europees stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

europees stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 11:34

Ik hoor net van het bestaan van het europees stamboek (E.S.???) en nu ben ik benieuwd wat het inhoud. Zaterdag is de keuring en er wordt van mij verwacht dat ik een jonge hengst voor breng. Maar nu lees ik net op de site dat ze zelf een voorbrenger kiezen omdat ze niet naar eigenaar willen keuren (daar hoop ik dus op). Maar ik weet verder niets van de keuring zelf of wat het precies inhoud. dus iemand ervaring met de E.S.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:36

Volgens mij hopen de eigenaren dat er niet naar eigenaar gekeurd wordt,
maar naar voorbrengster Haha!
Het is een beproefde methode die ook regelmatig op de regionale keuringen wordt toegepast *LOL*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:07

Het is het AES daar weten anderen hier veel meer van Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:18

Oh, het AES... daar mag je ook zelf je veulen schetsen Haha!
Maar wel super aardige en behulpzame mensen daar!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:42

Nee hoor, er zit een verschil tussen het AES en het ES. Het ES is zo mogelijk nóg erger Haha!.

Zie http://www.stichtingeuropeesstamboek.nl

Een vage (= Misselijk ) kennis van mij heeft ook een keer zijn hengst daar voorgebracht, en ze namen hem ook nog! Het is zo ongeveer de meeste kromme bok die ik ooit heb meegemaakt. Ongelovelijk. Echt een onintelligent paard, struikelt over alles wat je hem voor de voeten gooit, beweging van 0,0 , en exterieurmatig ook beslist niet om naar huis te schrijven. Ik heb helaas geen foto, maar je lacht je slap (dat ze zo´n hengst nemen). Die hengst had maar één pluspunt, en dat is zijn karakter. Hij is onlangs voor 1000 euro van eigenaar veranderd, de topper.... Clown

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:52

Ehm... ik begrijp het verschil niet zo, MissHIS??? Haha! Haha! Haha!

Is net zoiets als het EASP dan toch??? Tong uitsteken

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:56

Hihi! Eén pot nat Tong uitsteken

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 13:47

Sjuimpje schreef:
Volgens mij hopen de eigenaren dat er niet naar eigenaar gekeurd wordt,
maar naar voorbrengster Haha!

dus de eigenaar denkt dat als ik hem voorbreng dat hij goedgekeurd wordt
? pfff, op stand lukt het me nog wel maar denk maar niet dat als ik begin te lopen ik een predikaat krijg.

Maar als er zo makkelijk gekeurd word maakt het beestje nog een kans.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:25

Sorry, ik hoorde onlangs dat het E.S. (Europees stamboek) niet erkend is. Ze staan ook niet in de lijst met erkende stamboeken in het paardenpaspportfoldertje.

Oh ja, wie moet goedgekeurd worden, jij of die hengst?

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:31

Marjolein schreef:
denk maar niet dat als ik begin te lopen ik een predikaat krijg.


Haha! het is ook niet de bedoeling dat JIJ en predikaat krijgt... Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:02

MissHIS schreef:
Hihi! Eén pot nat Tong uitsteken


Alvorens je dit soort ongefundeerde en hoogst lachwekkende uitspraken doet, zou ik je willen adviseren eerst beter kennis te nemen van de betrokken stamboeken.

[Edit Sugarmiss: spam verwijderd]

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:06

Anna42"]
[quote="MissHIS schreef:
Hihi! Eén pot nat Tong uitsteken


Alvorens je dit soort ongefundeerde en hoogst lachwekkende uitspraken doet, zou ik je willen adviseren eerst beter kennis te nemen van de betrokken stamboeken.
[Edit Joostvangestel: ook hier spam verwijderd]
[/quote]

Mensenkinder, zo serieus was het nou ook weer niet bedoeld. Maar mijn interesse ligt bij andere stamboeken. Met wat meer wapenfeiten...

Trek het je niet zo aan. (voordat ook dít topic waar wordt verpest door dat eeuwige gezeur...)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:08

Marjolein schreef:
? pfff, op stand lukt het me nog wel maar denk maar niet dat als ik begin te lopen
ik
een predikaat krijg.



Marjolein is een stermerrie Tong uitsteken Nanananana Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:17

MissHIS schreef:
. Het ES is zo mogelijk nóg erger Haha!.

Clown


Zo weet ik enkele jaren geleden dat een meisje die bij mij in de les reed vertelde aan onze instructeur dat het pennyponypaard waar ze op zat toch wel een goedgekeurde dekhengst was.

Mijn instructeur zijn reactie was gelijk: Dat zal wel bij het ES zijn dan, daar keuren ze al die kromme pony's goed. Het was banketstaaf, maar ik moest wel erg lachen Haha!

Overigens lijkt mij dat de naam van de eigenaar wel gewoon bij de jurys bekend is, dus wie dat dier voorbrengt lijkt mij weinig uitmaken Haha!

Maar snap wel dat jij degene bent die het moet doen op stal Haha!

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:55

MissHIS schreef:

Mensenkinder, zo serieus was het nou ook weer niet bedoeld. Maar mijn interesse ligt bij andere stamboeken. Met wat meer wapenfeiten...

Trek het je niet zo aan. (voordat ook dít topic waar wordt verpest door dat eeuwige gezeur...)


Misshis is aangewezen voor het verrichtingsonderzoek !!
Sorry kon het niet laten Bloos!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:03

Nostalgist__"]
[quote="MissHIS schreef:

Mensenkinder, zo serieus was het nou ook weer niet bedoeld. Maar mijn interesse ligt bij andere stamboeken. Met wat meer wapenfeiten...

Trek het je niet zo aan. (voordat ook dít topic waar wordt verpest door dat eeuwige gezeur...)


