Kwaliteit Kieffer-, Prestige-, en Schumacher zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Kwaliteit Kieffer-, Prestige-, en Schumacher zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 10:34

Het onderwerp zal vast wel al vaker aangesneden zijn, maar ik wil graag advies. Ik sta op het punt om een Kieffer zadel te kopen ivm de teruggesneden kamer. Mijn paard heeft een hoge schoft met behoorlijke holtes naast de schoft. Ik heb echt problemen met het vinden van een goed passend zadel. Ik was aan het denken aan een Kieffer Ulla Salzgeber of Lusitano. Verder zou het merk Prestige nog misschien kunnen passen dus die probeer ik ook uit. Wat zijn jullie ervaringen met deze merken? Scheve mond

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:21

Je moet geen appels met peren vergelijken, want die drie merken die je noemt zijn dus wel totaal verschillend kwa kwaliteit en dus levensduur. En 'alle waar naar zijn prijs'. Dusss....

Veel belangrijker dan hoe je tot je merk-selectie bent gekomen is hoe een en ander op je paard past. En dat is een kwestie van letterlijk uitproberen. Dat gaat niet via internet. Bovendien, wat de 1 een fijne zit vind, vind de ander weer helemaal niets en vice versa....

Je moet zelf ervaren wat past en wat je fijn vind, en daar voor gaan.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:26

ik ga mee met Dees. Voor de meeste dingen geld nog steeds "voor kwaliteit moet betaald worden".

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:46

Ik zit dus met hetzelfde probleem.
Ik had een Ainsley gekocht, want dat MOEST het zadel zijn voor een paard met een zeer hoge schoft.
Maar doordat haar rug nog zo onbespiert is. ligt het dus weer niet goed bij haar.
Dus, mocht je interesse hebben, ik heb hem nu in de verkoop.'
Een stalvriendin van mij heeft een Otto Schumacher te koop.
Helemaal een top zadel, maar voor mij ook hierbij weer dezelfde problemen met de rug van mijn paard.
Dus ook die is in de verkoop.
Mocht je interesse hebben, pb me dan even.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:01

Ik heb minder goede ervaringen met Kieffer en hoor in mijn directe omgeving ook vaak dat er nogal wat mankeert aan z.g.a.n. Kieffers.
Bijvoorbeeld het spontaan breken van de boom binnen een jaar.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:02

Suus, die holtes naast de schoft...dat is ws. zo'n plaats waar spierweefsel is vergaan door slecht passend zadel. Houdt daar rekening mee met je volgende zadel. Er moet duidelijk plaats zijn voor herstel van dat spierweefsel! En....geen merken selecteren, maar uitsluitend goed passende zadels!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:17

Ik heb zo'n 1.5 jaar terug een nieuwe Kieffer Lech gekocht en ben niet echt kapot van de kwaliteit... Leer is gewoon nou niet echt je van het. Ik zit er over te denken om het in te ruilen...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:27

Kieffer is niet echt niet meer zo geweldig hoor... Het heeft de naam, en daar betaal je voor en niet meer de kwaliteit.
Suus, een goede zadelmaker doet wonderen...

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:34

Ik heb een Kieffer gehad en kwam toen toevallig een Daaleman tegen.
Jemig wat een verschil van leer zeg Kwijl

Toen maar eens de Daaleman gepast en die lag als een huis, dus toen was ik verkocht.

Verder nog nooit geen problemen gehad met de Kieffer hoor.

Succes ermee !!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:54

De oude Kieffers zijn ok, daarna is het een stuk minder geworden. Ik weet niet precies waar het "omslagpunt" ligt, maar jonger dan 5 jaar hoef ik persoonlijk echt niet (wil eigenlijk helemaal geen Kieffer Haha! ). Die blijven goed in de verf zitten, nieuwe Kieffers worden heel snel grijs op de plaats van bijvoorbeeld je beugelriemen, die ik gezien heb wel tenminste. Je ziet het niet als je er op zit, maar het is toch zonde. Zal ook wel met strengere milieu-eisen voor het kleuren van leer te maken hebben, maar feit is dat de oudere zadels van Kieffer op dat punt een stuk beter zijn en op andere punten misschien ook wel. Het is niet meer wat het geweest is.

