Moeilijk hoor, westernrijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 20:22

Vandaag op de quartermerrie van een vriend buiten gereden voor proef, met mijn bijrijdster op mijn pony, om te kijken of we op deze manier af en toe samen buiten kunnen rijden.
Die vriend mee op de fiets...
Tjonge jonge, wat valt dat elke keer weer tegen op zo'n zadel met zo'n scharenbit! Ik kan bijna niet drijven, en die merrie is ook niet altijd de makkelijkste (wel braaf, maar erg eigenzinnig) Vooral het sturen en aandrijven gaat lastig.

Ging op zich best goed, ik kreeg haar zelf in alle gangen (de eerste keer dat ik op haar reed kwam ik niet verder dan de stap Frusty ) En toen mijn pony haar voorbijschoot met het galoperen en zij daarom een paar bokkensprongen gaf en er achter aan wilde, bleef ik makkelijk zitten en merkte hoe wardevol zo'n bitje dan is *LOL* Mijn pony was eenmaal voorop ook weer terug te krijgen, en wij hebben onze vrijbrief voor gezamenlijke buitenritten eerlijk verdiend!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:54

helemaal mee eens en vik kan het voor mij bevestigen ik kan der geen moer van Lachen

zie hier het resultaat

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=9949&forum=10

_________________
<font color=purple>gelukkig zijn, daar moet je iets voor doen,</font>
<font color=blue>dat moet je zien en zoeken,</font>
<font color=green>je hele leven lang</font> Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wjerdo op 2001-11-23 22:23 ]</font>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:48

Sorry maar ik zie alleen een kruisje Haha!

Dat westernrijden valt niet mee he??
Ik moet het in Maart 5 weken volhouden op de Trapper Ranch, daarom wou ik nu alvast even lessen, maar ja, dat gaat ook niet allemaal zo makkelijk.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 18:06

[quote]
Op 2001-11-23 19:54, schreef wjerdo:
helemaal mee eens en vik kan het voor mij bevestigen ik kan der geen moer van Lachen

zie hier het resultaat

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=9949&forum=10

Is natuurlijk extra moeilijk op een vreemd paard! Ik rijd zelf meestal erg relaxed buiten, dus dat valt wel me. Op Haflinger van stalgenootje gaat het ook redelijk, maar met deze merrie...
Frusty

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 16:48

ja westernrijden valt indrdaad niet mee,op een gegeven moment gaat het in de bak voor je gevoel best wel goed totdat je een buitenritje gaat maken dan wordt het ineens toch wel een stuk moeilijker Haha! maar het is en blijft leuk.