Waar hebben jullie nou een hekel aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Waar hebben jullie nou een hekel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 14:34

Ik heb even een paar vraagjes.
Wat vinden jullie nou NOT-DONE?
(Niet om mensen te kwetsen die dit wel hebben)
Maar hier heb ik een hekel aan:

*Een dunne neusriem (Ik hou alleen van dikke neusriemen)
*Een staart die op wedstrijd ingevlochten is (alleen bij de pony's vind ik het wel staan, ik hou alleen van geschoren staart)
*Een bruin zadel, en zwart hoofdstel (Of omgekeerd)
*Een hoedje in het B of in het L. (in het M kan het nog wel)
*Een voorpluk die op wedstrijd niet ingevlochten is
*En een dekje met zo'n punt eraan.
*Een wit onderlegde frontriem

Die dingen zou ik niet doen.
Anderen mogen het best van mij doen, maar ik vind het niet mooi.

In die dingen ben ik een echte dresuurmuts, ja.
Wat vinden jullie nou Not-Done?


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:42

Tsja...wat vind ik not done Verward
Ik richt mezelf minder op het uiterlijk, paard moet er verzorgd uitzien, maar gewoon als paard.
Wat ik not done vind is een paard zo´n 23 uur per dag opsluiten in een stalletje van zo´n 9 vierkante meter en vervolgens verwachten dat hij of zij in dat uurtje volledig alles kan geven. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:43

Daar sluit ik me helemaal bij aan, coby. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:47

Nergens aan. Iedereen heeft z'n eigen manier van verzorgen, rijden, gedragen etc.
Ik erger me niet maar verwonder me slechts.


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:50

Niet eerlijk zijn tegenover je paard. Dat vind ik not done.
Of je paard zeer bezweet na het rijden terug de stal in kwakken. Zonder even te borstelen of zweetdekentje ofzo.....
En wat Coby zegt, daar sluit ik me ook bij aan.
Uiterlijke kenmerken zeggen mij niet zo veel.


Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:52

Coby schreef:
Tsja...wat vind ik not done Verward
Ik richt mezelf minder op het uiterlijk, paard moet er verzorgd uitzien, maar gewoon als paard.
Wat ik not done vind is een paard zo´n 23 uur per dag opsluiten in een stalletje van zo´n 9 vierkante meter en vervolgens verwachten dat hij of zij in dat uurtje volledig alles kan geven. Boos!



dat lijkt me ook belangrijker dan een niet ingevlochten voorpluk...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 14:55

Sorry hoor.
Maar jullie hebben toch ook weleens zoiets van: Dat zou IK anders doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:57

Mensen die zeuren over de verzorging/optoming van andere tenzij ze er zelf altijd een 10 voor hebben.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:57

Ik sluit me ook bij Cody aan!

Farjen

Berichten: 7964
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:01

Sonja schreef:
Nergens aan. Iedereen heeft z'n eigen manier van verzorgen, rijden, gedragen etc.
Ik erger me niet maar verwonder me slechts.


Mee eens.
ik moet bekennen, ik heb net een nieuw zadel en dat is zwart. Mijn ander zadel is bruin, en had daarbij een bruin hoofdstel. Maar ik krijg voorlopig nog geen nieuw hoofdstel dus moet ik het met mijn bruine doen.
Ik rijd nu ook met een veelzijdigdekje waar een dresuurzadel op ligt, simpelweg omdat mijn dresuurdekje te veel uitgesneden is, en op camble haar wondje drukt. Liever wat minder mooi, dan een paard dat pijn heeft.

Oja dat wondje is van haar deken, en ik heb er al alles aan gedaan, niets helpt.. Hoop dat het seizoen van de dekens rap voorbij is..

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:12

chantal_cs schreef:
Ik sluit me ook bij Cody aan!


Ho ho, Coby is de naam!!!

Ik beoordeel nooit iemand op het uiterlijk, wel op het innerlijk, dat is volgens mij het belangrijkste. En zowaar het innerlijk van de mens wordt gespiegeld naar het paard. Lachen

Oei, moeilijke gedachtengang, kom net van school, moet nog even ontspannen geloof ik... Verward

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:15

Coby"]
[quote="chantal_cs schreef:
Ik sluit me ook bij Cody aan!


