt met medicatie geven, hij at niet meer, was niet meer echt bij en zijn adem stopte regelmatig. Hierdoor was er nu dus 24 uur per dag iemand bij hem. Vanmiddag zou hij om 16.00 uur nog een keer bediend worden, dit hadden ze half juni ook al gedaan omdat we dachten dat hij toen al zou overlijden.

Mijn ouders zijn er toen heen gegaan en mijn broertje, zusje en ik niet. Toen zij net een uur/anderhalf uur thuis waren belde een nichtje van ons op dat mijn oom net rustig was ingeslapen. Ze zagen op een gegeven moment dat zijn ademhaling heel hard achteruit ging. Hierop hebben ze hem nog vanalles verteld, hij reageerde erop door een traan te laten gaan. Hierop is hij rustig overleden.

Nu heb ik een ontzettend rotgevoel. Ik heb altijd gezegd dat hij beter af was als hij zou overlijden. Zijn longen en hart deden het bijna niet meer en hij had veel pijn. Zelf wilde hij ook overlijden. Maar nu het zover is voel ik me zwaar klote. Gelukkig werd ik al snel genoeg goed opgevangen en heb ik even flink kunnen huilen.

Ik vond het ook fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen, dus heb ik het even hier gezet..... Aangezien dat ik ook veel beter mijn gevoelens en verhaal op papier kan zetten dan uiten.

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:13

Tjee wat rot voor je, gecondoleerd hoor.
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je je realiseeerd dat het beter voor hem is daarboven dan hierbeneden. Ik snap natuurlijk wel dat je hem zult missen, maar ook dat slijt net als de pijn. Sterkte ermee!
Groetjes Jeanine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:15

Gecondoleerd

Al kun je met je verstand nog zo goed weten dat het beter is, je hart luistert niet altijd naar je verstand.
Hoe moeilijk het ook is, probeer een balans te vinden tussen die twee.

Veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:58

Gecondoleerd.
Soms is het beter om te laten gaan, ik denk dat je oom zelf dankbaar is, als ik lees hoe het met hem ging. Denk en praat maar veel over hem, dat helpt echt.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 20:15

Dank je, ik weet dat het beter voor hem en eigenlijk iedereen is. Toch is het moeilijker dan ik verwacht had. Gelukkig heb ik ook erg goede vrienden, dat heb ik vandaag weer gemerkt.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:04

Hee lieverd, heel veel sterkte.
Knuff!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:16

Gecondoleerd...
Het is nu even moeilijk te geloven, maar het is beter zo....
Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:37

Ik ga met bovenstaande reacties mee, heel veel sterkte, het is dan misschien wel "het beste" voor je oom, maar voor jou, en alle nabestaanden doet het zeer... Je mist tenslotte toch iemand die je dierbaar was.. heel veel sterkte!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:59

Als eerste gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd.

En als tweede, het ziet er inderdaad beregezellig uit op de foto's. Half Lierop op Bonaire en Curacao Haha! Jij staat echt vaak op die foto's. En jullie pap ook echt vet op eentje *LOL*

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:30

gecondoleerd en hee lveel sterkte!! ZOals meer mensen zeggen, het was hte beste voor je oom maar voor de nabestaanden nooit leuk Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:37

Hoelang je ook weet dat iemand gaat overlijden, de schok en het verdriet is er niet minder om. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:05

ten eerste gecondoleerd.
heel veel sterkte, ookal wist je dat het er aan zat te komen het is altijd toch te vroeg en plots.