[AR] koetsiersbewijs > hoeveel kost zoiets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

[AR] koetsiersbewijs > hoeveel kost zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 13:35

Hallo allemaal!
Ik wilde mijn vriend verrassen met een cursus om zijn koetsiersbewijs voor enkelspan te halen.
Kunnen jullie mij info geven over hoeveel zoiets kost?
Alvast bedankt!

Faber quisque fortunae suae


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:42

Hangt ervan af, er zijn verschillende cursussen die georganiseerd worden, en dan kan het met eigen paard zijn, met leenpaarden. Kan ook nog theorielessen erbij enz. enz. Kosten variëren dus daarom. Ik zou zeggen, informeer eens op een manege of ze ergens weten of er een cursus georganiseerd wordt, en of dat met eigen of leenpaarden is, en of er nog plaats is enzo. Maar het is niet al te goedkoop, ik denk dat je gemiddeld toch wel rond een euro of 300-500 zit...

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:43

Ja, leuk plan!
De kosten zijn heel verschillend. Volgens mij kun je het beste bij jou in de buurt vragen wat het kost.
Ik betaalde 100 euro voor de cursus, excl. ecxamengeld (weet ik niet meer).De cursus bestond uit 8 uren theorie en 12 uren mennen op de weg. Ik was goedkoper uit omdat ik het boek al had en met mijn eigen pony mende. Normaal kost de cursus 120 of 130 euro.
Wat ik van anderen begrepen heb is het bij ons goedkoop en ZEER goed!
Udo de Haan, Gersloot (Friesland, vlakbij Drachten/Heerenveen) geeft les, en rijdt zelf nationaal marathon en Z-dressuur en is een goede leermeester.
Er mennen trouwens ook mensen uit Groningen bij ons! Zo ver is het dus niet.
Wil jouw vriend gelijk koetsierexamen doen? Hij moet wel menervaring hebben hoor! Anders kun je die cursus niet gelijk doen.
Nou, succes!

fryslân boppe

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:05

Hoi, leuk kado!

Dicht in de buurt en een prima instructeur: manege Dolfing in Vries. Wij zijn net begonnen en hebben de eerste praktijkles gehad. Wij hadden nog nooit op de bok gezeten en het is echt super leuk!!!

Voor 4 theorielessen en 1 theoretisch examenles, 15 praktijklessen (inclusief wagen en paard van Dolfing), het boek én examen betalen wij 260 euro per persoon. De instructeur is Alex Poelman, hij ment zelf ZZ dressuur en er is de afgelopen jaren nog nooit iemand bij hem gezakt voor het examen.

Een aanrader vinden wij!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:02

Hoi, ik ga eind mrt beginnen bij avezaath in maurik, ik krijg daar 8 theorielessen (2 uur per les) en 9 praktijklessen (2 uur per les), het theorie en praktijk examen natuurlijk, het kost bij elkaar 390,- incl. lesmateriaal en paard plus wagen.
De lessen worden in een buitenbak gegeven (menformaat) en op de weg, wellicht dat hier ook nog verschil in zit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:39

Ik heb zo'n 600 gulden betaald voor een mencursus voor mendiploma brons, het koetsiersbewijs kreeg ik er "gratis" bij.


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:13

Het koetsiersexamen rijdt je op de weg, dus daar moet je zeker kunnen oefenen! Bij Dolfing rijden we eerste keren in de (grote) binnenbak, ook tussen balkjes om goed te leren sturen. Daarna gaan we naar buiten, het dorp in. In elke les zitten maximaal 4 aanspanningen, er is dus best veel aandacht voor iedereen. Dit lijkt wel een verkooppraatje Haha!

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:41

Hier in Putten ligt de prijs tussen de 300 en 400 euro

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:49

Ik heb 15 000 bef betaald, dat is ongeveer 375 euro

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:59

Hoi,
Ik heb er 200 euro voor betaald inclusief examen. Bij manege de Woldstreek in Schildwolde. Dus niet zo ver van Groningen. Bij de stalhouderij waar Spetter staat willen ze ook weer een cursus gaan doen. Ws zo rond de 260 euro. En dat is in Hoogzeand.
groetjes Cindy en Spetter

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:15

Ik heb 3 jaar geleden ongeveer 550 gulden voor mijn koetsiersbewijs betaald, nu is het bij ons ong. 250 euro.

