veewagen, wel/niet lessen en een meeting.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

veewagen, wel/niet lessen en een meeting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 11:46

Gisteren zou ik samen met een stalgenoot met de veewagen naar Tyrza gaan om te lessen. Maar door een tegenvaller kon mijn stalgenoot het echt niet maken om te gaan lessen bij Tyrza terwijl ze amper geld heeft om deze maand eten te gaan kopen. Dus ik moest alleen. Op zich geen probleem, maar wel dat ik nog nooit met de veewagen had gereden.

Treasure ging met alle gemak de veewagen op. Even aarzelen, een hand op haar kont en ze liep er zo in. Alle spullen lagen erin dus, we konden op weg. Geen stuurbekrachtiging, de stoel kreeg ik niet ver genoeg naar voren en ik ken die hele wagen niet. Maar goed, wij op pad. Het wegrijden en de eerste bocht ging goed, geen problemen. Maar toen, mennnn, een drempel, een flinke bocht naar links, leren schakelen met dat ding, zwaar sturen, pfew, dat viel niet mee. En toen... toen ging het nog regenen ook. HELP.... waar zitten de ruitenwissers, dat hadden ze me op stal niet uitgelegd. Dus even stilzetten en even kijken. Gevonden.

Treasure stond te stampen, die vond er niets aan. En jemig wat voel je dat in zo'n wagen goed, je voelt echt alles.
Eenmaal op weg ging het allemaal wel, maar het bleef wel wennen. De eerste keren optrekken en remmen voor een stoplicht ging niet helemaal foutloos, Treasure's protest was wel te merken en ze had gelijk.
Toen de snelweg op... demmit... file! En we moesten nog maar zo'n 50 kilometer.

Toen was ik het zat. Ik besloot om niet te gaan. Mijn stalgenoot zou eigenlijk de wagen rijden, ik heb er nog helemaal geen ervaring mee, een stoel die niet genoeg naar voren ging (snel een deken achter mijn rug gepropt, maar echt onstpannen zit je dan niet), file, een uur lessen en dan in het donker terug.... nee, dat vond ik even te veel van het goede.
Dus ik heb lekker een stukje file gereden en daarna weer een afslag genomen om de ringweg en weer lekker terug.
Het ging op dat moment wel foutloos. Eigenlijk ging het best lekker en kreeg ik dat ding redelijk in de gaten en wist ik hoe lang ik van te voren moest gaan remmen, ging het schakelen soepel en ging het wel.

Jammer, had graag goed les gehad, maar ik nam even het zekere voor het onzekere. Eerst maar wat concoursjes hier in de buurt afgaan met dat ding, eerst wat korte afstanden, even doorkrijgen hoe ik de stoel echt naar voren krijg en dan komt het lessen nog wel. Maar nu even niet, ik kan het mijn paardje en mij niet aandoen.

Treasure stapte op stal op haar gemak uit de veewagen. De laatste 10 minuten hadden we haar ook niet meer gehoord. Ze stampte niet, ze stond lekker rustig en braaf. Ik haalde haar ook niet bezweet uit de wagen. Als test heb ik geprobeerd om haar nog een keer te laden en ze ging er wel gewoon op, dus zo dramatisch zal ik ook wel niet hebben gereden *LOL*

Toen Tyrza afbellen, ik baalde er wel van en zij zal ook wel gedacht hebben 'wat is dit nu'. Even een kopje thee in de kantine, wat kletsen over het dominantieprobleem van mijn paard, plassen en dan zou ik haar even lekker losgooien.

Ik was helemaal vergeten dat Manon2 langs zou komen als ik terug zou zijn van les. Dus ik sta in het halletje te wachten op mijn vriendin de nog op de wc zat, loopt iemand langs, wij hoi zeggen en ik lees rustig verder op het info bord. Komt ze terug en vraagt 'hoe kom ik bij de stallen'.
Ik vraag vriendelijk 'welk nummer?'
Moet ze bij 36 zijn. Hè, dat is toch mijn box, even nadenken (ze stond eerst namelijk in box 61)... ja, dat is mijn paard.
hahaha.... het bleek dus Manon te zijn. Haar schoonzus was mee en samen hebben we even gekletst, heeft ze even Treasure bewonderd, heeft haar zien rennen en zien showen en ze vond mijn liefje wel een beauty.

Nog even met Rick geoefend op het dominantieprobleem van Treasure dat ze op het moment heeft. Treasure liep met mij in plaats van ik met Treasure als we ergens heen gingen. Ik moest dus even wat strenger worden en zelf wat dingen afleren. Na 5 minuten ging het erg goed en zo gaan we weer doorzetten.

Gekke dag was het, ik heb opeens alle respect voor mensen met een veewagen, voor vrachtwagenchauffeurs etc.
Volgens mij moesten de mensen die ons passeerden keihard lachen, 2 wijven in een veewagen, het zou eens niet zo zijn! Haha!

Manon2, leuk om je even snel te ontmoeten, dit doen we snel over want vrijdag ga ik met je mee bij je les kijken!

