iemand ervaring met deze producten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

iemand ervaring met deze producten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 14:12

Ik vroeg me af of iemand ervaring had met deze producten want 2 van mijn verzorgpaarden hebben zomerschurft en zou graag eens deze zomer 1 van deze 2 voeren maar welke lijkt jullie het beste en wie weet of ze goed werken?



Feneknoflookmix Nieuw: een combinatie van fenegriek en knoflookpoeder. Beide kruiden vullen elkaar aan en beide bevatten stoffen die ervoor zorgen dat de ander beter wordt opgenomen. Een ideale combinatie. Fenegriek (zie hierboven) en knoflook een rijke bron aan vitamine A, B1, B2,B3 en C. Het is goed voor het bloed, de luchtwegen en de algehele weerstand. Knoflook is ook preventief tegen zomerschurf.

Knoflook poeder een rijke bron van vitamine A, B1, B2 en zwavel. Het is wormverdrijvend, verwijdert afvalstoffen, bevordert de spijsvertering, goed voor de bloedcirculatie, de luchtwegen en de algehele weerstand. Knoflook werkt door zweetafgifte, tegen vliegen en anderen insecten en helpt bij het genezen van manen- en staart-exceem, bij honden en katten werkt knoflook tegen vlooien, luizen, teken en andere parasieten.


Afbeelding

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:15

Ik gebruik knoflook, vooral tegen de vliegen in de zomer, en daar werkt het in ieder geval goed voor, paard heeft het minste last van allemaal.

fenefriek gebruik ik ook, bij verkoudheid of weersverandering, werkte ook goed *bij mij in ieder geval*

Weet niet hoe het werkt bij een paard met exceem....maar is altijd het proberen waard toch?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:28

Mijn oom gebruikte knoflookpoeder bij zijn paarden, die zomerexeem haaden. Het hielp wel een klein beetje, maar niet echt tegen de zomerexeem, meer tegen de muggen enzo.

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:32

Ik ben laatst bij de Pavo fabriek geweest en die raden het gebruik van knoflook ten zeerste af! Als zijnde zeer gevaarlijk om te gebruiken!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 14:43

oke weet er iemand iets wat dan wel goed is voor tegen zomerexeem?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:44

Maar hebben ze ook een argumentatie gegeven waarom knoflook zeer gevaarlijk zou zijn om te geven? Die zou ik dan graag eens horen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:49

Kun je dat eens verder toelichten Irish-Lady?
Ik waarschuw al jaren mensen voor de mogelijke gevolgen van knoflook bij merries maar hoor nooit ergens enige vorm van herkenning. Wat heeft Pavo tegen knoflook?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:23

knoflook is familie van de ui
ui is giftig voor paarden en knoflook is ook licht giftig
is vooral gevaarlijk bij grote hoeveelheden
paarden kunnen ook allergisch zijn voor knof en juist door het voeren van knof krijgen zij jeuk ipv dat ze minder jeuk krijgen door het wegblijven van vliegen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:49

irish_lady schreef:
Ik ben laatst bij de Pavo fabriek geweest en die raden het gebruik van knoflook ten zeerste af! Als zijnde zeer gevaarlijk om te gebruiken!

Een paard van mij zware koliek gehad door knoflookpoeder (had wel veel gehad omdat zoontje van 3 wilde helpen met voeren) en was kantje boord.
Er schijnen in Duitsland brokken te koop te zijn waar iets inzit wat ervor zorgt dat die vliegjes niet bij je paard komen (ijslanderbrok) dit mag/mocht niet verkocht worden in Nederland.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:20

Feneknoflookmix heb ik een maandje gegeven aan mn paard. Dit voor zijn weerstand. Hij had net keelontsteking gehad en ik heb het daarom een poosje gegeven.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:24

Heb gehoort dat knoflook voor bloedarmoede kan zorgen?
Als je het langere tijd achter elkaar geeft, met tussenpozen en niet het hele jaar door zou het geen kwaad kunnen, tenzij je paard idd overgevoelig of allergisch is.

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:03

Met knoflookpoeder los je (als het al goed is voor je paard) de problemen van binnenuit op. Bij zomerexceem raden wij ook aan om van buitenaf de problemen op te lossen.
Wij verkopen Fenonolf maar hiermee moet je wel vroeg in het seizoen gaan beginnen (zeg maar al voordat de problemen ontstaan) want anders helpt het niet meer, het verzacht wel altijd.
Zo ziet het eruit:
Afbeelding

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:19

Voor zomerexceem zou ik eens Imaverol proberen. Een deel op 50 delen water, en daar kun je 4 keer mee wassen, elke vier dagen. Een flesje kost bij ons in de buurt ongeveer 12 euro. Imaverol werkt voor veel vachtproblemen, onder andere zomerexceem. Lachen

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:27

draumpje schreef:
knoflook is familie van de ui
ui is giftig voor paarden en knoflook is ook licht giftig
is vooral gevaarlijk bij grote hoeveelheden


In principe is alles giftig, zelfs water!! Alleen de dosering bepaalt of je er ook echt last van krijgt. Je moet dus gewoon niet te veel geven.

Een preventief middel tegen zomerexeem is om je paard te verhuizen naar de kust, daar kunnen de vliegjes niet komen door de wind. Aangezien dit vaak niet mogelijk is, moet je je paard niet in schemer buiten zetten, insmeren met vliegenspray (tegen alle andere vliegjes en mugjes) en een goede vliegendeken om doen die ook zijn hals hoofd en buik beschermd.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:30

RVS - gel