Groetjes Jolanda en Jona

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 12:35

Hee bedankt voor alle reacties zeg! in vries lijkt me wel wat, is ook niet zo ver weg. bedankt voor alle info, nu heb ik in ieder geval een beetje een beeld van wat het moet kosten en wat jullie ervaringen zijn! OK dan!

Faber quisque fortunae suae

Buuf

Berichten: 188
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:55

[quote="Mirjam"]Hoi, leuk kado!

Dicht in de buurt en een prima instructeur: manege Dolfing in Vries. Wij zijn net begonnen en hebben de eerste praktijkles gehad. Wij hadden nog nooit op de bok gezeten en het is echt super leuk!!!

quote]

He Mirjam,
Ik heb ook les van Alex. Op welke dag mennen jullie?? Ik heb vorig jaar mijn koetsiersbewijs gehaald maar heb nu nog steeds les!

18-03-2003...Barbara P 23-02-2007 Valdo L

_zwikkie_

Berichten: 1921
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zandpol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:58

warren schreef:
Ja, leuk plan!
De kosten zijn heel verschillend. Volgens mij kun je het beste bij jou in de buurt vragen wat het kost.
Ik betaalde 100 euro voor de cursus, excl. ecxamengeld (weet ik niet meer).De cursus bestond uit 8 uren theorie en 12 uren mennen op de weg. Ik was goedkoper uit omdat ik het boek al had en met mijn eigen pony mende. Normaal kost de cursus 120 of 130 euro.
Wat ik van anderen begrepen heb is het bij ons goedkoop en ZEER goed!
Udo de Haan, Gersloot (Friesland, vlakbij Drachten/Heerenveen) geeft les, en rijdt zelf nationaal marathon en Z-dressuur en is een goede leermeester.
Er mennen trouwens ook mensen uit Groningen bij ons! Zo ver is het dus niet.
Wil jouw vriend gelijk koetsierexamen doen? Hij moet wel menervaring hebben hoor! Anders kun je die cursus niet gelijk doen.
Nou, succes!


Klopt ik ga daar ok binnenkort mennen en ik kom ook uit groningen

Peche

Berichten: 45
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: opeinde/almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:09

mijn pa heeft 360 gulden betaald over een winterseizoen en voor afrijden en theori lessen 90 gulden dit is wel 6 jr geleden

IRIS doe je best, laat zien wat je kan Simone, jij ook en win die PAVO cup. Toske vol houden nog even dan heb je een veulentje

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:32

hmmm die jan dolfing zie ik denk ik wel zitten, omdat we nog geen auto hebben. maar gersloot hoor ik ook goeie dingen over...
maar mijn vriend kan dus niet echt mennen, wel eens voor de lol op de bok gezeten, maar hij heeft het nog niet in de vingers zeg maar.
en dan lijkt die in vries me weer handiger.
meer mensen ervaring bij jan dolfing?!

Faber quisque fortunae suae

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:12

De prijzen verschillen precies nogal. Bij ons was het 250 euro voor de cursus (+examengeld) en 30 euro voor het cursusboek.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:22

Bronko schreef:

Klopt ik ga daar ok binnenkort mennen en ik kom ook uit groningen

He LEUK! Welke avond ga je mennen? Met paard of pony? Welke cursus? Zie ik je misschien!

fryslân boppe

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:17

Ik heb 205 euro incl betaald, stuk of 7 theorielessen en 9/10 menlessen. Eea gegeven door instrukteur van Deurne. Reden met eigen aanspanningen.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:20

bij ons zijn de kosten 475 euro, incl een aanspanning van de stal. Het zijn dan 15 lessen in totaal.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:28

Alet,

Dan kom je toch een keertje kijken en kennis maken? Kan je meteen zien of de manege en de les je aanspreekt. Zowel op zaterdag- als zondagochtend is er menles.

Groeten,
Mirjam

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 10:42

dat lijkt me idd wel wat!

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BLEXBot en 6 bezoekers