Amerigo II en mijn komende avontuur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zwartepiet

Berichten: 4
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 21:28

Een aantal weken geleden belde Sinterklaas op. Dat hij dan nu toch eindelijk een beroep gaat doen op zijn reserve paard: Amerigo II. Het zit zo: al jaren wordt Amerigo II getraind om op strategische punten de échte Amerigo te vervangen. Omdat hij nogal eigenwijs is, en dus niet helemaal toerekeningsvatbaar, was daar voorheen nog geen vraag naar. Amerigo II heeft nog heel wat bijscholing nodig, maar voor de simpele taak die hij nu gaat uitvoeren -op een school de Sint afzetten en daarna weer ophalen- is hij uitermate geschikt. Het is wel een beetje spannend voor mij, want ik heb nog nooit op een school met kinderen gewerkt. Ik ga speciaal mee voor het paard en ik mág mijn rijbroek aanhouden (die zit aan mijn achterste vastgeroest).
Ik heb nu -bij wijze van HOGE uitzondering- mogen oefenen met Sinterklaas' oude jurk en mantel. Dat ging best behoorlijk, ware het niet dat hij mij NIET zijn rij-pak had uitgeleend, en dat ik nogal voor joker zat. Amerigo II vond het niet zo heel erg. Hij keek me wat bevreemd aan: met jurk op mijn rug? Ben je wel wijs? Ja, ik ben volkomen bij mijn verstand vertelde ik hem, waarop hij zijn schouders ophaalde en het toestond. We hebben ook geprobeerd een snelcursus daklopen te regelen, want daar is Amerigo II niet zo heel goed in. Hij is nog een beetje lomp. Al is hij heel lief behalve dat hij me verzekerde een zak PAARDENsnoepjes mee te nemen omdat hij anders niet zo lief meer is. Regelrechte chantage, maar ja daar doe je niet zo veel aan. Anders hebben we geen paard voor de toer langs de school. De cursus is niet zo geslaagd, Amerigo II heeft wat ruiten ingeslagen, een aantal dakpannen ontvreemd en wat schoorstenen ontwricht, nu maar hopen dat ze dat hier in de buurt niet door hebben, anders zwaait er wat. Er zijn hier namelijk niet zo heel erg veel paarden in de buurt. Bovendien staat Amerigo II als bijzonder bruut te boek.
Op 5 december gaan we heel heus en echt met een zwarte Amerigo II langs de school in het dorp. Sinterklaas kon wel komen, maar Amerigo krijgt het die avond zo druk dat hij op zijn oude dag een vrije dag op eiste. Amerigo II zag de lol van het ritje wel in en heeft op zijn voorwaarden (die de spuigaten uit komen) in gestemd. Op 5 december hoef ik persoonlijk niet zo vroeg op, andere pieten zijn eerder uit de veren. Ik hoef me die dag maar om 1 paard te bekommeren: Amerigo II. Als het dit jaar goed gaat (lees: als Amerigo II zich gedraagt en geen streken uithaalt) dan mogen we misschien volgend jaar terugkomen, en hoeven we niet in de zák mee naar Spanje. We kunnen dan heel rustig eersteklas reizen, wat me -ik spreek uit ervaring- gerust stelt. En ik denk dat Amerigo II daar ook wel oren naar heeft.

Ik houd jullie op de hoogte!

RijPiet!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:32

Goh Rijpiet...wat een paard zeg Haha! Komt u nog wel met de sint bij mij langs? Schijnheilig en ook bij Sunny ,die is nml ook heeeeel lief geweest dit jaar Schijnheilig net zoals ik...Dus wij verdienen wel wat toch?


_________________
kweet nix te typen zoals gewoonlijk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sunnylover op 2001-11-23 20:33 ]</font>

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:59

heel veel succes met Amerigo 2 Piet *LOL*
Het moet toch wel lukken.. Appelsnoepjes willen nog wel eens werken.. en als ie dan ECHT nog niet wilt.. dan kun je met wortelsnoepjes werken *LOL*

Heel veel succes he *LOL*
Kom je dan ook nog even langs op de kinderboerderij, daar staat ook een wit paardje.. misschien is dat wel wat:[img]../upload/976/suzan2.jpg[/img]
Als je ff oefent.. over daken lopen gaat dan erg goed *LOL*

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 10:50

Wanneer mag Amerigo III dan in actie komen? Amerigo III staat nog steeds bij ons op stal te wachten.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 14:16

je mag sunny ook gebruiken als Amerigo || *LOL*

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 15:11

pietje vraag is aan sint of hij nog veel last heeft van de val van ze donkerbruine amerigo hier in Rijswijk? Want hij viel behoorlijk hard op de tramtrails!!! en er zat een mooie scheur in ze jurk *LOL* *LOL* *LOL*