High Flown Stud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

High Flown Stud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 15:07

Hallo mensen!

Ik ontdek nu veel mensen hiero die een pony hebben van de stal High Flown Stud! De welsh fokkerij!
Nu ben ik benieuwd wie er allemaal op Bokt een afstamming of pony van High Flown Stud heeft!

Waarom ik dit wil weten?
Ik verzorg daar namelijk al 8 jaar dus ken aardig wat pony's van hun en lijkt me leuk om te weten waar ze heen zijn etc.

Bye bye Marrie

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:26

Wij hebben een zoon van Arien gehad. Deze is echter bij de vorige eigenaar van haar geboren.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:02

Sorry, ik heb er geen, maar heb wel een vraagje;

Ik denk dat het in '97 was, toen werd er een bont veulen geboren. High Flown Hot Spot, heeft in de Bit en het Welsh Nieuws gestaan, als bont veulen uit twee bruine ouders.
Nu ben ik wel benieuwd wat er met dat veulen is gebeurd! Ik vond het een pracht-beestje !!!
Dus Marrie, jij als kenner; weet jij daar meer van?!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 17:48

Hij is verkocht en verder weet ik het eigenlijk niet meer Bloos!
Het was wel een tof veulen en zover ik weet zou hij (western) bereden worden! Ik zal het eens na vragen! Heb veel foto van hem hij was echt grappig! Er is er inmiddels weer 1 geboren (een bonte) van de hengst High Flowns Bolero, vorig jaar

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:46

Leuk zeg!
Ik vind die bonte Welshjes echt hartstikke leuk!
Was Hot Spot dan een Mountain of een Cob? En uit welke ouders kwam ie?
En als je nog een leuke foto hebt waar ie helemaal op staat; dan ben ik wel heel benieuwd! En als je toevallig nog een foto hebt van de bonte van Bolero?
Van Buster zijn ook een paar bonte veulens geboren, maar dan echt platenbont, ook uit bonte of appaloosa moeders. Maar het is wel geinig, een van die bonte zonen van Buster dekt ook weer Welshjes, maar het blijft allemaal bont!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 11:48

Nee het was een A welsh, Mountain dus! Ik moet ff denken uit welke ouders hoor!
Cascob Calenig (kweenie hoe je t schrijft hoor)
En natasja maar ik weet haar hele naam niet meer. Zal thuis wel ff zoeken!
Ik zal kijken of ik de foto's kan scannen voor je! Dan heb ik ze miss morgen!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:43

Dat zou ik hartstike leuk vinden!
En wat grappig; dat er met een Mountain western wordt gereden! Daar had ie ook wel helemaal de uitstraling voor hè; lekker bont !!!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 18:27

Schopje! Er zijn vast meer mensen!!!!!!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:56

Afbeelding

Dit is dan Hotspot... Moest m scannen uit mijn fotoalbum maar okej! Schatje he?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:18

wat een leuk beessie zeg :j

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:16

He wat grappig! Overigens kennen we wel erg veel soorten bont. Ik weet niet hoe de vader eruit ziet, maar bijvoorbeeld de sabino-factor kan in verschillende vormen tot uiting komen.
Zo heeft Ubbo al de sabino factor, Parador (duidelijker) en Tegwck (helemaal duidelijk te zien) allemaal sabino's, maar sabino's kunnen ook bijna helemaal wit zijn.
Ben dus wel benieuwd naar een foto van de hengst Lachen
Is het veulen wel gewoon opgenomen in het stamboek ? Of is het veulen als "platenbont" bestempeld ?