Ho ho, Coby is de naam!!!
[/quote]

oeps.... Bloos sorry!!! Knipoog


Af en toe wil ik nog wel eens een vooroordeel hebben over mensen die aan het rijden zijn, dan zie ik bijvoorbeeld een paard die heel vies is of een dekje was meer op zwart lijkt dan op wit of dat soort dingen.
Dan wil ik nog wel is snel negatief gaan denken over mensen, maar dat is maar af en toe hoor... Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:18

chantal_cs"]
[quote="Coby"][quote="chantal_cs schreef:
Ik sluit me ook bij Cody aan!


Ho ho, Coby is de naam!!!
[/quote]

oeps.... Bloos sorry!!! Knipoog


Af en toe wil ik nog wel eens een vooroordeel hebben over mensen die aan het rijden zijn, dan zie ik bijvoorbeeld een paard die heel vies is of een dekje was meer op zwart lijkt dan op wit of dat soort dingen.
Dan wil ik nog wel is snel negatief gaan denken over mensen, maar dat is maar af en toe hoor... Haha!
[/quote]

Geeft niets hoor Haha!
Ja, nu je het zegt, vuile schabrakjes zorgen voor mij ook voor irritatie. Als het inderdaad goor opgedroogd zweet is dat naar boven komt aan de andere kant. Dan zal dat ook kunnen zorgen voor vreemde, nare drukkingen. Het tuig moet in mijn ogen wel altijd in orde zijn, maar hoeft zeker niet alleen van het merk ANKY of KIEFFER te zijn.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:34

Het zal me een zorg zijn... Ieder z'n ding, ieder z'n lol.

Als ik toch iets moet noemen: dingen waarbij de veiligheid en gezondheid van mens en paard onnodig in het geding komen door verkeerde zuinigheid. De trailer met het paard van 1.70+ achter de Opel Astra omdat je het dan zonder E rijbewijs mag rijden. Het zadelmarktkarton dat zelf beoordeeld wordt op pasvorm. Losse ijzers die nog wel een weekje kunnen. Het nog even aankijken ipv de DA laten komen en meer van dat soort dingen.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 11-02-04 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:34

Als ik me erger dan is het meestal wel aan het gedrag van mensen en niet aan uiterlijkheden (hoewel beiden soms echt wel samengaan).

Dat geldt trouwens ook voor paarden. Ik betrapte me er zojuist nog op dat ik me ergerde over een van de paarden die altijd de helft van zijn eten uit de voerbak zwiert. Aaaaarg!!! Knipoog Haha!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:51

Not done is voor mij:

Ik vind het nooit leuk als mensen als eerste voor zich zelf zorgen en daarna pas voor het paard. Bijvoorbeeld na het rijden snel naar de kantine rennen om wat te eten en te drinken en het paard bezweet op stal laten staan. Of wanneer je van je paard bent gekukkelt niet ff kijken hoe het met het paard is. Voor mij gaat het paard altijd voor!

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:54

In een drukke binnenbak, gaan longeren met jong onbeleerd dier. Zodat je toegewezen bent, op 1 grote volte (en meer niet). Vooral als dit mensen van buiten de pensionstal zijn.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:56

wat margreet zegt, daar kan ik me goed in vinden...

een wat grijzig dekje boeit me niet, maar als het onder de modder zit <- schuurplekken vind ik het al een stuk minder

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:59

kjoedie schreef:
Of wanneer je van je paard bent gekukkelt niet ff kijken hoe het met het paard is.


Als ik zie dat iemand er smerig vanaf klapt, dan ga ik toch echt eerst naar die persoon toe hoor...
Tuurlijk probeer je wel iets te doen als het paard de weg op dreigt te rennen ofzo, maar in een afgesloten binnenbak redt dat dier zich maar even zelf hoor. Meestal zijn er trouwens gauw genoeg meer mensen om zich er mee te bemoeien. Gek is dat toch altijd waar iedereen ineens vandaan komt als er sensatie is Haha!

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:19

Eigenlijk stoor ik me niet zo snel aan wat anderen doen, iedereen heeft toch z'n eigen mening / methode etc.

Maar als ik dan toch iets moet noemen:
Het bekakte gedoe als het over uiterlijkheden gaat.
Een paard kan supergelukkig zijn met een bruin hoofdstel en een zwart zadel Knipoog
Het gaat erom dat er goed voor hem/haar gezorgd wordt en dat het dier gelukkig is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:27

Oscar schreef:
Het bekakte gedoe als het over uiterlijkheden gaat.
Een paard kan supergelukkig zijn met een bruin hoofdstel en een zwart zadel Knipoog
Het gaat erom dat er goed voor hem/haar gezorgd wordt en dat het dier gelukkig is.


Ben ik het helemaal mee eens.

