een pony alleen vervelend/klierig door de mens?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

een pony alleen vervelend/klierig door de mens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 17:58

een pony kan alleen vervelend/klierig zijn als men daar de kans voor geeft?

ik zie en hoor jammer genoeg dat veel paardeneigenaren hun paarden/ponys ,jong of oud,beleerd of onbeleerd al gauw de stempel geven dat hun paard/pony maar EXPRES VERVELEND is.

ik vind dat je eerst jezelf maar moet afvragen of jij ervaren genoeg bent en consequent genoeg bent om met je paard/pony goed om te gaan.

ik ben dus van mening:een pony/paard kan alleen zo doen als hij daar de kans voor krijgt.

(ze kunnen van karakter wel minder leergierig zijn of iets ondeugend)

wat vinden jullie??

JA/NEE

Code
Titel anagepast.
Mickey

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:29

hmmmmmm NEE is mijn antwoord ben het er niet mee eens.....
onze paarden hebben net als wij stemmingswisselingen.
de ene dag staan ze te trappelen om te werken en zijn ze erg lief en de andere dag hebben ze weinig zin en werken dan ook niet mee.
vooral mijn bonte heeft die stemmingswisselingen.
als hij met z'n oortjes achterover in stal blijft staan dan weet ik al hoe laat het is.......
ook gaat hij driftig staan stampen en meer van dat soort ongein als hij z'n zin niet krijgt....net een klein kind.(is ie ook eigenlijk wel 3 jaar jong) en ik ben een typ die wel van aanpakken weet.
toch heeft het wel oorzaken........ meestal na zo'n drukke kindermiddag (poets en verzorgdag)bij ons op de manege is hij zo......
dan neem ik het niet echt kwalijk maar sta zijn baldadige gedrag niet toe....

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:46

ga met naadje24 mee...ook nee dus

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:39

hmmm moeilijk.
Ik denk dat het zowel aan het paard als aan de ruiter kan liggen. Heeft hij zijn dag? Heeft de ruiter zijn dag?
Yus kan suuuuper lomp en vervelend zijn. Ik merk dat hij veel vervelender is als ik mijn dag niet heb en als ik zelf een beetje loop te lanterfanten......
maarja soms heb ik super mij dag en verpest hij het met zijn geklier Schijnheilig

Moeilijk om antwoord hierop te geven.....Ik ga er nog een nachtje over slapen Haha!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:52

Ik denk dat als je zelf chago bent dat je paard het wel een beetje over... Volgens mij is het ook dat ze zelf van bui verwisselen, iedereen heeft immers wel eens slechte dag...

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:03

Colitalover schreef:
Ik denk dat als je zelf chago bent dat je paard het wel een beetje over... Volgens mij is het ook dat ze zelf van bui verwisselen, iedereen heeft immers wel eens slechte dag...


Ik denk dat het kan liggen aan de wisselingen per dag op stal, de ene keer is het vrij rustig op stal en de andere dag juist druk. Een paard reageert hierop denk ik, zodra mensen met kruiwagens heen en weer lopen om te mesten denken paarden ook aan eten, ze denken kruiwagens in de stal, heen en weer geloop, ETEN, dit zal ze denk ik onrustig maken.,

Mijn antwoordt is nee. Paarden hebben op stal over het algemeen rust qua leef omgeving en als er steeds mensen op stal lopen en bezig zijn wordt het beestje in mijn ogen onrustig.

Uiteraard is dit zomaar een gedachte die ik hierop heb.

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:43

Ben het er niet mee eens, natuurlijk valt er een heleboel aan te doen.
Maar dan zou je op zoveel dingen moeten letten.

Ik weet dat par gaat etteren als er iemand uit de bak gaat...ik kan de kans wegnemen en neimand de bak uit laten gaan maar of dat zo'n goed idee is? Haha!

Drukte op stal speelt mee, het weer speelt mee, haar bui, mijn bui, niet alles kan voorkomen worden en natuurlijk kan ik kansen wegnemen door niet naar buiten te gaan met rotweer, niets doen met Par als het druk is en iemand anders sturen als ik een rothumeur heb Knipoog

Maar daar los je naar mijn idee minder mee op.

Eh is het nog te volgen?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:05

Volgens mij hebben zowel paard als ruiter ieder op zijn tijd last van een rothumeur. Natuurlijk beinvloeden ze elkaar, maar om het alleen op de mensen af te schuiven? Nee, daar ben ik het niet mee eens.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:12

Absoluut niet mee eens!! Hier gaan mijn nekharen dus van overeind staan Boos! Boos! !! Als jij van mening bent dat een paard het alleen doet als ie de kans krijgt, dan ben je nu van harte welkom op op die kl*te-knol van mij te komen rijden en vervolgens vliegles te krijgen!!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:25

Verward

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:30

moossie schreef:
:?


Verward !

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:38

Gewoon Verward

Zo denk ik over jouw antwoord

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:46

Ook jij bent welkom, hoor! *LOL*

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:54

gezellig een minimeeting Clown

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:18

Dit is geen pollvraag maar een stelling Knipoog

Ik zeg NEE.
Ja tuurlijk worden ook veel paarden verprutst en komt het gedrag door het verkeerd behandelen van eigenaren, maar ik heb zelf ook een paard meegemaakt waar het écht inzat. Kon je geen kant mee op!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 20:16

QUELLIN,wij hebben elkaar ook met toeval over de telefoon gesproken en in de verkoopadvertentie van je haflinger en aan de telefoon heb je zelf gezegt dat jouw haf JOU de baas is. dus.....hij krijgt de kansen van jou om ''vervelend'' te doen.

bijdeway,het lijkt mijn leuke uitdaging om jouw haf te heropvoeden hoor Knipoog .
hij is welkom!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:23

Breng maar langs Quellin... Knoop er mijn benen wel omheen. Doorgaans geen moeite met het uitzitten van alles onder de 1.70

Ik ga trouwens met Kyno mee. Echte rotbokken zijn er wel van nature maar er worden er veel meer gemaakt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:56

Hahahahaha, Stanley wordt al 3,5 jaar onderschat!! Maar iedereen is van harte welkom!!

ff off-topic: ik verkoop hem niet meer...

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:59

wanneer komen jullie????
dat moet ik zien....
Cheese!

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:01

casanova schreef:
QUELLIN,wij hebben elkaar ook met toeval over de telefoon gesproken en in de verkoopadvertentie van je haflinger en aan de telefoon heb je zelf gezegt dat jouw haf JOU de baas is. dus.....hij krijgt de kansen van jou om ''vervelend'' te doen.

bijdeway,het lijkt mijn leuke uitdaging om jouw haf te heropvoeden hoor Knipoog .
hij is welkom!


Waar ik dus zo van baal, is dat mensen denken dat het 'vervelende gedrag' van Stanley aan mij ligt, en dan bedoel ik de mensen die mij en mijn paard niet kennen. De mensen daarintegen die mij en Stan wél kennen, hebben niet zo'n grote mond, zeggen dat Stan een kronkel heeft en vinden het knap dat ik uberhaubt nog opstap Cool . Verder laat hij ook geen andere mensen op z'n rug toe, dus... OK dan!

Op stal heb ik ze stuk voor stuk met Stan laten rijden, longeren, lopen e.d. en niemand durft nog en iedereen geeft mij gelijk dat ik zeg dat het een monster is . Dat ik heb besloten hem niet te verkopen, ligt in het feit dat ik zeker weet dat hij binnen een jaar op de BBQ ligt en dat heeft hij niet verdiend...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:02

appie_rulez schreef:
wanneer komen jullie????
dat moet ik zien....
Cheese!


Juist!! Dit is dus iemand die hem kent! Knipoog

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:20

Kyno schreef:
Dit is geen pollvraag maar een stelling Knipoog

Ik zeg NEE.
Ja tuurlijk worden ook veel paarden verprutst en komt het gedrag door het verkeerd behandelen van eigenaren, maar ik heb zelf ook een paard meegemaakt waar het écht inzat. Kon je geen kant mee op!


Niks aan toe te voegen!
Tuurlijk zijn er paarden die verpest worden door hun eigenaar en het gebrek aan opvoeding maar er zijn ook paarden waar echt geen land mee te bezeilen is! Scheve mond

Toevallig ken ik het paard van Quellian en dat is er inderdaad zo een!
We staan op een flinke dressuurstal en iedereen daar is natuurlijk Anky en wist wel hoe ze wat opbvoeding in haar paard moesten krijgen (inclusief ik) maar van alle personen die het geprobeert hebben en het beter wisten is IEDEREEN erop terug gekomen!
Veel mensen hebben de bak van dichtbij mogen aanschouwen of hem het nakijken moeten geven (terwijl meneer er in galop vandoor ging!).
Dus ik (en met mij de hele stal) is benieuwd naar de persoon die het nou weer beter weet en het aandurft!
Geloof me; ook jij komt terug op je woorden! Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:24

annegti schreef:
Breng maar langs Quellin... Knoop er mijn benen wel omheen. Doorgaans geen moeite met het uitzitten van alles onder de 1.70

Ik ga trouwens met Kyno mee. Echte rotbokken zijn er wel van nature maar er worden er veel meer gemaakt.



Het is dus niet alleen een probleem met rijden; Stanley is een tank en dat weet hij!
Hij trekt alles kapot en loopt door hekken heen; totaal geen respect voor iets!
En denk niet dat je dat erin kunt "slaan" want daar is ie totaal niet van onder de indruk!
Echt alle "anky's" bij ons op stal zijn erg stil als het gesprek op het onderwerp "Stanley aankunnen" uitkomt......
Longeren; hij breekt gewoon door het hek heen; met een bit in zijn bek en twee mensen aan de andere kant van de lijn....hij is 600 kilo en weet dat hij toch sterker is....

Tweede ben ik totaal met je eens! Maar gaat niet voor elk paard op dus!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:32

Dank u, dank u...

Heb hier niets meer aan toe te voegen Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:34

Hahaha, leuke vergelijking met Anky...(voel me als springer een beetje beledigd) Als die een lastpak heeft stapt ze er ook niet als eerste op. (zou ik ook niet doen in haar geval)

Ik dacht dat het puur een kwestie van boven blijven was. Maar er is dus nog veel meer aan de hand. Toch zou het me wel een leuke uitdaging lijken hoor, mijn ervaring is dat met een snoepje en een schop op het juiste moment je een heel eind komt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Sanet en 35 bezoekers