Misshis is aangewezen voor het verrichtingsonderzoek !!
Sorry kon het niet laten Bloos!
[/quote]

Daar sneuvelen de meesten.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:04

Nostalgist__"]
[quote="MissHIS schreef:

Mensenkinder, zo serieus was het nou ook weer niet bedoeld. Maar mijn interesse ligt bij andere stamboeken. Met wat meer wapenfeiten...

Trek het je niet zo aan. (voordat ook dít topic waar wordt verpest door dat eeuwige gezeur...)


Misshis is aangewezen voor het verrichtingsonderzoek !!
Sorry kon het niet laten Bloos!
[/quote]


Citaat:
Nostalgist__ schreef:
Bij voorkeur zonder dat dit uitmond in de discussie van drie dezelfde personen waar welhaast ieder "inhoudelijk" topic in lijkt te eindigen.



Ben nu dus ff bloedjenijdig

Anna en Ceasario ga alsjeblieft iets anders doen, dit is niet meer te harden, ik neem aan dat er wel meer mensen helemaal moe worden van jullie gewauwel, sterker nog krijg sterk de indruk dat jullie zelf de enige zijn die het nog wel volhouden.
Iedereen mag zijn stokpaardjes hebben, maar op een gegeven moment is het punt gemaakt.
Ik had de intentie een open discussie aan te gaan en het niet te laten eindigen in hetzelfde welles nietes spelletje waar het altijd op lijkt te eindigen.
Wat mij betreft mag iedereen zijn mening uiten, echter niet tot in den treure en vervolgens als een stel kleine kinderen die hun zin niet krijgen aan de gang gaan. Ik heb dit volgens mij in de opening ook wel duidelijk gemaakt.
Zover ik begrijp zijn jullie een stel volwassen mensen maar dit is niet normaal meer.
DOODZONDE is dit!
Open zelf een onderwerp en ga daar je meningtjes ventileren, grijp toch niet iedere andere halve gelegenheid aan om dit te doen!
Ga nu vragen of dit dicht kan want ik geef het op.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:12

Anna42"]
[quote="Nostalgist__ schreef:
MissHIS is aangewezen voor het verrichtingsonderzoek !!
Sorry kon het niet laten Bloos!


Daar sneuvelen de meesten.
[/quote]

Ach gezien mijn prachtige KWPN-pedigree (Groningse vader die goed presteert, en Gelderse keur preferente sport-moeder uit zeer prestatierijke stam ) moet dat goedkomen!

Haha!

èn ik kom uit de uiterste succesvolle C-jaargang!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:21

MissHIS schreef:
[Ach gezien mijn prachtige KWPN-pedigree (Groningse vader die goed presteert, en Gelderse keur preferente sport-moeder uit zeer prestatierijke stam ) moet dat goedkomen!
Afbeelding
Haha!

èn ik kom uit de uiterste succesvolle C-jaargang!


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:22

Sorry ik bescheur het hier van het lachen. Misshis, superopmerking.

Ceasario je bent weer scherp Haha!:D:D

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:23

Het ES is inderdaad een vrij onbekend stamboek dat door de "echte" stamboeken niet erkend wordt.
Of ze alleen "kromme" bokken keuren weet ik niet, ik ken één ES gekeurde ponyhengst en dat is een hele nette, goed bewegende en goed springende D-pony. Hij geeft zeer mooie nakomelingen en vererft vaak zijn palominokleur
Zelf hou ik het liever bij de "echte" stamboeken en zou dus nooit fokken met een ES hengst, maar over de hengst die ik ken en over zijn nakomelingen kan ik niks verkeerds zeggen. En geloof me, hij staat op een paardenmelkerij en geeft elk jaar zo'n 30 veulentjes dus ik heb al heeeeel veel nakomelingen gezien, zelfs ééntje uit een kleine boerenpaard merrie... Scheve mond

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:34

Citaat:
Miss His schreef?

Wat heeft Jacques hiermee te maken? Dat is geen Groninger, maar ik ben blij dat je toegeeft dat hij goed presteert!
_________________


Jacques !?
Wie is Jacques ?
Laatst bijgewerkt door ceasario op 11-02-04 18:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:35

ceasario"]
[quote="MissHIS schreef:
[Ach gezien mijn prachtige KWPN-pedigree (Groningse vader die goed presteert, en Gelderse keur preferente sport-moeder uit zeer prestatierijke stam ) moet dat goedkomen!
Afbeelding
Haha!

èn ik kom uit de uiterste succesvolle C-jaargang!


[/quote]

Jacques is geen Groninger, maar ik ben blij dat je toegeeft dat hij goed presteert!

En als je dan mijn bloedlijn nog eens kruist met de bloedlijn van een Verkerk, dan heb je pas een echte topper...die kan bij geboortes de pedigrees al tot 5 generaties vertellen!

Ik hoop voor jouw kinderen dat je eigen bloedlijnen en die van jouw vrouw ook zo succesvol waren!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:40

ceasario schreef:
Citaat:
MissHIS schreef

Wat heeft Jacques hiermee te maken? Dat is geen Groninger, maar ik ben blij dat je toegeeft dat hij goed presteert!
_________________


Jacques !?
Wie is Jacques ?


Zozo, jij bent goed op de hoogte van de Nederlandse fokkerij!

Is dat soms vroegtijdige dementie? Wél een foto kunnen vinden, maar niet de naam weten?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:43

MissHIS schreef:
[
Ik hoop voor jouw kinderen dat je eigen bloedlijnen en die van jouw vrouw ook zo succesvol waren!
[/quote]


Ik heb geen kinderen.
Maar wie weet wat er nog kan komen met vrouw + vrouw.?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nina_vd en 50 bezoekers