Wquest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:38

Wie kent het wormenmiddel Wquest?

Dit mailde mijn moeder er over die naar een lezing was geweest:
"het was wel interessant gisteravond
eerst over entingen en griep en toen over wormkuren
er werd uitgelegd hoe dat zat, en welke wormen er wel en niet gedood worden
bij wormkuren
het was uiteraard van een firma, die het nieuwe middel Wquest op de markt
brengt en zei vertelden wat er beter aan is.
Het doodt meer wormen dan bv Furexel en blijft langer werkzaam
een standaard wormmiddel is maar 1 dag werkzaam, maar deze wordt in het vet
opgeslagen en werkt 14 dagen
daardoor heb je het maar 4 keer per jaar nodig (en als het paard 's winters
niet op de wei gaat maar drie keer)
we konden het uiteraard ook kopen, met korting
een tube kost f 35 bij de dierenarts is het alleen te krijgen"

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:12

Volgens mij bedoel je Equest, zo heet het bij ons toch. Het is al een tijdje op de markt en zou inderdaad het beste wormmiddel zijn van het moment omdat het ook nog niet ontwikkelde wormpjes dood. Dat is inderdaad ook de reden dat je minder moet ontwormen.
Wel goed de bijsluiter lezen want je mag het niet gebruiken voor veulens (pas vanaf 4 of 6 maanden, weet het niet meer juist). Niet dat het giftig is voor veulens maar omdat het zo krachtig werkt, sterven de wormen massaal en zo'n klein veulentje kan zo'n massale sterfte niet aan.
Bij ons is het wel het duurste product en kan je het ook bij de apotheker kopen. Ik heb het al een aantal keren gebruikt en ben er wel tevreden over. Zit natuurlijk niet in het paard waar ik de wormpjes kan tellen maar mijn paardjes blijven mooi rond en gezond dus ... Het geeft mij bovendien een tevreden gevoel dat ik het strafste product gebruikt heb.

groetjes

Anja

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:44

Equest is een middel dat al jarenlang gebruikt werd in het buitenland ,nu pas in Europa en daar maken ze nu veel reclame op diverse locaties in het land.
Voor de horzellarven edoch wordt toch ivermectine(Eqvalan) als best werkend middel aangeraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 14:29

Het moest inderdaad Equest zijn. Typfoutje van mijn moeder. Ik vond het al zo raar dat ik er nooit van had gehoord. Equest ken ik wel.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:18

Ik ontworm al een tijdje (3 jaar?) met Equest en ben er erg tevreden over!
Voor het ontwormen heb ik een schema van de DA gekregen, 2x in het jaar volstaat in ons geval.
Ideaal dus!
Veulens mogen vanaf 4 mnd.
Het is ook lang niet zo vies als andere spuiten en het is een of andere gel, blijft "plakken" aan de tong, kunnen ze het niet uitspugen!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:41

Onze veearts raadde Equest ook aan omdat het momenteel het beste product op de markt is (zeker omdat het inderdaad de wormpjes dood voordat ze ontwikkeld zijn).

gr.marijke