Mooie Z2 concoursen om te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Mooie Z2 concoursen om te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 18:51

De titel zegt het al Knipoog

Wat zijn mooie wedstrijden om te rijden in het Z2? dus echt de grotere concoursen?

Iemand tips?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:55

Ik weet niet waar je heen wilt etc.
Maar in NH/ZH zijn Lisse en Hoofddorp wel mooie wedstrijden..

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:05

Kootwijk is leuk !

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:19

Ik vind Hoofddorp ook een aanrader.
Schoorl is wel groot, maar ben ik zelf niet zo weg van, oa slecht losrij terrein (ik ga eer wel heen, maar alleen om kür te rijden, daar heb je niet zoveel keuze in helaas)
Verder heb ik niet zoveel voorkeur, ik kijk waar er kür is en ga daarheen. (Mits ik ooit nog in het zadel kom Scheve mond )

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:33

Het ligt er een beetje aan. Wil je mooie accomodatie of mooie concurrentie of beide?
Indoor kan je het beste de concoursen pakken op accomodaties die ook ZZGP organiseren zoals Roosendaal, Bunschoten, Maasdijk, hier komen ook veel profs aan de start ivm de mooie accomodatie.
Outdoor heb je vaak mooie concoursen zoals Hoofddorp, Champion Arnhem (bestaat dat nog?) en natuurlijk de voorselecties van de Amev-Hippo cup en zowel indoor als outdoor zijn de kampioenschappen vaak mooie wedstrijden op goede accomodaties en leuke concurrentie.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:33

Champion Arnhem was inderdaad altijd erg leuk, maar bestaat helaas niet meer.

Voor buitenwedstrijden is het Heideconcours (Ede) altijd erg leuk, en de concoursen in voorthuizen ook.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:48

Grotere buitenconcoursen:
Abcoude (maar dan moet het niet geregend hebben), Zelhem, Almelo, Hoofddorp, Schoorl, Lisse en natuurlijk de AMEV/HIPPO selecties. (en laten die nu vaak samen vallen met de concoursen die ik hier noem Knipoog )

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:58

Schoorl (CH in juni) is leuk, ook leuke geldprijzen te winnen! Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:15

Het Lido in Kaatsheuvel!!! Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:18

Concours Agterberg in juni of Hoogland in september.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:29

Eeehmm ik ken er meerdere (+ leuke prijzenpotjes Haha!) alleen in Friesland dus ik denk iets te ver weg Knipoog

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:46

Missouri schreef:
Het Lido in Kaatsheuvel!!! Haha!



ligt het lido niet in waalwijk Schijnheilig

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:46

Zijn wel heel erg veel 'leuke' wedstrijden! Maar in in de paarden wedstrijden ben ik niet zo thuis! Een wedstrijd vind ik leuk als het grot en gezellig is Haha! en dat is het meestal niet bij de paarden!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:35

INkie schreef:
Een wedstrijd vind ik leuk als het grot en gezellig is Haha! en dat is het meestal niet bij de paarden!


Voor de grotten moet je in Limburg zijn Knipoog
Dat het meestal niet gezellig is bij de paarden vind ik een rare veronderstelling. Ik heb genoeg gezellige wedstrijden meegemaakt. Gezelligheid maak je zelf.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:37

Ach grotrijden kan ook heel gezellig zijn!! Knipoog
DE nieuwe hype!! Grotje rijden hahhaa Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:39

Kootwijk, iedere maand is dat mooi losrijdterrein, 2 proeven starten waarbij er vaak 1 of 2 tussen je eerste en 2de proef zit.
Het is op de terreinen van gert v/d Hoorn en als iemand het super onderhoud is hij het wel.
Voldoende parkeerplak en geldprijzen vanaf de M1.
Er zijn 2 Z ringen.Ik schrijf er regelmatig bij en er zitten zo rond de 20 starts in de Z2.
Over het algemeen rijden er ook wel wat bekende namen meer Diana v/d Spek is ook lid van onze vereniging Seth Boschman heeft er ook wel eens gestart

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:09

Ik vind Kootwijk een prachtig terrein, maar ik vind het toch niet een van de 'grotere' concoursen waar ik afgelopen jaar met Fitz geweest ben.
Prijzengeld viel ook wat tegen Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:26

Fitzroy"]
[quote="INkie schreef:
Een wedstrijd vind ik leuk als het grot en gezellig is Haha! en dat is het meestal niet bij de paarden!


Voor de grotten moet je in Limburg zijn Knipoog
Dat het meestal niet gezellig is bij de paarden vind ik een rare veronderstelling. Ik heb genoeg gezellige wedstrijden meegemaakt. Gezelligheid maak je zelf.
[/quote]

hihi die is leuk denk alleen dat je dan maar 1 proef in een kleine bak kan rijden Tong uitsteken.

Denk niet dat het aan de paarden ligt maar algemeen aan de dressuursport. Als ik kijk bij ons afgelopen weekend selecties voor Z dressuur er hing een graf stemming. Iedereen moest stil zijn de deuren moeten voorzien worden van spul zodat hij niet dichtslaat. In de bar ook mensen hebben gereden drinken wat en gaan weg. Viel me nog me dat er niemand naast lag vorige jaar lagen er 4 naast in een korte tijd.

Met springen zit de bar bomvol en is het gezellig lekkere muziek en iedereen blijft lekker hangen. Ook aan de bakrand is het lekker druk en alles kan ook een deur die wat harder dichtvalt.

Nog even terzijde viel me op dat er niet meer van die grote paarden met kleine meisjes meeliepen. De paarden waren wat kleiner fijner gebouwt en daardoor toch wat beter door het lijf lopend. Ook viel me op in de inrijring dat het niet meer zoveel van die zeikbokken waren. Is dit een algemene tendens aan het worden of wat dit toevallig zo?.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:31

Hmmmm .... grafstemming?? Dat heet concentreren Knipoog
En ik ben echt een verkeerde voor dressuurwedstrijden. Ik presteer het rustig om veel te lang te kleppen tijdens het losrijden. Dat bedoel ik met: gezelligheid maak je zelf.