Script Sneeuw(Ijs)koningin???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Script Sneeuw(Ijs)koningin???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 20:47

Hoi,

Ik doe op mijn school drama Haha! als examenvak we zijn een van de 16 scholen die dit in Nederland doen Bloos maar nu zoek ik het script van de Sneeuw of ijs koningin (zelfde verhaal) voor mijn eindexamenstuk. Ik ga dit stuk regiseren en dansen erbij verzinnen, muziek, kostuums decor enz. Dus als iemand daar nog iedeen voor heeft die zijn ook welkom!

Het verhaal gaat ongeveer zo:

Kay en Gerda zijn de allerbeste vrienden en wonen samen in een klein dorpje in het hoge noorden. Maar als het winter wordt, gebeurt er iets vreselijks; Kay krijgt een stukje van een magische spiegel in zijn oog en hart en wordt een koude en ongelukkige jongen. Hij kan de wereld amper meer verdragen en wordt op een avond meegenomen door de Sneeuwkoningin. Samen vertrekken ze naar haar paleis op de Noordpool, waar alles koud is.

Gerda is radeloos en zet alles op alles om haar beste vriend terug te vinden. Zo begint een gevaarlijke zoektocht. Ze ontsnapt aan mensetende rovers, ontmoet een pratend rendier en vecht met de gevaarlijke IJsbijters. Uiteindelijk vindt ze Kay in het paleis van de Sneeuwkoningin. Maar deze is helemaal niet van plan om Kay zomaar te laten gaan.


Groetjes Annefloor

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:55

Ik heb hier een boek dat In de greep van de Sneeuwheks heet, ik vind het een heel leuk boek, heel spannend. Misschien heb je daar iets aan ? Als je meer wil weten moet je maar ff pb'en Lachen

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 22:17

Nee ben bang dat het niet het verhaal is wat ik zoek!
Maar als iemand nog andere ideen heeft om zeg maar een sneeuw wereld na te bouwen en ijmensen kom maar op met die iedeeen

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:29

Het is waarschijnlijk al een afgezaagde tip, maar koude kun je het best voorstellen door (licht)blauwe en witte kleding. Ook witte kleuren voor de maquillage duidt op koude(hier is blauw iets minder aangewezen, wit is beter). voor de maquillage heeft het een leuk effect als je het rond de ogen wit maakt.Ik weet niet of het de bedoeling is dat je de kledij zelf maakt.maar als je dit doet, kun je misschien voor de meisjes een rokje maken met allemaal blauwe (lichtblauw in verschillende tinten en stoffen) en witte slierten van verschillende lengte. dit rokje kan je dan over een blauw balletpak of turnpak dragen. Ik meen dat er in de handel blauwe stoffen bestaan die zowat zilverachtig uitzien. voor de mouwen kun je hetzelfde effect bereiken door die in verschillende punten te laten uitkomen.Bij meisjes met lang haar kun je de haren misschien opsteken en er kristallen (mss nepsneeuw) over doen.het decor kun je best ook wit doen, met vb iglo's op de achtergrond.Een pilaar of huisje in plexiglas of heldere doorschijnende plastiek geeft de indruk van ijs. Dit waren enkele ideetjes, ik hoop dat je er wat mee kan doen. met het script kan ik je niet helpen, maar probeer eens op google ofzo.
groetjes, pingu

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 00:44

Ja nee heb elke zoekmachine al afgezocht dus kan daar niks meer vinden maar heel erg bedankt voor je tips!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 07:43

Ik had vroeger een sprookjesboek waar dit sprookje instond. Ik heb er zelfs mijn paard naar vernoemd (kaylo, roepnaam Kai).
Het precieze verhaal kan ik mij niet goed herinneren. Wel dat Kay uiteindelijk vrij komt door het oplossen van een puzzel van ijsblokjes... Ik zal mijn ouders eens vragen of zij het boek nog hebben.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:37

Ik weet dat het verhaal in een van de rode boeken staat die ik vroeger had! Dat zijn van die boeken met cassettebandjes erbij!

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:51

Ik heb deze nacht nog eens nagedacht over ideeen. Je kunt voor het decor werken met isomoplaat (of hoe schrijf je dat?).dit materiaal is licht, makkelijk bewerkbaar en snel verplaatsbaar als het moet.Voor de afwerking kun je nepsneeuw gebruiken. Misschien kun je als decor het paleis van de ijskoningin nemen.Het is niet zo moeilijk dat voor te stellen. Je hangt gewoon overal doorschijnende plastiek, zet hier en daar een pilaar van plexiglas, en hier en daar stukken isomo, en je hebt al bijna een ijsgrot. Voor de belichting kun je ook fel wit licht gebruiken, geeft ook een koud effect. Je kan eventueel ook donsdekens op de grond leggen (witte natuurlijk), dit geeft van veraf het effect van sneeuw.Het sprookje is van Hans Christiaan Andersen en heet in de originele versie sneeuwkoningin. Normaal moet hier nog wat van te vinden zijn. Kijk anders eens in de bibliotheek voor boeken van deze auteur.
groetjes, pingu

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 16:48

Ja hartstikke bedankt leuk dat pingu er voor wakker ligt! Ik bedenk me net dat wij ook nog van die bandjes met boeken erbij hebben dus ik ga zoeken dats welgrappig als we iets niet kunnen laten zien of een decor wisseling hebben dat we dat bandje op zetten! Dat is wel heel grappig!
Ik heb een idee maar weet niet precies wat isomoplaat is? Zou je dat mischien kunnen vertellen?

Harstikke bedankt voor de zoveel ideeen en ook heel dat andere mensen ook meedenken!

(Ben bandje aan het zoeken)

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:17

euh... ik heb dat boek waar het sprookje instaat met platen (erg mooi BTW) Kan het wel voor je kopieren en langsbrengen/ opsturen als je dat zou willen?!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 17:26

Heb het bandje gevonden dat is echt heel leuk om mee te werken!!!!

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:30

Isomo is piepschuim. die heb je zowel in platen als in losse bolletjes dacht ik.De platen bestaan dan uit aangestampte bolletjes.het is vrij stevig, maar je moet er niet op gaan zitten ofzo.Sorry, ik kon daarstraks niet op de juiste nederlandse benaming komen. Maar het is dus licht wit materiaal dat je makkelijk kunt snijden met een breekmesje ofzo.
groetjes, pingu

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 22:34

O ja een soort piepschuim wat niet kruimelt ja ik weet nu wat je bedoelt maar ik ben de hele dag al hyper omdat ik gewoon zo'n bandje had en het lag onder mijn neus.