Overpeinzing bokt en gebruikers...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Overpeinzing bokt en gebruikers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 18:40

We leven in een tijd waarin we bedolven worden onder informatie. Internet, bladen, televisie. Heel veel ervan hebben we niet eens nodig.

Veel dingen kun je beter zelf ontdekken. Dat geeft een grotere waarde. Dat gaat natuurlijk niet voor alles op. Daarom is bokt ook wel handig voor ideeen etc.

We hebben wel allemaal de behoefte om ons te bevrijden van dwangsystemen. Of die nu politiek zijn of emotioneel. Dingen worden ons opgelegd (of we dragen ze zelf mee. We moeten tenslote eten en ademen.)

Toch zijn er regels waar we ons ook aan moeten houden. In de samenleving en hier op bokt. In het begin was bokt nog klein en waren regels niet zozeer nodig. Maar nu bokt groter is, zijn er regels gekomen. En die vallen niet altijd bij iedereen in goede aarde.

Vrijheid wordt niet zozeer gekenmerkt door wat allemaal wel mag, maar is meer een overeengekomen verbond. Een soort spanningsveld tussen orde en chaos.

Bokt is een soort mini gemeenschap. Er is ruimte voor iedereen; gezinnen, einzelgangers, jong en oud, rijk of arm. Maar je moet wel met elkaar om kunnen gaan of je wilt of niet.

Bokt roept gevoelens op van samenhorigheid. Elkaar kunnen accepteren en respecteren hoort daarbij.

Teamgeest hoort daar ook bij. Niet alleen van de moddies. Wanneer er zaken fout gaan, moeten wij zorgen dat we op de juiste plaats zijn en op de juiste tijd om de scherven op te rapen. Dat lukt helaas niet altijd. Er is geen moddie die dit als fulltime baan heeft. Daarom vragen we ook hulp van de gebruikers. (TeM) Teamgeest, he!

Och mensen blijven altijd wel schoppen tegen de regels. Dat besef ik heel goed. En is in zekere zin ook goed. Want zo kunnen we nog eens naar de regels kijken. Liever had ik gezien dat er helemaal geen regels hoefde te zijn. Maar met zo'n grote groep mensen is het gewoon nodig.
Laatst bijgewerkt door Heike op 10-02-04 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:43

mooi stukje voor de afsluiter van de regels Lachen


(ideeen)

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:30

goed voorbeeld doet goed volgen heike Knipoog

heeft trouwens niet zozeer met regels te maken maar met de manier waarop deze worden uitgeoefend dat mensen in protest komen.

Amor Vincit Omnia

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:09

Dit klinkt een beetje als een excuusbrief of iets dergelijks...

Ik snap de bedoeling van dit topic niet echt moet ik zeggen...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:44

Ynzo schreef:
Ik snap de bedoeling van dit topic niet echt moet ik zeggen...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:39

Ik vind het heel mooi gezegd!
Volgens mij wil ze ermee zeggen dat we eigenlijk een grote 'familie' zijn en elkaar ook horen te helpen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 22:49

Annetje schreef:
Ik vind het heel mooi gezegd!
Volgens mij wil ze ermee zeggen dat we eigenlijk een grote 'familie' zijn en elkaar ook horen te helpen.



Dank je. Idd we zouden elkaar zoveel mogenlijk moeten helpen.

Het is zeker geen excuus brief want ik weet niet waarvoor ik excuses moet maken. het is gewoon en overpeinzing die ik wilde delen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:54

Ja, excuusbrief was niet echt een goed woord, maar er word iets uitgelegd en mij is niet echt duidelijk wat daartoe de aanleiding was... En ik vind het stukje ook zo raar eindigen, net alsof het nog niet af is...


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:59

tja... ik ben het met je eens Knipoog

het is jammer dat mensen zich niet aan common sense regels kunnen houden zonder dat je ze voor ze uitschrijft en moddies instelt om ze te bewaken

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 23:23

Tja dat heb je met overpeinzingen. Ik ben er nog steeds mee bezig.

