gisterenavond belde de staleigenaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

gisterenavond belde de staleigenaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 12:28

Gisterenavond was ik even bij mijn ouders, toen mijn mobiele telefoon afging... De staleigenaar. Pris heeft een dik been wat nu... Ze staat al verkouden op stal en dat kan er ook nog wel bij.

Ik schrok behoorlijk dat hij belde... dat deden ze op mijn oude stal nooit, dus maar gaan kijken. Gelukkig valt het wel mee, zo op het eerste gezicht. Bij haar rechterachterbeen is het onderste stukje dikker. dit is haar mikgevoelige been, dus we wachten het even een dagje af. Dat wordt wel vaker dikker, maar meestal is het dan de volgende dag weg.

Wel fijn dat de staleigenaar de paarden zo in de gaten houdt... dat is helemaal nieuw voor me. Eerst hoorde ik het misschien na een aantal dagen een keer dat er wat gebeurd was en moest ik altijd zelf vragen hoe het kwam dat Pris een wondje had of wat dan ook. Ik hoorde zelfs pas na een paar weken dat Pris een keer van de ene in de andere rijbak was gesprongen...

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:51

Ik vind het ook altijd reuze fijn als staleigenaren zich betrokken voelen bij de bij hun gestalde paarden. en het is dan ook erg fijn als ze je melden als er wat is. gelukkig heb ik ook zulke staleigenaren!!

Wat het been betreft, kan het niet gewoon een stalbeen zijn, aangezien je zegt dat ze opstal staat omdat ze verkouden is.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:54

Tsja.... schijnt inderdaad niet voor alle staleigenaren op de eerste plaats te komen. Gelukkig staat Mursey op stal bij mijn werk, dus kan ik haar zelf de hele dag in de gaten houden. Maar is er iets met iemands anders paard en ik zie dat zal ik zelf ook even naar diegene bellen.

Hoop dat het snel weer beter gaat met haar been. En anders gewoon DA bellen!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:08

Ja, dat is superfijn als een staleigenaar dat soort dingen meld. Dat hoort ook zo vind ik.

Mijn vorige pony heeft eens op een zondag en dinsdagavond koliek gehad, dat hoorde ik pas die woensdag erna tijdens een fanatieke training (wist ik veel) van de eigenaar, ik moest rustig aan doen. Resultaat; volgende dag pony ergens anders neer gezet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:22

fijne staleigenaar. Die van mij verzwijgt zulk soort dingen. Tot je er naar vraagt hoe het gekomen is enzo.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 13:27

gouda schreef:
fijne staleigenaar. Die van mij verzwijgt zulk soort dingen. Tot je er naar vraagt hoe het gekomen is enzo.


dat had ik eerst dus ook altijd...

Ik schrok er gisteren wel erg van... echt zo van " er is iets ergs gebeurd" Huilen

Straks maar weer even kijken hoe het er nu mee is...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:41

Je boft met zo een staleigenaar,super dat hij de paarden zo goed in de gaten houdt!
Ik zal je vertellen,de vorige pensionstal waar ik stond vertelde ze nooit wat!
Ik heb verschillende keren van andere moeten horen wat er mijn paard gebeurd was,een keer waren er manege kinderen die van thuis schillen en brood bij zich hadden en die voerden ze ook aan de pensionpaarden wat al helemaal niet mocht!
Heeft een moeder van zo een kindje perongeluk het aardappelschilmesje tussen de schillen laten zitten en bij mijn paard in zijn bak gegooit!
Dit verhaal hoorde ik dus weken laten pas dat ze met man en macht het mesje bij mij paard uit zijn mond hebben moeten halen!
Ik sta er nog steeds versteld van dat mijn paard geen wonden had!
Je begrijpt wel hoe woest ik was he toen ik dat hoorde!
Misschien heeft mijn paard best wel een wondje gehad toen de tijd maar ja ik denk dat er weinig mensen zijn die elke dag in mond van hun paard kijken,hij heeft er gelukkig geen last van gehad!
Wees echt blij met die staleigenaar,vertel hem ook maar eens dat je blij bent dat je het zo getroffen hebt bij hun op stal!
Groetjes Lundi

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:46

Zoals iedereen al gezegd heeft: je boft en wees dus maar heeeel blij met zo'n goede staleigenaar! Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:27

Wat fijn dat hij je wat liet weten. Ik ben blij dat ik ook zo'n staleigenaar heb!! Haha!
En ik hoop dat het niets ernstigs is met je paardje OK dan!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:29

bij ons doen ze dat ook hoor ongeacht het tijdstip!
fijn is dat he dan weet je dat er goed op ze gelet word want
je weet het nooit met die gekke beesten!!

als het heel ernstigs is bellen ze eerst de VA/DA dan pas jou
heel fijn gevoel vind ik dat!!

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:12

Dat doen ze idd bij ons ook zo. Als het niet ernstig is, bellen ze jou eerst, is het wel ernstig dan wordt gelijk de veearts gebeld.

Ik heb het al een keer gehad dat ik werd gebeld. Hij belde omdat Remi in zijn stal stond met een supergrote schuurplek Bloos! onder zijn rechteroog. Ik was heel erg blij dat hij me belde.
Ik vind idd wel dat het zo hoort. Je boft maar met zo'n staleigenaar!!! OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:30

Fijn dat de stalhouder je gebeld heeft.
't Is wel even schrikken, maar beter een keer teveel gebeld dan te weinig.
Is er nog nieuws van het front ? Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 12:34

gisteren was haar rechterachterbeen een grote vochtopeenhoping en haar linkerachterbeen begon ook. Verder had ze inmiddels bulten op haar hals en buik. Die bulten krijgt ze ook altijd als ze een nieuwe soort brokken krijgt...

Ik de dierenarts gebeld en die denkt dat het een allergische reatie is op het pak kuilgras dat ze heeft gehad.

Ik heb gisterenavond nog een tijdje met haar gestapt en daarna ieder been 10 minuten afgespoten. Dat zou misschien wat helpen volgens de dierenarts. Verder is er voor Pris een nieuw pak hooi gepakt en dat heeft ze gisterenavond en vanochtend dus gekregen. Als het goed is moet het straks dus al dunner zijn en in ieder geval niet dikker. Anders bel ik gewoon de dierenarts weer.

De staleigenaar ook maar vast bedankt voor het opletten. Prisje stond dan ook mooi in de binnenbak toen ik aankwam. Lekker droog en toch beweging. Ze stond echt zielig met haar hoofd omlaag, maar begon gelukkig wel heel fel van haar nieuwe hooi te eten...