Ik heb een KN liggen op een paard met een flinke schoft, past netjes. Je zou ook Daaleman eens kunnen bellen, dat scheelt qua prijs nauwelijks met bijvoorbeeld een nieuwe Prestige en dan heb je maatwerk. Lijkt me een overweging waard als je paard zo'n lastige vorm heeft!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:40

Ik heb nu 3 1/2 jaar de kieffer wien proffesionel, daar ben ik goed over te spreken. Leer blijft heel netjes, alleen zoals eerder werd gezegd, onder de beugelriemen kun je na 3 jaar toch wel zien dat het zadel gebruikt is. Het is idd zo dat kieffer de naam heeft goed te zijn, en dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Toch vind ik het een fijn merk, lekker degelijk en zonder frutsels, erg duits dus. Tja, de een zweert erbij, de ander steekt zn kieffer het liefst in de fik...Knipoog

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:55

Ik heb een prestige (appaloosa volgens mij) en vind het een geweldig zadel. Het is zeker al een jaar of 7 oud, maar ziet er nog perfect uit. Nu onderhoud ik het ook wel goed en ik heb wel een keer de singelstoten laten vervangen, maar verder (behalve opvullen) niets. Qua kwaliteit heb ik over prestige niets te klagen!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 17:17

Allereerst, UITERAARD ga ik ze eerst uitproberen, lijkt me vrij logisch overigens. Ik ben tot die selectie gekomen omdat dat zo ongeveer de enige merken zijn die geschikt zijn voor dit figuur. Een zadelmaker is niet heiligmakend! Ik heb nu een Hulsebos van 2,5 jaar, laten aanmeten zogenaamd. Hij is al 3 keer op gevuld en past dus voor geen meter op de schoft. Tis een heel fijn zadel om mee te rijden maar hij past gewoon niet op mijn paard. En dan heb je het dus over een zogenaamd "aangemeten" zadel.... Van Hulsebos zelf krijg ik geen respons, niet eens een reactie...
Verder liggen ze qua prijs helemaal niet uit elkaar. Een nieuwe Prestige kost 1680, een Kieffer Ulla Salzgeber 1570. De Schumacher durf ik ff niet te zeggen, maar die zal echt niet megaduurder zijn.
Heb vanmorgen verschillende zadels geprobeerd en heb dus een Kieffer Ulla Salzgeber gekocht! (moet wel besteld worden in de goede maat) Zit super en paste ook nog eens heel goed op Tonko. Ben dus eigenlijk al geslaagd.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:19

Ik heb ervaring met Prestige, ik vind het fijne zadels (ik heb een dressuur en een springzadel). Het dressuurzadel die ik heb heeft redelijk korte zweetbladen, wat ik eigenlijk (achteraf) niet al te mooi vind.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 17:27

Ja vond ik ook wel qua uitzien. Ik vond het Prestige erg vlak van lepel en inderdaad korte zweetbladen. Maar voor de rest best mooi. Heb er uiteindelijk niet voor gekozen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:37

Ik heb nu een kieffer vzh en een Kieffer Lusitano (dressuur) en het zijn supersterke zadel. Nooit wat mee gehad en de kwaliteit blinkt er vanaf. De vzh is al aardig oud en voor mij hebben er veel anderen op gereden, maar hij blijft ontzettend goed!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:59

Hoi, er zit ook nog wel een verschil tussen de service van Hulsebos en Daalenman.

Gebruik de zoekfunctie maar eens

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:54

Ik heb al zo'n 14 jaar plezier van mijn Kieffer, het zadel slijt niet en hoeft alleen af en toe opgevuld te worden en af en toe de stiksels (beugelriemen/singelstoten) laten vervangen. Heb al meerdere malen een Kieffer gehad en voor mij echt geen ander (engels) zadel.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:30