Ik zou wel willen dat iedereen het op bokt het met elkaar zou kunnen vinden en dat we helemaal geen regels nodig hebben. Want waar regels zijn, zijn mensen die ze proberen te breken of vlug even de mazen van het net zoeken.

Och ik ga er nog steeds van uit dat de mensen op bokt zitten met de goede bedoelingen en dat we allemaal proberen om bokt leuk te houden voor iedereen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:49

Ach, ik geloof dat 99,5% van de leden [zonder dit te overdrijven] goedwillend zijn, en dat er slechts een paar zijn die de sfeer hier [proberen te] verzieken. Die zul je altijd blijven houden, dus daar moet je bovenop zitten zodat ze misschien kunnen veranderen/aanpassen, en anders dan moeten er uiteraard drastische maatregelen genomen moeten worden.

Op zich is het inderdaad jammer dat er regels gemaakt moeten worden, en dat niet de fatsoensnormen gelden als regel, want als je regels maakt kun je ook regels vergeten, en dit kan tegen je gebruikt worden wanneer iemand een berisping krijgt ["ja maar, dat staat niet in de regels"].

Maar ik vind dat het met de sfeer op Bokt over het algemeen wel goed zit, al zijn er ook bij mij zo af en toe de nodige irritaties...


Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:14

Heike schreef:
Ik zou wel willen dat iedereen het op bokt het met elkaar zou kunnen vinden en dat we helemaal geen regels nodig hebben.

Dat zie ik eerlijk gezegt nog niet snel gebeuren. Mijn mening is dat je het niet met iedereen hoeft te vinden, zolang je elkaar maar in je waarde laat.

Jammer genoeg gebeurd dat helaas vaker niet dan wel...

... And we like all the fluffy animals.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:27

mooi geschreven heike, al snapte ik m in het begin ook even niet Knipoog


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:03

van de 14.000 gebruikers zijn er waarschijnlijk nog geen 100 die het echt slecht voorhebben met bokt.. er zijn altijd mensen die niet met elkaar op kunnen schieten, maar zolang ze dat voorzich houden (of via pb, dat is mijn zorg niet), zou niemand daar iets van hoeven merken.. en gelukkig merken we er ook vaak niets van, maar net die 100 weten het soms te verpesten helaas...

en de regels, sja ik probeer me eraan te houden, en met mij denk ik het overgrote deel, maar discussies erover zal je altijd houden. niet alle 14.000 mensen zullen dezelfde mening over wat dan ook hebben..

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:44

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt Heike ! Regels zijn (helaas) nodig. Maar probeer als "bokt-team" niet in de valkuil te verzeilen van teveel regels. Regels hebben per definitie de eigenschap tot het opwekken van irritatie bij sommige mensen. Ook DAT is mensellijk Lachen

Bovendien heeft een regel (zelfs op bokt) pas zin wanneer die gehandhaafd KAN worden. En handhaven kost energie op zijn minst, zo geen geld.
Soms kan een regel heel zinvol lijken, om vervolgens alleen maar meer ellende op te leveren, puur omdat de controle op de naleving niet haalbaar is. Denk maar aan alle regelgeving (bij wet) in nederland, waar bij lange na niet de capaciteit aanwezig is om die te controleren en daarmee te handhaven.

Mijn tip is dus aan het bokt-team: "Maak zo weinig mogelijk regels en dus alleen de regels die ABSOLUUT noodzakelijk zijn, en handhaaf die ook heel erg resoluut"
Zo kan alle energie die er aan besteed moet worden daar naartoe gaan waar die het hardste nodig is !

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 02:12

Kijk Bertus daar ben ik het dus helemaal met je eens.

