Hoe en waar beginnen met wedstrijden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 10:36

Nu ik met mijn Noorse Quarter (gejat van Stef, vond hem erg goed) aardig op weg ben met het westernrijden begin ik een beetje aan wedstrijdjes te denken in de toekomst.
Pleasure weet ik nog niet of we dat gaan redden (galop heeft ze net door (racegalop met slidingstop of sukkelgalopje)). Jog en walk gaat daarintegen perfect. Trail daarintegen moet geen probleem zijn. Ze is bomproof, shockproof enz enz.
Wordt niet op korte termijn maar ergens volgend jaar februari/maart. Dus we heben nog effe.

Nu de vraag: Waar moet ik in hemelsnaam beginnen en in welke klasse. Ik ben wel lid van de WRAN maar begrijp dat er ook non-WRAN aproved wedstrijden zijn voor beginners. Oefenwedstrijdjes zeg maar waar je even kunt proeven en kunt kijken of je paardje er al klaar voor is.
Geldt daar ook de regel: op 1 jan van dat jaar = 1 jaar ouder (dus dan zou ze op 1-1-02 4 jaar zijn)?
Uit dat regelementenboek van de WRAN wordt ik niet wijzer.

Hoe vaak mag je op zo'n wedstrijdje starten en moet je daarna meteen voor punten?
Ik wil gewoon eens kijken hoe ze reageert op publiek en zo'n arena vol hindernissen (zal wel niks zijn want we hebben zoiets ook al eens aan de hand gedaan bij het stamboek). Doet ze daar alles net zo braaf als thuis enz enz.

Zijn er bij die oefenwedstrijdjes nog bepalingen mbt bitjes. Ik rij altijd met een dubbel gebroken trensje. Mag dat wel of moet je zo'n stang in?

Na ik hoor het wel!

Tjodeledokie Viv en het western fjordenspookie


Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:41

Noorse Quarter.... Gaaaap ....... Hoe vaak is die term in vredesnaam al van "verzinner' veranderd.....

Maar vooruit...
Waarom ga je anders eerst niet eens met 'm naar de trainingen in Amersfoort? En wat dacht je van de oefenwedstrijd bij Jos in Beets? Ik geloof gehoord te hebben dat er ook nog plannen waren voor binnenkort een keer oefenwedstrijd in Lisse (bij Sunflower), maar daar heb ik niets concreets meer over gehoord.

Het "gevaar" van meteen een 'echte' wedstrijd proberen vind ik dat je het misschien verkloot voor andere mensen (bv in de pleasure; in trail heb je daar natuurlijk minder last van). Daarom zou ik persoonlijk liever eerst naar gezamenlijke trainingen en 'informele' oefenwedstrijden gaan.

_________________
Doe maar gewoon, ik doe al gek genoeg...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-11-24 11:42 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 13:10

Sonja, maakt het uit wie het verzonnen heeft Gaaaap .
Verward

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 13:43

Jazekerwel Vera!
De verzinner krijgt elke keer dat het gebruikt wordt een aanzienlijk bedrag op zijn rekening gestort. Haha!

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 14:53

Volgens mij mag je niet met een dubbelgebroken trens rijden. (Dat weet ik niet helmaal zeker!). Je mag bij de beginners zelf weten met wat voor bit je rijdt, ongeacht hoe oud je paard is. Jet mag met een trens rijden en dan moet je dus op twee handen rijden, je mag ook op een bit rijden, maar dan moet je op 1 hand rijden. Je mag ook met een bosal rijden.
Als ik jou was dan zou ik gewoon bij de beginners beginnen met een trens. IK zou er niet direkt een bit in doen, dat is je paard helemaal niet gewend. Ook bij de amateurs hoeft je paard pas met 6 jaar met een bit gereden te worden. Neem de tijd en doe eerst wat ervaring op. Gaat het al heel goed dan kun je altijd dan nog overstappen naar de amateurs. Succes!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 15:17

Waarom doe je niet mee met de kerstwedstrijd in de Kalverhoek. Met de trail beginners. Kun je gelijk even kijken bij de andere onderdelen. Daar leer je het meeste van.
En je paard is op 1 januari de leeftijd die het dat jaar bereikt. Volgens de Wran.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 00:24

De wedstrijden in Eersel zijn ideaal om te beginnen.zijn om de 2 maanden Jan, Maart,Juni.
op zaterdag zijn de beginners en de jeugd vanaf 18.00 uur.leuke manege leuke ruiters.Wran erkend

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 09:09

Oke even op alles tegelijk reageren:
De term, is zoals gezegd eerlijk gejat, hihi.

Een trens IS een bit, denk dat je stang bedoeld (is trouwens ook een bit) en ik rij zowizo met 2 handen (jong paardje).

De komende oefenwedstrijdjes zijn al te snel, zoals ik al zei ben ik pas in febr/mrt van plan zoiets te doen, is ze nu nog niet klaar voor. Vandaar dat ik dus ook nog niet op "echte" wedstrijden wil beginnen.

Blaze: hoe weet ik wanneer er in Eersel (eerst effe zoeken waar het ligt hoor) van die wedstrijdjes zijn? Staat dat ergens in een blad ofzo (WHW of Quarter)? Das dus het probleem met die oefenwedstrijdjes, die staan nergens vermeld. Soms wel op internet maar ook niet altijd.
AAARRCCHHH Haha!

We hebben gelukkig nog een paar maanden en tegen die tijd zit de pleasure er ook wel goed in.

Thanx in ieder geval!
Viv

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:35


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 09:12

Thanx! Haha!
Viv

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:51

He hoi!
Op 10 februari is er ook een beginnerswedstrijd. Locatie: paardensportcentrum De Wolden. Zuidwolde (Drenthe).
Groetjes Linda Party!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 10:17

Hmmm das een beetje uit de richting vrees ik. Ik zoek iets in de buurt van Zuid of noord Holland.
Viv Haha!