Ik heb een Prestige Appaloosa dressuurzadel waar ik heel tevreden over ben. Ligt goed op m'n paard en zit prima. De zweetbladen zijn inderdaad wel iets aan de korte kant, maar ik heb er geen last van.
Ik heb ook een Kieffer veelzijdigdheidszadel, dit zadels zal een jaar of 8 oud zijn denk ik. Deze oudere zijn zoals Margreet al zei inderdaad van betere kwaliteit dan de nieuwere Kieffers. Ik ben zelf tevreden over mijn Kieffer, maar gebruik 'm alleen maar voor buitenrijden en heel af en toe eens voor het springen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:40

patos schreef:
Ik heb nu 3 1/2 jaar de kieffer wien proffesionel, daar ben ik goed over te spreken. Leer blijft heel netjes, alleen zoals eerder werd gezegd, onder de beugelriemen kun je na 3 jaar toch wel zien dat het zadel gebruikt is. Het is idd zo dat kieffer de naam heeft goed te zijn, en dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Toch vind ik het een fijn merk, lekker degelijk en zonder frutsels, erg duits dus. Tja, de een zweert erbij, de ander steekt zn kieffer het liefst in de fik...Knipoog



ik heb ook deze kieffer.
ik heb dus ook nog een van de oudere versie,die schijnen ook beter te zijn Haha!

mickey heeft ook een erg hoge schoft,en een kieffer ligt super op haar.
ik zelf vind het ook een heerlijk zadel en ben er wel erg over te spreken Lachen

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:34

Ik heb een Prestige (Top Dressage) en ben er heel tevreden mee, het zadel ligt heel netjes op m'n paard en ik kan er fijn op zitten.
Het zadel ziet er nog heel goed uit (heb het ook pas anderhalve maand Knipoog)
Mijn Prestige was overigens rond de 1400 euro Suus.., maar ik zie dat je al een zadel gekocht hebt, gefeliciteerd Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:30

Ik heb een Daaleman voor onze fries. Hij is op maat gemaakt en zit als een huis. De service is oke OK dan! . Kwaliteit van het leer is zeer goed. Ik heb het zadel al een jaar of 6 en hij ziet er als nieuw uit.
Ik had een Prestige. Een wereld zadel, zat als een huis op mijn vorige paard, maar helaas paste mijn huidige paard hem niet. Ik heb toen een Ainsley gekocht. In het begin zat hij goed, maar hij ging steeds meer naar voren schuiven en ik ging ook steeds meer naar voren zitten. De merrie kreeg ook meer spieren en werd dus ook breder. Zadel is opgevuld en het probleem bleef. Ik heb het zadel na 1 1/2 jaar ingeruild en heb nu een Sommer Diplomat. Zit ook als een huis. De kniewrongen zijn verstelbaar en hij heeft langere zweetbladen dan de andere zadels. Een Sommer past heel goed op brede paarden en mensen met lange benen. Arjan Teewisen wordt door Sommer gesponsert. Hij is ook zo langpoot. Haha!

Ik heb voordat ik de Sommer kocht een aantal zadels meegekregen om te paasen.
Ik heb gereden op een Kieffer lech. Het oude model vond ik lekkerder zitten. Kieffer Lusitano zat heerlijk, maar zat voor geen meter op mijn paard. Stubben Maestro, zat als een huis, mooi afgewerkt maar paste helaas niet op mijn paard.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:32

Ik rijd met een Prestige springzadel.

Top zadel ligt fijn op het paard, zit fijn, goede kwaliteit en gaat lang mee.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 09:08

Stubben vind ik niks. Zit voor geen meter. Ik heb nu inmiddels mijn derde nieuwe zadel gekocht in 3 jaar (helaas 2 keer de mist in gegaan). Bij de eerste keer heb ik oa een Stubben geprobeerd, keihard, plat, geen wrong, ik vond het in elk geval niks. De service van Daaleman moet haast wel beter zijn van die van Hulsebos want slechter kan het haast niet.... Ik vind het leer van de Kieffer ook wat minder, maar ja, ik heb nu gekozen voor mijn paard. Dat was echt het enige wat goed past. Heb zowat elk merk dat er bestaat geprobeerd, dus... Verder zat de Kieffer heel fijn, zelfs nu ik een Hulsebos gewend ben die ook heerlijk zit.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:28

Mijn Kieffer is zo'n 2 jaar oud, en ik heb er helemaal geen klachen over. Veelzijdigheid. Ik had eigenlijk een Ainsley, maar omdat mijn paard zo'n hoge schoft heeft paste dat er niet meer op. Ik heb ook nog een ander zadel van een heel bekend merk geprobeerd (heel duur, en GRRR ik kan niet op de naam van het merk komen), maar daar kreeg ik een stoelzit in. Bovendien was het leer niet zo mooi.