schrijven bij eenknhs wedstrijd???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

schrijven bij eenknhs wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 13:23

ikmoet as zondag bij de knhs wedstrijd op onze manege schrijven.. alleen.. ik heb dat nog nooit gedaan Haha!

hoe gaat dat? ik ben bang dat ik niet goed het commentaar op kan schrijven.. of worden daar afkortingen voor gebruikt?

ik weet ook niet voor welke klasse ik schrijf.. ik zelf dacht de m aangezien een stalgenootje met haar tinker moet...

de m gaat natuurlijk anders dan de b Haha! maar iemand tips zodat ik het niet verknal? zo banketstaaf voor de ruiters he Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:32

Als je de jury even zegt dat je voor de eerste keer schrijft, zal hij je vast even helpen!

Vaak zeggen jury's het commentaar wel in korte zinnen, zodat je zo mee kunt schrijven. Als je commentaar opschrijft zet er wel even het nummertje bij van het onderdeel!
Verder is het natuurlijk cijfertjes optellen!
Voor de B t/m M2 geld...
156 een winstpunt
Ik tel altijd als volgt:
6 = 0
5 = -1
4 = -2
7 = +1
8 = +2
enz.

Deze + en - tel je op en trek je van de 156 af of tel je erbij op natuurlijk! En zo kun je de eindstand uitrekeken.

Succes!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:04

het tellen gebeurt vaak door het secretariaat,en niet door de schrijver,volgens mij!
je hoeft alleen de cijfers en opmerkingen van de jury te noteren.
wel leuk en leerzaam om te doen hoor!

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:05

Als het goed is gebeurt het dubbel! Dus en door de schrijver en door het secretariaat!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:06

Als ik schrijf tel ik ook altijd alles op en dat wordt dan door het secretariaat nog een keer nageteld!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:08

Mexx2 schreef:
het tellen gebeurt vaak door het secretariaat,en niet door de schrijver,volgens mij!
je hoeft alleen de cijfers en opmerkingen van de jury te noteren.
wel leuk en leerzaam om te doen hoor!


Het secretariaat telt na. De schrijver dient het totaal wel degelijk op de coupon te vermelden. Dus wel tellen hoor. De hiervoor genoemde methode is heel handig. Je kan ervoor kiezen om eerst alle minpunten te tellen en dan de plusjes, of het in 1 x te doen. Wat je zelf het makkelijkst vindt.

Voordat je begint, moet je altijd even de naam van de jury en zijn of haar lidmaatschapsnummer noteren op de coupon.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:12

yokie schreef:
Voordat je begint, moet je altijd even de naam van de jury en zijn of haar lidmaatschapsnummer noteren op de coupon.


Dat was ik helemaal vergeten! maar dat moet idd ook nog!
Zelf tel ik altijd mee als ik aan het schrijven ben.. meestal schrijf ik op een ander papiertje dan de coupon na 10 oefeningen even hoeveel min op pluspunten er zijn gehaald! Telt veel sneller!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 13:57

tnx Haha!
ik ben al aan het oefenen geweest Haha! benniet zo goed in hoofdrekenen, en al helemaal nie als het een beetje vlot moet gebeuren Haha!

maar tnx voor de tips Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:01

Ik mocht een vorige keer van het jurylid niet tellen. "Daar hebben ze het rekencentrum voor" was zijn commentaar.
Maar goed, normaal gesproken tel ik wel. En meestal neem ik de 5 als 0 en dan 6= +1, 7= +2 en 4= -1, etc.
Over het algemeen hoef je dan minder minpunten te tellen. Het aantal punten dat je dan over hebt, moet je optellen bij 130.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:51

chantal_cs schreef:
Als je de jury even zegt dat je voor de eerste keer schrijft, zal hij je vast even helpen!

Vaak zeggen jury's het commentaar wel in korte zinnen, zodat je zo mee kunt schrijven. Als je commentaar opschrijft zet er wel even het nummertje bij van het onderdeel!
Verder is het natuurlijk cijfertjes optellen!
Voor de B t/m M2 geld...
156 een winstpunt
Ik tel altijd als volgt:
6 = 0
5 = -1
4 = -2
7 = +1
8 = +2
enz.

Deze + en - tel je op en trek je van de 156 af of tel je erbij op natuurlijk! En zo kun je de eindstand uitrekeken.

Succes!


Beter kan ik het niet uitleggen Lachen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:40

met die +1 -2 etc. deed ik het ook altijd Werkt erg goed. Veel plezier! Ik leerde altijd erg veel van een dagje schrijven!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:44

gekke_koei schreef:
benniet zo goed in hoofdrekenen, en al helemaal nie als het een beetje vlot moet gebeuren


Neem dan een rekenmachine mee, staat misschien wel een beetje vreemd, maar het gaat wel sneller en je maakt minder fouten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:27

Hanneke_S schreef:
met die +1 -2 etc. deed ik het ook altijd Werkt erg goed. Veel plezier! Ik leerde altijd erg veel van een dagje schrijven!


Zo heb ik het geleerd toen ik voor de eerste keer schreef. Was in het M2 en ik ging mee als groom, ze had nog geen schrijfster en vroeg toen mij! Het is wel heeeel leerzaam!