Tyrza, sorry dat er opeens 'wat' tussen kwam. Had graag gelest maar ik wil wel zeker van mijn zaak zijn als ik zo'n eind moet rijden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:44

Ik vind het wel stoer van je, dat je toch met paard en wagen op pad gegaan bent zonder dat je weet hoe of wat. Het is heel wat anders dan een auto met trailer.
Maar ik geef je ook wel groot gelijk dat je teruggegaan bent; het is niet naast de deur en je moet ook nog eens terug! Jammer dat je les niet doorging, maar ik neem aan dat Tyrza je nog wel een kansje geeft Knipoog !

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:51

heb je geen trailer tot je beschikking dan, dat lijkt me dan al een heel stuk prettiger.......of niet ??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 13:05

Nope, geen trailer, geen auto die zwaar genoeg is om een trailer te trekken en geen E-rijbewijs.

Maar ik zet door, ik ga het gewoon met kleine stukjes proberen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:17

Ach meid, ik vind het alleen maar sneu voor jou! Ach gut

Natuurlijk ben je nog welkom voor een volgende keer. Dit is overmacht. Je bent in ieder geval verstandig genoeg geweest om om te keren. OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:45

Dat klinkt als een enerverend dagje !
Jammer dat er weinig van je plannen terechtgekomen is, maar ach..... volgende keer beter.

Het lijkt me overigens wel een goed idee om een paar keer met de vrachtauto te oefenen.
Laat Treasure de eerste keren lekker thuis, dan is het ook niet zo erg als het even wat minder vlekkeloos gaat.

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:25

Het is ook niet niks om voor de eerste keer je paard mee te nemen in een vrachtwagen en die wagen dan ook nog zelf te moeten besturen terwijl je dat nog nooit gedaan hebt. Ik vind het heel verstandig dat je terug gegaan bent.
Het is toch fijn te weten dat Treasure zomaar een voor haar "vreemde" vrachtwagen op en afloopt zonder moeilijk te doen, dat is ook al heel wat waard...

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 22:05

Oscar schreef:
Het lijkt me overigens wel een goed idee om een paar keer met de vrachtauto te oefenen.
Laat Treasure de eerste keren lekker thuis, dan is het ook niet zo erg als het even wat minder vlekkeloos gaat.

Ja en nee Haha!
Ja, omdat ik dan weer kan wennen aan het schakelen.
Maar nee, omdat ik vooral moeite had met het afremmen omdat je zo zwaar bent en het afremmen op de motor. En daarvoor moet Treasure er toch in staan.

De man van wie de veewagen is die rijdt de volgende keer een stukje mee om me er even wat beter doorheen te loodsen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 07:48

Prettig idee idd, als het dan niet zo lekker gaat zit er iig iemand naast je die weet hoe det ding rijd. Natuurlijk gaat het alleen door die gedachte al helemaal super en kan je lekker snel gaan lessen nu Lachen

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 07:59

je leert het wel snel, jammer dat je je les niet hebt gevolgd, maar wel logish in het donker met een grtoe veewagen die moelijk te rijden is! maar sucses me het veder oefenen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:40

Box 61...? Hoeveel stallen herbergt jou pensionstal?

Balen dat je niet hebt mee kunne rijden, maar je hebt wel het beste gedaan... veiligheid boven alles...
Volgende keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:10

Heel verstandig dat je terug gegaan bent
Wij wilde jaren gelden ook een vrachtwagentje voor B rijbewijs kopen en kregen deze op proef mee om te kijken of het wel wat was.
Dat was het dus niet, als ze stonden te stampen ging het hele vrachtwagentje heen en weer en ik voelde me er helemaal niet prettig in.
Toch maar m'n E gehaald Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 13:44

Het is idd. voor B rijbewijs, dus zo groot is dat ding niet.
Maar jemig, wat moet je daaraan wennen.
Je voelt iedere beweging, iedere stamp van het paardje.

Ben ook blij dat ik ben teruggegaan, ook al baalde ik wel, wil zo graag lekker lessen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:40

Heb jij dan helemaal geen les verder Kleintje, ik dacht dat jij wel les had Verward

Ik vind zelf een vrachtwagentje fijner dan een trailer omdat ik met het vrachtwagentje alleen weg kan en met een trailer heb ik altijd iemands hulp nodig met het in- en uitladen Haha!

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:57

Met een vrachtwagen rijden is inderdaad even wennen. En al helemaal met dieren erin.
Ik heb in oktober m'n C rijbewijs gehaald en kan nu ook vortaan rijden met de vrachtwagen. Als je het eenmaal gewend bent, is het super in zo'n groot ding Haha!
Het enigste nadeel is dat die van ons net zo breed is als een auto, qua bandenbreedte. En als er dan spoorvorming is, dan gaat de hele vrachtwagen 'slingeren'. Da's echt supereng. Maar ik pleit toch echt voor een vrachtwagen, met een trailer zou ik nooit durven rijden.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:09

Treasure is inderdaad echt een beauty! Nog leuker dan op de foto's!

Je kunt in ieder geval Tyrza vrijdag ontmoeten Lachen

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, ComscoreBot, fierefluiter, Lynn00, m0niekkkie, Mark0919, nardxash, onpaard, sterregoud, Sting, SuusvL, vilheide en 40 bezoekers