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 11:20

Ik zal van de week ff zoeken naar zijn vader!
zoals je ziet is de moeder bruin!
Nee hij werd niet geaccepteerd in het Welsh Stamboek! JE mag bij de Welshen ook geen bonte fokken! Dit was ook niet expres dit was een 'foutje'!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:24

De foto van High-Flown Titanic heb je al. Ik ga proberen om in de vakantie een keer langs te komen, maar daar moet ik nog even over bellen.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 11:29

Ik zal die van toen hij een veulen was even scannen voor je! Doe ik van de week wel. Laat je t me weten Knipoog ?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:35

Hot Spot is echt een scheetje!
Inderdaad; bont fokken mag niet, maar dit is toch duidelijk sabino!?!
Ik weet ook nog wel dat het toen in Bit stond, dat ie niet bij het Welsh stamboek geaccepteerd werd, maar bij het paint-stamboek is ingeschreven ofso.
Tja, ik ben dan weer echt illegaal bezig hè...
Ik zal je de foto's van die bonte kids van Buster wel even mailen!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:39

Hot Spot heb ik ook nog gekend, wat een etterbakkie kon het soms zijn Haha!
Maar heel apart, hij was toch gegaan naar mensen die met hem wilden mennen?

Galactica Wadim X Gemini

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 11:04

Nou idd die was echt ondeugend hoor Knipoog
Nee die mensen mennen niet met hem, rijden hem af en toe onder het zadel en ze fokken er mee...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:55

Leuk dat ze met hot spot zijn gaan fokken!
Weet je wat eruit komt? Effen of ook bont?

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:08

Als de vader ook niet duidelijk platenbont is (en dat lijkt me niet) dan kan het veulen geen bonte zijn. Dit veulen zal denk ik inderdaad een sabino zijn en is geen bonte, maar ja ... bij het stamboek hebben ze niet altijd verstand van kleuren. Kompas Marina is volgens het stamboek ook een vos-roan Verward Het is duidelijk een schimmel (te zien in profiel lageveld)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 12:15

Hij heeft nog geen 1x een bonte gefokt hihi! Helaas dus.. Ik weet niet onder welke kleur hij geschreven staat bij het stamboek. Hij is geen veulen meer hoor ik denk dat hij al een jaar of 5 is nu!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:58

Oke, maar op de foto is het nog een veulen Haha!
En dat Hot Spot geen bonte fokt kan kloppen ... hij is zelf namelijk geen bonte.
Zoals gezegd komt de sabino kleur in veel soorten variaties voor. Ik denk dat de meeste veulens van Hot Spot wel sabino zijn, omdat deze factor dominant vererft.
En ... veel mensen herkennen de sabino factor niet alszodanig, omdat het dus ook in zeer lichte mate voorkomt. Zelfs Boreas Ubbo heeft de sabino factor.
Het is jammer dat het stamboek dit veulen niet erkent... is wel bijzonder. Ik neem aan dat hij wel is aangeboden voor schetsen ?

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 14:32

Er mogen bij het welsh stamboek geen bonte gefokt worden! Ik neem aan dat je dat bedoelt???
Die mensen hebben nog een bonte welsh gekocht van High Flown Bolero en daar willen ze proberen om bonte mee te fokken! Hot spot staat wel ergens ingeschreven bij een stamboek maar ik heb geen idee welke dat zou ik na moeten vragen!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:03

Nou, dat Hot Spot geen bonte veulentjes veroorzaakt bewijst maar weer dat het geen bonte is... En met dat veulen van Bolero erbij vrees ik dat het ook niet lukt... Maar er bestaat natuurlijk wel een goede kans (heb je trouwens van die andere bonte ook een foto? Ben erg benieuwd!). Maar als ze bont willen fokken; je hebt de 'bonte welshjes' van Buster gezien hè!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 16:07

hihi! Ja idd! Ik denk niet echt dat het bont fokken is hoor... Eerder proberen maar er bestaat nu een wat grotere kans met die merrie. Ben erg benieuwd...Ja er is wel een foto maar die is niet van mij

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:53

Marrie schreef:
Er mogen bij het welsh stamboek geen bonte gefokt worden! Ik neem aan dat je dat bedoelt???


Daar doel ik inderdaad op, bij het welshstamboek mag geen platenbonte pony's gefokt worden, maar deze pony is niet platenbont Haha!
En Nadia, dat Buster bont fokt, ligt denk ik ook aan de merries die hij dekt ?

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ELNTIE, Trendiction, Umeo en 6 bezoekers