* To Belg, or not to Belg *

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:36

kjoedie schreef:
Not done is voor mij:

1. Ik vind het nooit leuk als mensen als eerste voor zich zelf zorgen en daarna pas voor het paard. Bijvoorbeeld na het rijden snel naar de kantine rennen om wat te eten en te drinken en het paard bezweet op stal laten staan.

2. Of wanneer je van je paard bent gekukkelt niet ff kijken hoe het met het paard is. Voor mij gaat het paard altijd voor!


Met het eerste ben ik het totaal eens, ik heb altijd geleerd om hoe moe en natgeregend je ook bent, eerst zorgen dat je paard droog, schoon en tot in de puntjes verzorgd op stal staat!

Met het tweede ben ik het niet eens. Twee jaar geleden ben ik er zo hard vanaf gevallen dat ik bijna niet meer kon lopen, laat staan achter m'n paard aanrennen (die verderop ging grazen). In het ziekenhuis bleek m'n rug zwaar gekneusd te zijn. Op zo'n moment ben ik blij dat er andere mensen m'n paard opvingen (waar overigens helemaal niks mee aan de hand was). Als je met paard en al valt vind ik het een ander geval, dan heb je meer reden om te geloven dat je paard zelf gewond is dan wanneer hij een bok geeft en je eraf valt.
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 11-02-04 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:36

Angeliek schreef:
Ik heb even een paar vraagjes.
Wat vinden jullie nou NOT-DONE?
(Niet om mensen te kwetsen die dit wel hebben)
Maar hier heb ik een hekel aan:

*Een dunne neusriem (Ik hou alleen van dikke neusriemen)
*Een staart die op wedstrijd ingevlochten is (alleen bij de pony's vind ik het wel staan, ik hou alleen van geschoren staart)
*Een bruin zadel, en zwart hoofdstel (Of omgekeerd)
*Een hoedje in het B of in het L. (in het M kan het nog wel)
*Een voorpluk die op wedstrijd niet ingevlochten is
*En een dekje met zo'n punt eraan.
*Een wit onderlegde frontriem

Die dingen zou ik niet doen.
Anderen mogen het best van mij doen, maar ik vind het niet mooi.

In die dingen ben ik een echte dresuurmuts, ja.
Wat vinden jullie nou Not-Done?


Oei, dan is het maar te hopen dat je mij nooit tegen komt, dan ga je vast ernstig flauw vallen...

* Met springen heb ik een hele smalle neusriem... (met dressuren trouwens niet)
* Mijn paard heeft geen geschoren staart (ook niet gevlochten)...
* Op de Lusitano die 2 jaar terug reed had ik een bruin hoofdstel en een zwart zadel...
* Ik heb in de B en de L wel eens met een hoedje gestart...
* Ik vlecht nooit de voorpluk in...
* Ik heb een wit dekje met een klein puntje...
* Oef... ik heb gelukkig geen wit onderlegde frontriem (wel neusriem, telt dat ook? Haha! )

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:45

Nouvel schreef:
Oei, dan is het maar te hopen dat je mij nooit tegen komt, dan ga je vast ernstig flauw vallen...

* Met springen heb ik een hele smalle neusriem... (met dressuren trouwens niet)
* Mijn paard heeft geen geschoren staart (ook niet gevlochten)...
* Op de Lusitano die 2 jaar terug reed had ik een bruin hoofdstel en een zwart zadel...
* Ik heb in de B en de L wel eens met een hoedje gestart...
* Ik vlecht nooit de voorpluk in...
* Ik heb een wit dekje met een klein puntje...
* Oef... ik heb gelukkig geen wit onderlegde frontriem (wel neusriem, telt dat ook? Haha! )


Maar je hebt het waarschijnlijk wel zelf betaald ? Knipoog

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:49

Ik erger mij aan mensen die geen rekening met anderen houden in een drukke binnenbak en me gewoon voor mijn sokken rijden terwijl ik voorrang heb Boos! gewoon niet kijken en rijden maar met die handel dat vind ik not done.. je moet gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Ik zit nu met een paard want paniekerig wordt als er een ander paard in de buurt komt omdat hij gewoon tot 2 x toe is aangereden! 1x zelfs van achteren Scheve mond

Mensen die in een volle bak gewoon in rengalop door de bak sjezen en er andere paarden helemaal gek van worden (heethoofden). Doe dat dan gewoon als je alleen bent Verward

Voor de rest moet iedereen zelf maar weten wat hij met zijn paard doet zolang ze hem maar niet mishandelen

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 121 bezoekers