Wat voor soort dressuurhoedje, en hoe duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Wat voor soort dressuurhoedje, en hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 23:32

de titel zegt het al

wat voor dressuurhoedje hebben jullie, van welk soort stof, hoe ziet ie er uit, mat/glazend/kleur en hoe hoog is ie

en hoe duur waren ze, beetje brutale vraag, maar ik ga 18 april voor het eerst Z1 starten, en wil dan wel graag een hoedje op, maar dan wel een mooi hoedje, dus niet een die na 2 jaar niet meer mooi is, dus als het wat duurder is dan nu in mn budget past(desje gaat naar DA, ruim 400 euro dus ja) dan maar even met mn cap in het Z1

eigenlijk not-done Knipoog maar zag gister ook iemand in het Z1 met cap

maar ja als ex-NKB'er vind ik dat je pas bij het Z een hoedje op mag, dus wil ik eigenlijk wel heel graag met een hoedje gaan rijden nu ik eindelijk Z mag starten:)

foto's zijn ook welkom!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 17:34

helemaal niemand? en ik maar denken dat er zoveel dressuurmensen op bokt zitten die met hoedje rijden Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:42

Mijn eerste hoedje was een Wegener. Die heb je in vilt en in zijde (dat is geen zijde maar haarvilt, maar het oogt als zijde) Die vilten was toen 300 gulden en de "zijden" was 400 gulden, en ik vond die glimmende echt 10x mooier, bovendien blijven die beter als je een keer in de regen rijdt.

Later heb ik een echte zijden van meneer de Winter in Uden gekocht. DIe zijn een klap duurder maar het is de bedoeling dat deze mijn verder "carriere" Knipoog uit kan zingen. Ik ben er nog iedere keer blij mee als ik hem uit zijn koffertje haal!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:45

Ik weet niet welke maat je hebt, maar ik heb er anders nog wel 1 te koop Knipoog Haha!:D

Anyways, ik heb een matte kleur, waarvan zou ik niet weten, zwart en was toen die tijd 250 gulden (wat nog meeviel in vergelijking met andere hoedjes). En deze is nog steeds mooi Knipoog hangt er ook af hoe je ermee omgaat, heel voorzichtig dus. Helaas is deze mij nu te klein (daarom verkoop, maar nog niet actief mee bezig geweest). Voor foto's kun je in mn profiel kijken (maar zit daar dus niet geweldig door te kleine maat)..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:03

Ik heb een hele simpele, van (*kijkt ff* Haha! ) Premiere. Het is geen haarvlt, maar volgens mij gewoon vilt, in het blauw en was ook maar 90 Euro. Dat maakt mij niets uit eigenlijk, want hij klemt nu al, omdat mijn hoofd nog groeide.
Als ik echt een mooie wil, neem ik een zijde die zo mooi kan glimmen...

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:24

hoezo zijn caps in de Z not/done? het gaat om de kwaliteit van het rijden en niet of je een hoedje of een cap op hebt! (sorry moester effe uit)

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:36

Zep schreef:
Mijn eerste hoedje was een Wegener. Die heb je in vilt en in zijde (dat is geen zijde maar haarvilt, maar het oogt als zijde) Die vilten was toen 300 gulden en de "zijden" was 400 gulden, en ik vond die glimmende echt 10x mooier, bovendien blijven die beter als je een keer in de regen rijdt.

Later heb ik een echte zijden van meneer de Winter in Uden gekocht. DIe zijn een klap duurder maar het is de bedoeling dat deze mijn verder "carriere" Knipoog uit kan zingen. Ik ben er nog iedere keer blij mee als ik hem uit zijn koffertje haal!


Ik heb ook een Wegener, een zijde van 10 cm hoog en die was toen zo´n 400 gulden inderdaad. Graag zou ik ook zo´n hoedje van L´Hiver willen maar die zijn erg duur idd. Misschien ooit als ik weer eens ZZGP aan de start kom, voorlopig doet dit hoedje het nog. Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:38

eponaschatje schreef:
hoezo zijn caps in de Z not/done? het gaat om de kwaliteit van het rijden en niet of je een hoedje of een cap op hebt! (sorry moester effe uit)


Dat is het principe...Het staat gewoon veel mooier en zie je Anky al rijden met cap?? Haha! Ik kan me voorstellen dat je al heel lang naar het Z uitkijkt en dan eindelijk een hoedje op mag!! Dan pas begint het echte werk!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:39

Ik heb een winkelmerk. Exact nagemaakt van een merkhoedje (weet niet meer welke). Ziet er nog super uit (3 jaar) en bevalt verder ook erg goed. Heb er ong. 50 euro voor betaald Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:57

Ik heb een Wegener, van gewoon vilt, volgens mij 10 cm. en die kostte vorig jaar 139 euro (bij de hypoketen). Hij is tot nog toe supernetjes, maar ik heb hem pas 9 maanden. Ik ben er ook wel erg zuinig op. Heb er ook een hoedenkoffer bijgekocht (nou ja, gekregen, hoedje heb ik wel zelf betaald), waar hij dus altijd netjes inzit mee naar wedstrijden. Na een (warme) wedstrijd laat ik hem eerst uitluchten, voordat hij weer terug de koffer in gaat en in de koffer zitten een paar vochtvretertjes.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:01

