rechter gallop lukt echt niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

rechter gallop lukt echt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:10

hey iedereen!

ik zit met een probleem, mijn paardje loopt best netjes (als ze er zin in heeft haha) bij mij maar als ik aan spring in de rechtergalop kost het me ten 1ste heel veel moeite om haar niet te laten renne maar als ik haar eenmaal rustig heb (voor zover dat kan!) en ik wil een volte sturen wordt ze helemaal gek!
ik vraag duidelijk stelling en gebruik mijn buitenbeen om haar van de hoefslag af te duwen, reageert ze niet? krijgt ze een klein tikje met de zweep achter mijn rechter (dus buitenbeen) been...wat doet ze vervolgens?
Kop omhoog en heel hard door drammen en TOCH gewoon rechtdoor lopen....
soms lukt het wel en als ik het dan later nog een keer probeer met precies dezelfde hulpen lukt het niet! in de draf en stap kan ik wel gewoon zonder problemen goede volte's maken en op de linker hand in de galop lukt het ook gewoon het is echt alleen de rechtgalop! terwijl links juist haar moeilijke kant is....ik snap er niks van! en mijn instructrice weet ook niet wat ze hier nou eingelijk mee moet....
iemand advies?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:14

Hey cris... Heb je nou eindelijk je eigen paardje???

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:03

Crista schreef:

maar als ik aan spring in de rechtergalop
vraag duidelijk stelling en gebruik mijn buitenbeen om haar van de hoefslag af te duwen, reageert ze niet? krijgt ze een klein tikje met de zweep achter mijn rechter (dus buitenbeen) been...


als je in de rechtergalop wilt is je linkerbeen je buitenbeen!
hoe meer stelling je vraagt des te meer het paard over de buitenschouder zal wegrennen des te harder jij gaat trekken aan de binnenteugel. Niet doen dus!!
rustig eerst gehoorzamer maken op jouw hulpen, bv. volte sluiten en openen op jouw zit en benen!! niet te veel stelling vragen, als je aan wilt springen binnenheup (dus rechterheup voor de rechtergalop) naar voren, binnenbeen op de singel buitenbeen achter de singel, buitenhand (dus linkerhand als je in de rechtergalop wilt) sluiten als je binnenbeen(rechterbeen voor de rechtergalop) de galophulp geeft.
Dus: laat je binnenbeen samenwerken met jouw buitenteugel, niet krom trekken, niet schoppen, maar rustig werken, rustig buigen en laat iemand meekijken die er verstand van heeft!!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:33

probeer voor met de buitenteugel te sturen, is erg moeilijk, maar juist niet aan de binnenteugel gaan trekken! en zorg dat je zelf rustig blijft, en goed in het zadel blijft plakken. en net zoals rhijnauwen zegt, iemand mee laten kijken die er verstand van heeft, degene kan het beter zien wat het probleem is dan vanuit een stukje tekst Knipoog
suc6 in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door _Linda op 10-02-04 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliqa
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:04

weet je wat jij moet doen, leren rijden pff... of ga op les

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:14

Dat is toch niet normaal wat Angeliqa zegt! Heb je de boktregels gelezen, dit is geen forum waar je ruzie kan zoeken o..i.d Boos!.

Ontopic: Heb jeal enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Misschien is ze aan de rechter/ of linkerkant erg stijf en doet het pijn als je haar in die galop vraagt? Vraag het anders aanje instructie, succes *LOL*

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:47

Angeliqa schreef:
weet je wat jij moet doen, leren rijden pff... of ga op les


ZUCHT.....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:05

Angeliqa is een schaduw acount en dus heeft dit account een ban.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 15:01

we zijn de laatste tijd weer erg veel met buiging bezeig geweest (nog meer dan normaal) enhet gaat gelukkig al beter.....

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:19

heb dit probleem ook gehad (soms nog steeds!!) Wat ik van mijn instructrice moet doen is wanneer ik haar niet van de hoefslag krijg met mijn zweep ( in de linkerhand) even zacht op haar schouder tikken. Wat verder nog wel wil helpen is in de draf je voltes iedere keer kleiner en groter maken, en niet eerder in galop aanspringen dan wanneer ze er in draf goed doorheen is.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:24

mijn haf je had er ok problemen mee ik moest dan schuin naar de hoefslag rijden en wanneer ik dan op de hoefslag aankom aangalloperen wle moet je hem naatuurlijk voorberieden dat je paardje reageerd op je been

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:09

Ken het probleem... je paardje heeft waarschijnlijk wat moeite met buiging en stelling, plus houd jij je buitenteugel er niet goed bij! het klinkt misschien vreemd en tegenstrijdig, maar probeer maar eens meer te rijden met je buitenteugel en met je binnenteugel vraag (!) je enkel nog stelling... Je zult wrs. merken dat je paardje dan wel beter in te sturen is.
Nog een tip: volg sowieso niet altijd de hoefslag, maar rijdt regelmatig op de binnenhoefslag en rijdt veel figuren zonder op de hoefslag uit te komen....