gaat dit vaker gebeuren??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

gaat dit vaker gebeuren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 20:38

Eergisteren ben ik in mn schouder gebeten door een merrie toen we voorbij liepen langs de poetsplaats. Ik had mijn hengstje zn beentjes afgepoten en tja ruim dus eerst mn rotzooi op die merrie staat met haar achterhand tegen het muurtje van de poetsplaats( dus helemaal naar achteren). ik pak Charan en we lopen er gewoon voorbij, zelfs Charan deed geen poging om indruk te maken. Ik maakte geen verkeerde beweging( als een van deze dingen was gebeurd dat had ik eht me iets beter kunnen voorstellen), maar die merrie schiet ineens naar voren, wil Charan aanvallen. dat ging niet en toen pakte ze mij uit frustratie ofzo denk ik.Ik heb de "primeur" gehad dat het dus raak was . Maar ik hoorde gisteren van iemand bij ons op stal dat die merrie dat wel vaker heeft gebprobeerd maar dat het toen mis was. Andere mensen van stal kunnen het niet geloven dat die merrie heeft gebeten. ze zeiden toen: " Missy? Missy doet dat normaal nooit." Tja dacht ik.. als Charan had gebeten dan was iedereen in rep en roer geweest want, "zie je wel dat die hengsten niet te vertrouwen zijn". Gelukkig heeft hij niet gebeten...maar goed.. mn schouder is nu flink dik en blauw. Ik had toen toevallig een dikke jas aan.. dat was mn geluk.. de tandafdrukken staan in die jas. zit aan een kant een klein gaatje en aan de andere kant zie je echt een "spoor" zitten van hoe haar tand heeft gelopen. Niemand verder van stal let er verder meer op.. Jah.. nu ben ik het.. straks is het een klein kind of een oudere vrouw ofzo. Zal deze merrie zoiets vaker kunnen gaan doen?zover bekend is dit de 2e keer dat ze zoiets gedaan heeft. dus bij mij en bij dat ander meisje.Ik kon die merrie op dat moment niet flink op haar donder geven. Ik had Charan ook nog vast en die was helemaal over de rooie, helemaal in paniek.. arm dier.. Heb nog wel ff met hem geknuffeld hoor


prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:47

Ik vind het goed dat je het voor hengsten op neemt want het ligt vaak niet aan het geslacht maar aan het karakter

Weet de eigenaar van die merie het ook, meschien is die merrie niet lekker in d'r vel. Verward

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:48

Als ze niet op haar donder krijgt zal het wel vaker gaan gebeuren denk ik zo. omdat het niet de eerste keer is geweest dat ze het probeerde.

Kan de merrie niet naar een andere box worden verplaatst, achterin de stal waar verder (bijna) niemand langs hoeft? Misschien is het haar wel te druk daar bij de wasplaats...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:59

jazz-fan schreef:
Tja dacht ik.. als Charan had gebeten dan was iedereen in rep en roer geweest want, "zie je wel dat die hengsten niet te vertrouwen zijn".

Ik herken het, heb zelf een hengst van 3,5 en als hij toevallig een keertje hinnikt (wat hij alleen doet als ik hem roep), dan is hij meteen een gevaarlijke hengst, en dan denken ze dat hij iedere merrie zal bespringen. Hij ziet niet eens het verschil tussen een merrie en een ruin, ik kan gewoon in een les meerijden!
Maar ja, er bestaan nu eenmaal zoveel vooroordelen over hengsten, en helaas willen veel mensen die maar al te graag geloven.
En als er toevallig dan een keer een merrie echt gemeen uit de hoek komt, dan wordt het weer gauw vergeten... *zucht*
Ik ken het probleem, is heel frustrerend, maargoed, ik hoop voor je dat die merrie je niet nog een keer te pakken neemt...

:+: May the horse be with you :+:

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:25

ik ben ook bijrijdster geweest van een hengst... echt een sulletje, deed nooit wat fout Lachen had echt nooit hengsten kuren... wist volgens mij niet eens van zichzelf dat die een hengst was Haha!
Hij stond ook altijd in de wei met een paar ruintjes en dat ging altijd helemaal perfect , totdat er een nieuwe ruin bijgezet werd en die ging achter het 'vriendje' (een shetje) van mijn verzorg paard aan, dus toen werd hij kwaad en heeft die nieuwe gebeten. Scheve mond
Het paard had helemaal niets niet eens een schaafje, bult of plek.
Maar er waren enkele mensen die het hadden gezien en meteen:
"zag je hoe die hengst dat paard aanviel? die is echt gevaarlijk!"
Echt stom Scheve mond nu moest mijn verzorgpaardje alleen op een losse wei, maar later werd zijn 'shettie-vriendje' er weer bij gezet omdat ze steeds naar elkaar aan het hinniken waren. Ze hebben toen ongeveer een uur geprobeert om elkaar te poetsen, met nadruk op geprobeert, want die shet kon er nogal moeilijk bij aangezien de hengst 1m68 was Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 01:47

Jammer dat je hara niet flink op haar kop kan geven, als ze het niet flink voor haar poten geworpen krijgt heb je kans dat ze dit weer en zelfs vaker gaat doen.

En natuurlijk de grootst mogelijke onzin dat alleen hengsten bijten, moet je een merrie met een pishumeur eens een paar dagen meemaken Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 02:35

Ik ken het verhaal wel. Bij ons op stal staat een schimmeltje. Dat heeft mij niet gebeten maar Karan wel. Ik liep naar de spuitplaats. Die ligt dus naats de poetsplaat. Ineens stormt Mirage naar voren en grijpt die arme Karan. Meteen daarop geef ik een brul. Mirage begint te steigeren maar ze zat vast. Ik meteen Karan naar de spuitplaats gebracht en toen was Mirage eigenlijk al weer kalm. Toen de eigenaresse eraan kwam verteld eik wat er gebeurt was.

Ze zij dat ie dat wel vaker doet. Tja dan moet je er dus bij blijven he? Ik loop nu met een boogje om Mirage heen.

Als Karan op de poetsplaat staat blijf ik erbij. Hij heeft het nog nooit gedaan maar ik denk dat ie er wel toe in staat is. Hij is namelijk nogal happerig de laatste tijd.

Ik denk niet dat dit de laatste keer is eigenlijk.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 09:21

vrees ook dat dit niet de laatste keer zal zijn. lijkt idd wel of men het vergeten is e.d. en dat wanneer Charan gebeten zou hebben dan zou ik dat nog weken en maanden aan moeten horen. ik word soms ook echt moe van die vooroordelen. bij ons op stal lopen er mensen rond die veroordelen hem al gelijk omdat hij ballen tusen zn benen heeft hangen.. willen het paardje verder niet eens leren kennen ofzo Verward Die eigenaar van die merrie( die was er niet afgelopen maandag) was ineens heel lovend over Charan.. hij vond hem er goed uitzien e.d. die meid die erbij was maandag die belde iemand van stal op om te zeggen dat ze ziek was... dat deed ze maandagavond Verward die meid doet voor die man de stallen e.d. ze verzorgt die paardjes en dan betaald hij haar stalgeld voor haar paardje als ik het goed heb Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bolletje29, Cjuan, criollo_yess, Dartel, Facebook, fleur_yen, GrapeshotBot, josien_m_, Lalladidoo, lauret, MairiMacBran, Mariska_vD, Niwla, NorwayFjord, Ponylover_11, scrabbel, SentiBot, soesie, turtlelito en 120 bezoekers