Maar dan sturen we een gebruiker een pb dat een bepaalde handeling niet echt de bedoeling is op bokt en dan krijg je als antwoord"Maar ik zie het nergens staan in de regels"

Tja in de regels willen we zo duidelik mogenlijk zijn. Maar er zijn altijd wel mazen te vinden. We willen ook geen wetboek maken. Met ieder datail opgeschreven. Maar sommige gebruikers blijven ons wijzen op dat bepaalde dingen niet in de regels staan.

Och als we je er toch op wijzen dan kun je er toch rekening mee houden, denk ik dan.

En dat niet iedereen zich altijd aan de regels houdt dat kan ik me voorstellen. Soms gebeurt het per ongeluk. Als de normale foetsoens en waarde normen maar altijd blijven gelden!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 06:48

Weet je Heike, je moet je gewoon heel goed in je oren knopen dat mensen altijd wat te zeiken hebben en als ze dat niet hebben dan gaan ze wel iets zoeken om te zeiken.

Mooi geschreven!!!

'Paint' it 'Black'

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 07:20

Fasel schreef:
Weet je Heike, je moet je gewoon heel goed in je oren knopen dat mensen altijd wat te zeiken hebben en als ze dat niet hebben dan gaan ze wel iets zoeken om te zeiken.


Mee eens Ook irritaties zul je altijd blijven houden. We zijn allemaal mensen - neem ik iig aan - en we hebben allemaal wel eens een slechte dag. Of we zijn in de ogen van anderen gewoonweg irritant, dat kan ook Bloos!

Ik zie overigens het probleem niet van die regels... Overal zijn regels: in het verkeer, op school, op het werk, in de winkel, thuis, op de manege, gewoon in de hele maatschappij. Het enige dat ik triest vind aan de Bokt-regels is dat er een aantal gewoon met fatsoen, normen en waarden te maken hebben. Dat zou imo niet moeten... Maar verder? Als je je gewoon netjes gedraagt, heb je ook geen last van de regels.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:19

Fasel schreef:
Weet je Heike, je moet je gewoon heel goed in je oren knopen dat mensen altijd wat te zeiken hebben en als ze dat niet hebben dan gaan ze wel iets zoeken om te zeiken.

Mooi geschreven!!!

Ik kom dit verhaal vaak genoeg tegen in het gewone leven. Haha! Sommige mensen proberen overal op in te hakken. Heb je ze te pakken, dan zoeken ze gewoon weer iets nieuws.

Inderdaad, regels zijn gewoon nodig om het netjes te houden.
Te veel regels zouden misschien weer voor irritaties zorgen en de gezelligheid verpesten, maar dat vind ik nu totaal niet het geval.

Naar mijn idee kan iedereen zich nu best aan de regels houden zonder zich geirriteerd te voelen (met hier en daar een kleine uitzondering natuurlijk)

Mooi geschreven, je overpeinzing.
Ik vind dat het ons ook weer aan het denken zeg.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:11

Ik vind dat sommige bokkers juist plots heel lief en meegaand zijn de laatste tijd

Of zou dat te maken hebben met de aankomende moderatorteam-uitbreiding?

זכור

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:14

lis schreef:
Of zou dat te maken hebben met de aankomende moderatorteam-uitbreiding?
ja lis, leg eens uit, hoe zit dat met jou?

Amor Vincit Omnia

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:16

Tja waar grote groepen mensen samen scholen, krijg je altijd kleine groepjes die onderling zich met elkaar verbonden voelen. Dat kunnen hier de gebruikers van het eerste uur zijn.

Al heb ik er weinig last van en lees er gemakkelijk overheen.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:17

Haha, ik doe mijn best hoor Schijnheilig
Ik was overigens ALTIJD al lief

זכור

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:18

lis schreef:
Ik was overigens ALTIJD al lief
Rolleyes

en ik ben de paashaas.

Amor Vincit Omnia

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:22

TSSSK.. Stoom uit je oren

Vergat er nog bij te zetten dat ik ook meegaand ben.

זכור


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KirstenHorse en 4 bezoekers