Beweegbare stijgbeugel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Beweegbare stijgbeugel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 21:23

Gisteren heb ik even een bliksembezoekje aan Divoza gebracht en met mijn domme hoofd ( het was al na sluitingstijd en moest dus een beetje opschieten) beweegbare ipv gewone beugels gekocht.
Dit zijn stijgbeugels die aan de ene kant omlaag kunnen veren zodat je makkelijker je hak uit kan drukken ofzo Verward . Ik heb ze nog niet gebruikt en twijfel of ik ze nog ruilen zal. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met deze dingen, rijden ze lekker en kan je er wel fatsoenlijk mee lichtrijden zonder dat je voet steeds uit de beugel kiepert?


x_eva_x

Berichten: 803
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Tholen, zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:25

ik heb ze ook gezien maar betwijfel of het zal helpen

L1 + 5 met m'n paardje Rigley

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:26

Meerdere stalgenoten van mij rijden met deze beugels, en ik heb ze nog nooit problemen zien hebben met het lichtrijden. Wat ik ervan weet is dat deze beugels voornamelijk gebruikt worden door springruiters zodat de voet iets kan meeveren met de landing na de sprong zodat de enkelgewrichten onlast worden.

Veni, vidi, vici

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:29

Met dressuur merk ik niet heel veel verschil, qua een normale beugel en deze beweegbare beugel.
Maar met springen wel.
Je kan wel beter je hak uitdrukken. En het is beter voor je gewrichten (knieen/spieren). Omdat het simpelweg mee beweegt.
Op zich zou ik ze jou wel aanraden.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:42

Als je het hebt over die Sprengerbeugels (met van die zwart rubberen gedeeltjes, zeg maar), dan heb je wat mij betreft de koop van de eeuw gedaan! Deze beugels zorgen ervoor dat je voeten altijd mee bewegen, hierdoor zit je veel meer ontspannen, veren je voeten lekker mee, verlies je je beugels nooit meer...

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 13:31

Marijn4045 schreef:
Als je het hebt over die Sprengerbeugels (met van die zwart rubberen gedeeltjes, zeg maar), dan heb je wat mij betreft de koop van de eeuw gedaan! Deze beugels zorgen ervoor dat je voeten altijd mee bewegen, hierdoor zit je veel meer ontspannen, veren je voeten lekker mee, verlies je je beugels nooit meer...


Ik bedoelde niet die beugels met beweegbare zijkant maar Kieffer beugels waarvan alleen de onderkant een beetje naar beneden kan. Deze zijn helemaal van RVS en hebben gewone witte zooltjes.
Ze zien er van voren helemaal uit als gewone stijgbeugels, vandaar ook mijn vergissing

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:36

Je bedoelt niet deze :

Afbeelding

of deze

Afbeelding

Toch??

wacht ik heb ze al gevonden:

Afbeelding Deze??

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 22:36

Ja de laatste zijn het volgensmij Ymke ! Iedereen trouwens bedankt voor de positieve reaties. Morgen zal ik de beugels eens proberen en als ze mij net zo bevallen als jullie dan hou ik ze wel.

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:41

Ik ben ook erg benieuwd. Zijn die beugels goed voor de dressuur, of juist voor het springen. kan je eigenlijk wel makkelijk opstappen, of draaien ze dan onder je voet vandaan. Ik wacht je verslag wel af.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 08:37

Ik heb de sprenger beugels, zie het 2e plaatje van Ymke. Deze beugels bedoelt Martijn ook, toch?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:35

Pegassus97 schreef:
Ik heb de sprenger beugels, zie het 2e plaatje van Ymke. Deze beugels bedoelt Martijn ook, toch?


Als je met Martijn, Marijn bedoelt, wel ja... Knipoog

Geweldige beugels!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 10:38

Nou, ik heb de beugels gisteren even getest en ze bevielen mij wel goed! Ik had geen problemen met opstappen of lichtrijden. Ik moest alleen even wennen aan het feit dat ik mijn benen een stuk langer kon maken dan gewoonlijk omdat de beugels als je je hak uitdrukt gewoon meeveren Lachen .
Waar je wel bij het opstappen wel op moet letten is dat je de beugels goed aan je voeten hebt. Want als je ze verkeerd om aan hebt (kan heel makkelijk) dan kan je voet dus alleen voorover kiepen en niet achterover. Dat is trouwens ook niet zo`n ramp want als je je been en voet gewoon vrij stil hebt liggen werkt het net als een gewone stijgbeugel. Maar je hebt dan dus niet het beoogde effect van je been langer kunnen maken omdat je hak verder omlaag kan.


Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:58

Marijn4045"]
[quote="Pegassus97 schreef:
Ik heb de sprenger beugels, zie het 2e plaatje van Ymke. Deze beugels bedoelt Martijn ook, toch?


Als je met Martijn, Marijn bedoelt, wel ja... Knipoog

Geweldige beugels!
[/quote]
Bloos!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:35

Ik heb de sprenger beugels, wel vergelijkbaar met die jij hebt Pjelk!

Ik vind ze echt geweldig, zowel voor springen als dressuur!

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:56

Wat was de prijs van de beugels en kon je daardoor ook je been stiller houden. Als dat het geval is, zullen een hoop mensen er blij mee zijn

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:08

huh? die beugels op het laatste plaatje zien er toch gewoon hetzelfde uit als gewone beugels? of waar zit het verschild dan precies in?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:12

Suleika schreef:
huh? die beugels op het laatste plaatje zien er toch gewoon hetzelfde uit als gewone beugels? of waar zit het verschild dan precies in?


Alleen het voetstukje kan op deze beugels bewegen!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:16

is dat dan in en uitschuifbaar ofzo?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:53

Suleika, als je goed kijkt naar het laatste plaatje zie je dat de rechterbeugel gewoon is en dat de linkerbeugel schuin is, dit komt door die bewegende onderkant

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 22:34

kjoedie schreef:
Wat was de prijs van de beugels en kon je daardoor ook je been stiller houden. Als dat het geval is, zullen een hoop mensen er blij mee zijn


De Kieffer beugels (op het onderste plaatje) die ik ook heb kosten 27 Euro. Ik weet eigenlijk niet of je daarmee je been stiller kan houden. Mij is dat iig niet opgevallen, maar langer wordt je been wel .

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:08

die Sprenger zijn OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Fudge, Isab123, Trendiction en 33 bezoekers