leren halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

leren halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 21:04

hey hey

wie van jullie heeft een leren halster en wat zijn de voordelen hiervan ten opzichte van de lynon of de katoenen??

gr eer


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:07

Ik heb wel een leren halster maar gebruik hem bijna nooit. Zitten volgens mij niet echt voordelen aan, het staat misschien wat netter. Maar je moet het ook meer onderhouden.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:12

Het voordeel van een leren halster is dat het kapot gaat als je paard er echt in gaat hangen en een nylon halster in dat geval brand/schaafwonden veroorzaakt.
Mijn paard is een keer op de wasplaats waar ze toen voor het eerst stond gaan hangen, en toen ze merkte dat dat niets uithaalde deed ze een pas terug en sprong naar voren. God zij dank brak mijn leren halster want ik denk dat ze anders haar nek had gebroken.
Enne, ik vind het een stuk mooier...

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:14

Ik gebruik het alleen voor de wedstrijden,omdat ik het mooi vind staan.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:44

Ik heb er zelf 1 gehad voor mn oude verzorg pony.. staat altijd zow lief en sjiek Lachen

nadeel.. je moet het niet vergeten intevetten Tong uitsteken

-xx-Madieke

:+:

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:46

Ik heb er ook een en dat is echt puur omdat ik het mooi vind! Met een nylon halster kan je er even goed mee wandelen enz. dan merk je verder geen verschil!

Ik heb er trouwens een van kieffer en die zijn heel zacht dus ik vet hem nooit in, maak hem wel schoon als ie heel vies wordt, maar dat gebeurt zelden..

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:57

khad er ook 1 van kieffer maar die had ik niet zo goed onderhouden met mn luiheid en toen ze in paniek raakte en ging hangen brak ie. Maar toch vind ik het fijner in gebruik dan een nylon halster. Je moet er alleen wat zorgvuldiger mee omgaan en dus niet in de wei meezetten ofzo.

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:51

Een nieuw of goed onderhouden halster staat mooi en netjes.
Maar of dat echt een voordeel is?

Nadeel:
In de regen wordt die lelijk, als het intensief gebruikt wordt wordt het er ook niet mooier op vindt ik zo, je moet het invetten en schoonmaken.

Mijn andere halsters gaan gewoon de was in Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:36

Die Kieffers breken al best snel... Hangt er een beetje vanaf of je wil dat het halster knapt als je paard in paniek gaat hangen (of bij die Kieffers: Zijn kop omhoog trekt) of niet...

Europe is our playground

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 08:51

hey

heel erg bedankt voor de reacties
gr eer

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:28

Mursey schreef:
Het voordeel van een leren halster is dat het kapot gaat als je paard er echt in gaat hangen en een nylon halster in dat geval brand/schaafwonden veroorzaakt.
Mijn paard is een keer op de wasplaats waar ze toen voor het eerst stond gaan hangen, en toen ze merkte dat dat niets uithaalde deed ze een pas terug en sprong naar voren. God zij dank brak mijn leren halster want ik denk dat ze anders haar nek had gebroken.
Enne, ik vind het een stuk mooier...


Heb nooit een leren gekocht omdat ik altijd dacht dat ze minder snel zouden breken en ik bang was voor beschadigingen achter de oren als hij niet brak. Lees hier juist het tegenovergestelde nu kan ik gaan shoppen Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:33

ach ja het staat wel leuk... maar ik vind ze duur. ben nogal een halsterfreak en koop ze liever van nylon en dan in allerlei kleuren....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:59

Ik heb zelf een tijdje terug een Kieffer halster gekocht omdat ik hem zo mooi vond Knipoog Ik heb dus niet echt over de voor en nadelen nagedacht al ga ik er wel vanuit dat mijn leren halster stukken langer mooi zal blijven als mijn nylon halster. Maar goed, dat mag dan ook wel voor die prijs Knipoog

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:40

voordelen vind ik er niet aan hebben ik heb er zelf een en vet dat ding echt nooit in hoor maar blijft lekkr soepel en zacht. Het is wat mooier voor het zicht maar smaken verschillen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:59

Ik heb een leren halster omdat ik het mooier en netter vind staan. Ik gebruik dat halster overigens alleen tijdens het poetsen, wandelen e.d. Op de wei gaat hij lekker met een nylon halstertjes, anders kan ik het leren meteen weggooien. Misschien dat leer iets meer onderhoud vergt dan nylon, maar dat vind ik niet echt een nadeel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:01

Ik gebruik hem op de trailer en op wedstrijden, omdat leer sneller breekt als nylon. Mocht er iets gebeuren onderweg of Imker gaat hangen, dan knakt het leer.

1x heb ik het al meegemaakt dat Imker ging hangen (op wedstrijd) en toen was ik echt heeeeel blij dat het halster kapot ging, anders had Imker echt zijn nek gebroken of op zijn minst zich heel erg bezeerd.

Toos paardloos

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:41

Ik heb hem alleen maar voor de mooi en er spijt van dat ik dat ding ooit heb gekocht (F 70,- voor betaald toen). Verder zet ik een paard nooit of te nimmer cvast op wedstrijd (ik gebruik hem voor wedstrijden en les) aan de trailer. Levensgevaarlijk, als het halster nou knapt of niet.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:52

Ik gebruik de leren halsters in de wei, omdat die sneller stuk gaan dan nijlon halsters !
Mochten ze ooit uitbreken dan is het makkelijker vangen (zeker voor mijn buren als ik op mijn werk ben!) en als ze ergens aan blijven hangen zijn ze zo kapot !!


fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:05

ik heb nog maar net een leren halster en ik heb em gekocht omdat ik dat een stuk mooier vond staan! maar de voordelen ervan weet ik niet Haha! haha daar ben ik nog niet achter gekomen

kijk voor foto's van mijn leren halster in de link in mijn onderschrift!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:16

ik heb er ook eentje en het bevalt me prima. Eerst had ik ook altijd nylon halsters, maar ben nu echt blij met m'n leren kieffer halster!!

Oscarlover

Berichten: 557
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Tiendeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:44

Ik vind het wel super mooie halsters, maar een nylon is denk makkelijker. Hoef je niet zoveel schoon te maken.

Thijs: L2 dressuur, op naar het M1

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:43

Ik heb zelf 1 leren halster, deze heb ik alleen om met wedstrijden, ik heb hem alleen maar omdat het mooi staat.
In de wei hebben mijn paarden nooit leren halsters op,dan hebben ze nylon op! Dat valt tenminste ook nog een keer in de wasmachine te gooien! haha. Leer is veel meer aan te onderhouden.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:59

Wij hebben een hele lading leren halsters Haha! Als je een jaarling koopt op de Unitrot veiling hadden ze altijd een leren halster om, die je dus mee kreeg. Inmiddels hebben we drie mooie nieuwe leren halsters, en drie oude. Afgezien van het feit dat het er gewoon mooi uitziet, zie ik geen voordelen aan een leren halster. Eerder nadelen: je moet het invetten Tong uitsteken

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:35

de mijne heeft dr leren halster gewoon in de wei om maar is ook al oud halster maar vet m niet in hy bleeft toch goed soepel zo..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:15

Wij hebben voor Cel ook een leer halster, ik denk gewoon voor de mooi!
En is indd waar dattie breekt als je paard gaat hangen...
Het voorgaande verhaal met de wasplaats, hebben wij dus ook meegemaakt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers