[AR] Bouwpakketen voor Marathonwagens??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

[AR] Bouwpakketen voor Marathonwagens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 21:28

Ik ben op zoek naar een bedrijf waar ik bv een bouwpakket kan krijgen voor een marathonwagen. Heb laatst op een menwedstrijd gehoord dat die bestaan.

Mijn vraag is dus wie heeft er misschien een adres/telefoonnummer van een bedrijf die bouwpakketen verkoopt voor marathonwagens, of een site, dat zou ook goed zijn.

Nou, heb ik nog een andere vraag, heeft er iemand misschien hier helemaal zelf een marathon wagen gebouwd, en heeft iemand daar misschien een bouwtekejning of iets dergelijks van.

De menwagen word voor een Haflinger.
Alsvast bedankt!!


wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:25


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 10:20

Heel erg bedankt.
Zijn er misschien nog meer mensen die van zulke sites hebben.
We willen toch even alle opties en zoveel mogelijk bedrijven afgaan.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:37

ja is idd wel handig om te weten...
Wie weet scheelt het bergen geld Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 10:50

Ja, ik heb gehoord dat je die bouwpakketen ergens in Nederland voor €1500 krijgt.
En dat is dan helemaal compleet, en helemaal nioeuw, Dat scheelt wel iets met de €6000 of meer die je anders voor een "gebouwd" nieuw karretje betaald.
Maar niemand die mij verders kan helpen, met een adres? telefoonnummer? emailadres?
Alle informaitie is welkom!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:16

Informeer eens bij Gerrit Jan van Boven uit Diepenheim 0547-351949
De firma Soer uit Meppel verkoopt ook losse onderdelen www.soer.nl , weet niet of ze ook echt bouwpaketten hebben.
Vergeet niet dat alle waar naar z'n geld is Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:30

Haffielover schreef:
Dat scheelt wel iets met de €6000 of meer die je anders voor een "gebouwd" nieuw karretje betaald.

Nou, dat was de mijn nieuwe wagen dus echt niet! En weet wel, als je de wagen moet gaan bouwen zelf kost dat ook weer tijd (=ook geld) Dus waarom geen gewone kopen? Net wat Ilindra zegt, waar naar zijn geld

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 12:32

Oke erg bedankt Ilindra.
Aan zulke informatie heb i kdus ook heel veel erg bedankt.
We zullen snel eens gaan informeren.
Jai kweet het, maar zelf een wagen bouwen is veel goedkoper, en als je toch hulp hebt van iemand die handig is in zulke dingen dan gaat dat wel lukken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:43

www.mensport.nl en dan onder spinnekopjes kijken, daar staan erg veel 2e hands wagens aangeboden.
Ik kan je ook aanraden het blad een keer te kopen, staat vol met advertentie's van wagenbouwers.
De adressen zijn trouwens ook te vinden onder het kopje adressen, met links naar de betreffende websites.

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:22

je kunt ook op de website kijken, www.mensport.nl daar kun je ook de spinnekopjes bekijken

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:55

Haffielover schreef:
.
Jai kweet het, maar zelf een wagen bouwen is veel goedkoper,


Pertinent niet. Je bespaart inderdaad op het arbeidsloon, maar je betaalt relatief meer voor de onderdelen.
Nee, zelf bouwen is alleen significant goedkoper als je een kar maakt van minder profi onderdelen. Let wel, dit hoeft niet minder sterk of solide te zijn. Streven naar een als-fabriekmatig-gebouwd komt maar weinig goedkoper uit dan kopen.
Dan is gebruikt kopen de goedkoopste oplossing.
Ik kan een dergelijke kar zonder meer zelf bouwen, maar begin er niet aan een 'standaard'marathon zelf te maken; de besparing maakt de inspanning niet de moeite waard.

www.homocaballus.net

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 17:11

Ja, dat is wel zo, maar we gaan echt eerst overal kijken waar we zo goed mogelijk onderdelen vandaan kunnen halen.
Het zelf bouwen is ook nog maar een idee wat we hebben.
Wij dachten hiermee een mooie kar te kunnen bouwen, aangezien we dit vaker hebben gedaan.
Eerst gewoon eens rond kijken of we iets tweedehands kunnen vinden, zo niet, dan gaan we gewoon zelf aan de gang, we kunnen namelijk goedkoop aan materialen zoals ijzer draaikrans enz komen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:39

Een aantal jaren heeft mijn zwager ook zelf een wagen gebouwd. Dit kon redelijk goedkoop, omdat hij veel dingen goedkoop op de kop kon tikken. Vier gebruikte motorbanden, nog in goede staat van een vriend, ijzerwerk bij een kennis vandaan etc.etc.
Mijn vriend heeft laatst op de site van de link hierboven gekeken, we hadden een prijslijst ervan. Als je dat optelt allemaal, dan kun je net zo goed een goedkopere import wagen kopen.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 17:09

Daarom, als je overal goedkope dingen o pde kop kan tikken, ben je zeker weten goedkoper uit!!
Je moet tgewoon goedkoop aan dingen zoals roestvrijstaal kunnen komen, dan ben je altijd goedkoper uit.
Ja je steekt er meer tijd in, maar dan heb je er wel iets moois voor trug!
Wez ijn ook niet van plan alles overal te halen, gewoon kijken waar bepaalde onderdelwen het goedkoopst zijn.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:17

Hoorde dat je ze uit polen moet bestellen... dan ben je het goedkoopste uit.. geen iedee hoe en waar hoor verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:33

www.alfredbeekman.nl
Hij heeft een transportbedrijf en importeert ze voor redelijke prijzen uit Polen.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:41

Haffielover schreef:
Je moet tgewoon goedkoop aan dingen zoals roestvrijstaal kunnen komen...

...én weten hoe je het moet gebruiken én weten dat het zwakker is dan constructiestaal én weten dat het flexibeler is én.... en tot slot het potentiaal-verschil niet vergeten anders roest het alsnog weg als een gék.
Als je weet wat je doet en een net bij het materiaal aangepast ontwerp kan maken, is aluminium een heel goed en betaalbaar alternatief. Kan je lassen, poppen, zelfs lijmen en bij goede toepassing roest het niet.

www.homocaballus.net

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 17:18

Ja , dat kunnen we allemaal, hebben nal;eijk eerder een kar gemkaat, zzelf geslast enz, ook met RVS, dus dat gaat wel lukken Haha!

Bedankt voor de sites!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:52

Debo schreef:
Hoorde dat je ze uit polen moet bestellen... dan ben je het goedkoopste uit.. geen iedee hoe en waar hoor verder..


De meeste wagenbouwers laten hun wagens in Polen maken. Ik denk dat je beter een wagen bij een Nederlandse wagenbouwer kunt bestellen, dan zelf er eentje uit Polen te halen. Hier in Nederland kun je nog eens teruggaan als er iets niet goed blijkt te zijn en dat gaat in Polen toch een stukje moeilijker.

Ik zou zelf nooit een wagen zelf gaan maken, je hebt toch met bepaalde verhoudingen en krachten te maken en ik denk niet dat je die zo in kunt schatten.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:43

Dat is ook wel weer zo, maar we kunnen hier hulp krijgen van iemand die zelf jaren en dan ook jaren gement heeft, en ook zelf wagens heeft gemaakt.
Nog niet bij hem geinformeerd eigenlijk..van de week toch eens doen.
Maar in polen een gebouwde wagen halen doen we abslouut niet, zowiezo vanwege het halen, en dde garantie enz.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers