Ervaringen WOW-zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Ervaringen WOW-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 14:15

Tijdens mijn zwerftochten over het net, kom ik regelmatig het WOW-zadel tegen. Dit is een heel apart ogend zadel, met een speciale bewegende boom, luchtkussens, enkele zweetbladen, verwisselbare zweetbladen en zo nog een hoop 'nieuwe' snufjes.

Afbeelding

Ik ben ooit een meisje tegen gekomen dat zo'n zadel heeft en die was er erg tevreden over, maar verder he ik hem nog nooit bij iemand gezien.

Wie weet hier meer over? Wie heeft er ooit op gezeten? Moet ik hiervoor gaan sparen (vreselijk duur!) of is het allemaal onzin?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:38

Jep, ik heb er op gezeten, wij verkopen ze ook in de winkel. HEt is een uitkomst voor bijv. mensen die dressuren en springen.
HEt zadel is heel makkelijk om te bouwen. Ook is de boom heel makkelijk zelf te verwisselen.
Anders zou het behoorlijk aan de prijs zijn als je een dressuur en een springzadel lucht in zou moeten laten bouwen.

Zelf heb ik in mijn eigen zadel ook lucht in laten bouwen, en ik vind dit helemaal geweldig(mits goed opgevuld)
Verder heeft het paard bij dit zadel ook meer schoudervrijheid, door het kussen wat bij de zweetbladen ophoud.
Er echt mee gereden heb ik nog niet, wel weet ik dat heel veel mensen positief op het zadel hebben gereageerd. Wel is dit zadel te groot en te lang voor mij, of ik ben gewoon veel te klein voor het zadel........

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:59

Mijn collega heeft pas een WOW-zadel gekocht voor haar paard. Hij moet nog aangepast worden, maar ik zal je op de hoogte houden van haar ervaringen ermee.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:23

Het ziet er heel comfortabel uit... Lachen

In welke prijsklasse zitten deze zadels? en zijn ze te vergelijken met boomloze zadels? (vanwege die speciale bewegende boom), close contact zadels, of wat?