stoere oplossing voor les als er veel wind staat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 21:14

Woensdag had ik les (van marian dorrestein) maar het waaide nogal hard. normaal geeft ze les met een microfoon, en hangen er allemaal luidsprekers langs de bak Haha! maar omdat er nogal veel wind stond had je dat echt nie kunnen horen!!
Dus had ze een oplossing: Ik kreeg een soort zendertje aan mn broek, en een oortje in (hij bleef goed zitten!!) zodat je alles perfect kon horen!! Ik vond het echt een goeie (dure?? Schijnheilig ) oplossing!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:28

Ik krijg nu al weer bijna een jaar les via de zender. Super handig hoor! Je mist geen woord meer van wat er tegen je wordt gezegd. In het begin was het net alsof mijn instructrice op de kont van mijn paar mee reed om me alles in mijn oor te fluisteren Haha! . Ik zou echt niet meer zonder willen!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:31

Wij hebben dan geen zendertje, maar wel speakers in de (binnen)bak. Ideaal! Je verstaat alles en je instructie heeft aan het eind van de les ook nog stembanden over.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:42

Op een manege waar ik heb gewerkt en les heb gegeven, hadden we ook microfoontjes. Heel makkelijk en vooral goed verstaanbaar. Ik heb nogal een zacht stem Haha!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 15:55

dit met die zendertjes ging echt perfect!! Heel erg fijn, je hoorde alles en je kon (ook nog) terugpraten Haha! Heerlijk ontspannen rijd vond ik het, je hoeft minder ingespannen te luisteren, je hoort toch alles wel!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:26

en waar staat de instructeur dan, wanneer er een microfoon/ zendertje is????

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 23:42

jep vraag ik me ook af. normaal hoor je dat toch wel
tenminste als ik les heb wel

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:15

Die staat waarschijnlijk lekker warm in een kantine, als die er is! Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:57

Wij zaten op een stoel met een kachel op 10 als het koud was op de tribune op de korte zijde bij C. De tribune was veel hoger, dus je overzag alles. Ik ging meestal in de bak staan, veel beter en voor de kinders veel vertrouwelijker. Bij de gevorderen bleef je lekker bij de kachel *LOL* en als het ijkoud was, dan nog een deken over je benen. *LOL*

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:02

sorry dat ik het zeg, maar als trainer hoor je ALTIJD in de bak te STAAN. ook niet in een hoekje zitten, maar ALTIJD in de bak staan. Anders kun je de buiging nooit goed zien, je moet bij bijv. een volte ook altijd buiten de volte staan. Dus je moet altijd in de bak staan.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:16

Ik wilde dat ook altijd, maar mocht niet van de bedrijfsleidster Verward . Ik was dus meestal in de bak te vinden, tenzij die muts in de buurt was. Niet dat ik bang voor haar was, maar als er wat was, kwam het een beetje rot haar strot uit. De ouders zouden dan denken dat ik fout was.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 16:57

Marian zit meestal in een hokje net buiten de bak (wel een OPEN hokje) en als er wat is waarbij je echt speciaal geholpen moet worden, of gewoon iets duidelijker gemaakt ofzo, komt ze in de bak, dat gebeurt dus best wel vaak Haha! Ze heeft gewoon een soort microfoontje, en ik hoor in mijn ''oortje'' wat ze zegt Lachen ik vond het heel fijn, je hoorde alles heel duidelijk en precies, het dringt beter tot je door zal ik maar zeggen ( Misselijk leuke zin Misselijk )

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:15

mijn oude instructeur zat ook altijd in dehoek van de bak met een stoel en een deken en een microfoon.
mijn huidige instructrice staat in de bak en loopt veel met me mee, in de zijgangen loopt ze zich helemaal een breuk, grinnik, om steeds van achter ons te kunnen zien hoe of wat.

Beide heeft voordelen:
mijn oude instructeur was altijd perfect te verstaan, en hij zat aan de kopse kant van een kange zijde en kon dus in de zijgangen op die lange zijde ook perfect alles bekijken.
Mijn nieuwe instructrice doet haar best om ten aller tijde de stelling en buiging van mijn paard goed te kunnen zien, maar is heel soms wel eens moeilijk te verstaan.

Dus zo zwart wit als Merel het stelt zou ik het zeker niet doen hoor!
Lijkt me overigens perfect zo'n "oortje", helaas zal het wel een hele dure oplossing zijn!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:19

ik kan niet eens les geven terwijl ik ergens zit! Trust me.. in Amerika vaak genoeg geprobeerd in de schaduw te zitten ipv door de bloedhete bak met de felle zon te ploeteren.. maar ik kan gewoon niet vanaf een stoeltje lesgeven. Ik loop ook mee, kijk of het paard rechtloopt, of hij genoeg inbuigt, loop mee welke kant ze op rijden zodat ik te verstaan ben Lachen