Horka heeft ook leuke hoedjes voor een nette prijs.
Renske, wil je perse een nieuw hoedje ?
Er worden redelijk vaak nette tweedehands hoedjes aangeboden, sommige zijn echt nog zo goed als nieuw.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:22

Als ik me goed herinner heeft Kitty er eentje te koop.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:24

thanx voor de antwoorden!
wegener hebben een paar clubgenootjes ook, en 1 heeft er eentje van winter uit uden, dat is een mooi hoedje Kwijl maar ja ruim boven mijn budget Knipoog

Oscar, t hoeft niet perse een nieuwe te zijn, al heeft dat wel mn voorkeur.

t is de bedoeling dat t hoedje nog een aardige tijd meegaat en rond de 150-200 euro past nog in mn budget


Dat ik graag met een hoedje wil starten, is omdat ik al sinds ik met mn pony in de B ben begonnen er naar uit kijk om Z te mogen rijden, met een hoedje op

nu, heel veel jaren later, is het eindelijk zo ver
mn pony is inmiddels bijna bejaard, en mn paard was het er niet mee eens dat we naar wedstrijden gingen, maar nu het eindelijk goed gaat, is dat hoedje hetgene wat het helemaal af maakt Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:02

Oscar schreef:
Horka heeft ook leuke hoedjes voor een nette prijs.


Inderdaad

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:03

Ik heb er een van (volgens mij) Christie's.
Maar die is al best oud, stam nog uit het gulden-tijdperk, en is eigenlijk van mn moeder, maar ik pas hem ook. Wat hij toen kostte weet ik niet meer, maar was ook redelijk aan de prijs geloof ik...

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:04

Ik heb ook een zijden hoedje van Wegener en het leuke is dat ik die zelf verdiend heb met een ruitersportkadobon (van f 200,-) en wat prijzengeld.
Hij was toen iets van f 400,-

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:27

Mijn hoed komt rechtstreeks uit Engeland, is van zijdelook haarvilt. Het is een cadeautje geweest van mijn vader, die vond de hoeden in Nederland te lelijk voor het geld dat ze moesten kosten en haalde er in Engeland eentje die hij wel mooi vond, lief he Haha!.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:34

Ik heb er jaren geleden een gekocht toen ik (als ex NKB-er) Z ging starten met Kief . Het is een Horka, van vilt, was iets van 200 gulden en ziet er nog mooi uit. Wat ik mooi vind bij mijn hoedje is degekrulde rand ipv een rechte rand, maar dat vind ik.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:42

ik heb er een van "L´Hiver" een blauwe, hij ligt nu in de kast want ik start moneteel in de b, heb hem weleens op gehad in de b maar dat is zo'n stom gezicht als je met zo'n jonge kwiepert binnen komt haha.

ik vindt die van cavallo ook mooi en voor een nette prijs om mee te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:07

Ik ben een tijd terug naar Divoza gegaan en heb daar heel veel hoedjes op mijn hoofd gehad. Een hoedje paste echt heel mooi en stond daardoor ook super op mijn hoofd. Tot mijn verbazing en geluk was dat het goedkoopste hoedje [ik geef liever geld uit aan mijn paard Haha!]. Dus ga gewoon naar de winkel en pas er daar veel, ieder hoedje is nl. weer anders.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:11

Ik heb geen idee wat voor merk hoedje ik heb, maar hij is glanzend en vrij hoog (of gemiddeld?? niet plat in ieder geval *LOL* Hij koste volgens mij rond de 200 gulden, maar kweenie zeker. Wel weet ik dat toen ik voor het eerst met een hoedje op concours verscheen ineens iedereen veel aardiger tegen me was!! Zo schijnheilig! Boos! Ik bewaar m in een hoedenkist/doos met een zwart stuk fluwelen stof erin en hij blijft hartstikke mooi! Heb m laatst weer is opgezet en hij ziet er nog netjes uit. Goed me best doen en dan hoopik dat ik m snel weer op kan Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:30

De meeste standaard hoeden zijn of 8 of 10 cm hoog. Wat het beste past ligt aan de vorm van je hoofd en gezicht. Ik had altijd een 10 cm hoedje, maar de hoed van l'Hiver is met opzet heel iets lager gemaakt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:36

En wat kosten die dure hoedjes dan?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:23

Paar honderd eurootjes gok ik? Ik heb altijd de afspraak met mijn opa gehad dat ik een zijden hoedje van hem zou krijgen als ik in de Brabanthallen zou gaan rijden Lachen. Helaas is hij vorig jaar overlden, maar ik moet er nog vaak aan denken.

Sorry voor mij stukje offtopic nostalgie.

winspunt

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:35

mijn moeder heeft haar hoedje op een rommelmarkt gevonden
voor 25,-gulden oke moet je ook maar tegen komen maar hij is al heel oud zeiden ze mar ziet er nog hee lmooi uit

werkenwerkenwerken en dan weer een paardje kopen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker