Kind, werken en een eigen paard?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Kind, werken en een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 16:46

Waarschijnlijk zijn er al topics over geweest, maar ik kan ze niet vinden in de zoekmachine onder 'moeder' of 'boktmoeder'.
Hoe doen jullie het?
En een kind(eren), part time werken en dan ook nog een eigen paard. Hoe zien je dagen eruit?


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:54

Het valt mij allemaal reuze mee, ik dacht eerst dat het niet helemaal haalbaar zou zijn maar toch is het goed te doen.
Voorheen werkte ik full time maar na de geboorte van Johan ben ik 15 uur in de week gaan werken (ik werk savonds een paar uurtjes).
In de zomer ga ik iedere avond en dan ga ik meteen door van mijn werk, in de winter ga ik meestal 2 keer in de week en breng Johan dan naar mijn schoonouders of vriendin, de weekenden ben ik altijd bij de paardjes.
Ik ga ervan uit dat ik aankomende zomer wel overdag kan gaan en dan neem ik Johan lekker mee, we hebben onze paardjes op een stuk land staan en willen een stuk afzetten zodat hij daar kan gaan spelen als ik met de paarden bezig ben......als dat nog niet lukt dan houd ik bij de avonden of als ik oppas heb.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 17:01

Okay, klinkt goed. Maar wat als je nu wel elke dag naar je paard moet? Zou je dan elke dag je baby naar de oppas doen? En wie past dan bv. op?
Familie, kennissen?

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:12

Leuke vraag, ben wel benieuwd naar de antwoorden...die heb ik dus niet voor je. Wel een aanvullende vraag; hoe red je het met geld? Je geeft zelf al aan parttime werken, wellicht is dat nu fulltime? Bovendien extra kosten van kind... da's ook geen kattepis, kinderopvang is bepaald niet gratis...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:12

Dat zou wel kunnen , ik zou hem in elk geval best elke morgen naar mijn schoonouders kunnen brengen, heb 2 hele goede vriendinnen die ook heeeeel graag willen oppassen ihihihi (ik heb aan oppas geen gebrek gelukkig)....maar zelf wil ik dat niet....vandaar ook dat ik nu savonds werk en dus niet afhankelijk ben van oppas. Lachen
Ik durf niet te zeggen of het haalbaar is om je kindje mee te nemen naar je paard als je echt elke dag moet gaan, voor ons is het dat nu nog niet haalbaar omdat wij de paardjes op een land hebben staan en het dus gewoonweg te koud is voor hem, wel kan ik gaan voeren en hem even in de auto laten zitten.... en straks in de zomer zal het voor ons makkelijker zijn omdat hij dan al groter is en ik neit meer zo vast zit aan de voedingen, het is natuurlijk nog even afwachten of hij zichzelf kan blijven vermaken.....(dat kan hij nu heeeel goed)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:19

Boris schreef:
Leuke vraag, ben wel benieuwd naar de antwoorden...die heb ik dus niet voor je. Wel een aanvullende vraag; hoe red je het met geld? Je geeft zelf al aan parttime werken, wellicht is dat nu fulltime? Bovendien extra kosten van kind... da's ook geen kattepis, kinderopvang is bepaald niet gratis...


Wij staan heel goedkoop (pachten 2 stukken land en dat betalen we per jaar) dus die kosten komen niet elke maand terug.
De wintermaanden zijn inderdaad wel een stuk duurder en ik moet heel eerlijk zeggen dat sinds ik veel minder werk dat ik wel eens denk...."pffffff paarden hebben is toch duurder dan dat ik altijd had gedacht" Tong uitsteken , maar we redden het, wel is alles nu niet meer zo vanzelfsprekend, eerder als ik een nieuw zadel wilde bijvoorbeeld dan ging ik een nieuw zadel kopen......nu moeten we daar voor sparen
Ik ging vaker de stad in, dat doe ik nu een stuk minder......maar ik heb het er graag voor over.
Kinderen zijn in dit stadium nog niet zo duur, de grootste kostenpost zijn nu de luiers en de voeding maar dat valt eerlijk gezegt allemaal reuze mee.
Ik neem aan dat het straks allemaal wat duurder gaat worden als hij groter word......maar dat zie ik tegen die tijd dan wel weer....
Kinderopvang is inderdaad hartstikke duur....het geld wat ik nu savonds verdien dat zou ik bij wijze van spreken ook overhouden als ik overdag zou blijven werken en daar dan kinderopvang vanaf zou moeten trekken......

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 09:57

Zijn er nog meer moeders of links naar dit soort verhalen???!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:12

ik werk 4 dagen... sta smorgens om 6.30 uur op en geef Joep de fles, kleed me aan en ga om 7 uur naar het werk, de vriend breng Joep naar de oppasmoeder... om half 5 haalt de vriend Joep weer op en ik ben om half zes onderweg naar het paard, om 6 uur ben ik thuis, doe de baby in bad en geef hem eten. Daarna ga ik zelf eten en op de bank liggen of rijden. Het paard wordt 3 dagen in de week door een ander gedaan. de andere dagen rijdt ik zelf, dat doe ik savonds want ik wil zoveel mogelijk vrije tijd aan mijn baby spenderen. Financieel gezien lukt het prima, ik heb een hele goede baan. De oppas is erg duur maar dat komt omdat ik voor een particuliere gastouder heb gekozen, omdat ik zo veel werk wil ik dat Joep een goede warme opvang krijgt.


Onderstaand nog even een stukje wat ik geplaatst heb in een topic over het feit dat mensen hun dieren/kinderen te vaak alleen laten.... kan je een beetje lezen wat mijn dag indeling is.

Geplaatst: 21-01-04 12:29

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben sinds 11 maanden moeder, en werk 32-36 uur in de week. Daarnaast heb ik nog mijn paard en mijn huishouden. Ik werk 4 dagen omdat ik mijn huidige functie wil behouden, waarom wil ik mijn huidige functie behouden? Omdat het mijn finaniceel genoeg oplevert om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Deze vaste lasten zijn hoog omdat ik een paard heb en omdat ik ervoor gekozen heb om mijn kind door een gastouder in huiselijke omgeving te laten opvangen.
Ik ga morgens om half 6 mijn bed uit om te zorgen dat mijn zoontje om 8 uur door zijn vader naar de oppas gebracht kan worden. Ik zorg dat joep gegeten heeft en is aangekleed. Ik sta zelf om kwart voor zeven in mijn auto. Zijn vader haalt hem om 5 uur smiddags op en om 6 uur kom ik thuis. Vanaf 6 tot 8 uur is al onze aandacht voor Joep. Na 8 uur begin ik aan het eten en ga ik mijn paard doen. Een dag in de week ben ik vrij, dan laat ik alles uit mijn handen vallen om volledig voor joep te zorgen. In het weekend is het niet anders. Het huishouden doe ik savonds of smorgens heel vroeg. Dit is mijn keuze. Ik leg de lat zo hoog puur om te zorgen dat ik mijn zoon alles kan geven wat hij nodig heeft in een leven.

Egoistisch? Nee ik dacht het niet, anders zou ik wel lekker een uitkering gaan aanvragen en de hele dag op mijn r**t gaan zitten. Ik geloof dat sommige uitspraken in dit topic erg ongenuanceerd zijn en dat vind ik persoonlijk erg kwalijk.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een kind neemt omdat het érbij hoort, voor een ieder die een kind heeft gekregen is het het mooiste geschenk wat er in de wereld bestaat. En is het dan niet zo dat je daar als ouders alles voor over hebt om te zorgen dat er dat mooiste geschenk niets ter wereld zal ontbreken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:22

mobick schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een kind neemt omdat het érbij hoort, voor een ieder die een kind heeft gekregen is het het mooiste geschenk wat er in de wereld bestaat. En is het dan niet zo dat je daar als ouders alles voor over hebt om te zorgen dat er dat mooiste geschenk niets ter wereld zal ontbreken

en toch zijn ze er, en dat weet jij ook, hoewel je je dat niet kan voorstellen (wat op zich begrijpelijk is en ook heel goed juist). ook hier op bokt lees je topics over kinderen die zich thuis te veel voelen of niet gewenst. Natuurlijk kunnen kinderen je het bloed onder je nagels vandaan halen, maar soms vraag ik me toch wel eens af waarom bepaalde mensen kinderen hebben gekregen. En je weet ook dat lang niet alle ouders goed zijn voor hun kinderen en er voldoende voor over hebben.

zelf ben ik geen moeder, en dat zal ik ook niet worden. Maar ik heb wel paarden. En via die paarden kom ik weer in aanraking met vele andere mensen met paarden, waaronder moeders met kinderen, ook met jonge kinderen. Het is wel mogelijk. MAar je moet het ECHT willen. Ik denk dat het best kan lukken maar het moet echt van jezelf uit gaan. Ik zie ook vrouwen waarvan niets meer uit gaat, die gaan alleen nog maar voor hun kinderen en al de rest om hen heen doet er niet meer toe. Kinderen zijn dan nog maar het enige ook waar ze over kunnen praten. Maar ach, die figuren heb je ook onder paardenmensen; die kunnen alleen maar over paarden praten. Haha! En anderen kunnen alleen maar praten over hun werk. Sommige mensen kunnne zich alleen maar focussen op 1 ding, en anderen hebben juist weer behoefte aan meer.

Wat mobick echter doet, alles combineren, pfoeh! vermoeiend hoor! Een hele prestatie, ik zou het zelf niet kunnen.

De hond is de betere mens

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:33

Desiree, bedankt voor je woorden. Ja helaas gebeuren de dingen die je beschrijft. En ik, ik roep altijd waar een wil is is een weg... maar ik let er wel heel goed op dat het een niet onder het ander lijdt......

En ja, ik houd gewoon vreselijk veel van mijn gezin en van mijn paard en ik zou het niet eerlijk vinden om Rio weg te moeten doen omdat Joep in ons leven is gekomen. Dus moet ik daar zelf maar een stapje harder voor zetten.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:30

Ik heb 2 jids van 9 3h 11 die best redelijk wat geld kosten. Ik had mijn paardje op een pensionstal staan met dagelijkse weidegang en hoefde niet zelf uit te mesten of te voeren. Kwa tijd lukte het goed, maar financieel vond ik het moeilijk.
Ook omdat ik een auto nodig heb voor mijn werk enz.,kost ook allemaal veel geld.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:14

[AM] Combinatie baby/paard?

Misschien heb je nog iets aan een oud topic van mij?
Inmiddels is ons kindje Julian al weer een dikke 3 maanden oud. Ik moet toegeven dat Vasthi aandacht tekort is gekomen, vooral omdat ik zo lang bezig was met de borstvoedingen(zeker een uur per voeding). Inmiddels ben ik daarmee aan het afbouwen dus krijg ik ook meer tijd. Het scheelt natuurlijk ook dat de stal inmiddels dagelijks wordt uitgemest door de zoon van de boer en dat de paardjes 's ochtends worden buitengezet door de boerin OK dan! .

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Samantha_

Berichten: 10782
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:17

Ik vind t ook knap hoor, die moeders die t voor elkaar krijgen om en te werken, en een paard te hebben, en een kindje hebben!
Petje af dames! Rock-on, dudes!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:29

ik heb een zoontje van 17 maanden en werk 2 dagen(17 uur) in de week,en en paard,die op een pensionstalling staat.ik moet wel zelf uit mesten,dus ik MOET elke dag er naar toe!

wat tijd betreft,red ik het wel,alleen moet je man er wel voor 110% achter staan!
mijn man is elke avond thuis,zodat ik naar Mexx kan.

ik ben wel op zoek naar een bijrijder(ook vanwege gezondh.klachten)dan heb je toch wat meer speling ,mocht er thuis eens iets zijn!

financieel is het wat krapper geworden,een kindje kost veel geld.
het gaat wel hoor,maar ik koop gewoo minder en goedkopere kleren,etc.

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:02

Hoi,
Ik heb drie kinderen (bijna 5,7,9) werk 4 dagen per week in het basisonderwijs, heb een eigen paard met bijrijder en natuurlijk een man en huishouden. Ik ben zelf gewoon een actief mens, laat mij maar bezig zijn dan voel ik me lekker. De kinderen hebben ook nog zo hun hobby's. Op maandag gaat er een naar turnen Op dinsdag rijdt de oudste haar verzorgpony ik rij s'morgens als iedereen op school zit. Op woensdag rijden we ook en gaat onze zoon naar judo. Donderdag en vrijdag zijn voor hen sport vrij, ik longeer mijn paard tijdelijk op donderdag. Vrijdag is echt vrij voor mij qua sport want dan werk ik wel. Zaterdag rijden mijn dochter en ik weer, ik s'morgens zij s'middags. Gelukkig rijdt mijn bijrijder Gamble ook drie keer in de week. Onze zoon gaat eens in de maand voetballen op zaterdag. Dan zitten we nu nog in een grote verbouwing maar dat schiet al aardig op. Financieel hebben we niets te klagen en dat doe ik dus ook niet! Al met al hebben we het behoorlijk druk maar ik ben gewoon geen mens om op de bank te zitten dus rennen we maar door. Ik moet er wel bij vermelden dat mijn kinderen erg zelfstandig zijn en al wat ouder dus dat wordt steeds makkelijker.En ik luister gewoon lekker niet naar al die beterwetende mensen uit mijn omgeving.
Gr Desiree


juval

Berichten: 13106
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:38

Hoi,
Voor mijn eerste kindje werd geboren heb ik ook altijd fulltime gewerkt. Ik had toen ook een eigen paard. Het ging financieel allemaal prima, een eigen huis met wel een vrij hoge hypotheek (gebaseerd op die 2 fulltime salarissen).
En toen werd mn oudste dochtertje geboren, ik heb daarna een parttime baan van 3 dagen in de week gezocht bij een baas die een groot gedeelte van de kinderopvang meebetaald. Mijn salaris ging er uiteraard dus wel een stuk op achteruit, terwijl de kosten van babyspullen, voeding, luiers etc wel een stuk hoger werden. Het werd ook qua tijd lastiger om dagelijks naar mn paard te gaan. Ik heb een bijrijdster gezocht, zij kon of wilde helaas niet meebetalen, maar dat vond ik niet het belangrijkste. Als mijn paardje maar genoeg aandacht kreeg. De bijrijdster reed 2 of 3 dagen in de week en ik reed de rest van de tijd..... dit ging een jaar redelijk goed, alleen had ik wel vaak last van schuldgevoel. Als ik bij mijn paard was had ik het gevoel dat ik bij mn kind moest zijn, en als ik dan weer snel naar huis ging, had ik het gevoel dat mn paar te weinig aandacht had gehad. Het rijden ging toen ook niet zo geweldig omdat ik er niet veel plezier meer in had.
Toen werd ik zwanger van de tweede, ik heb toen besloten om mn paardje naar een andere stal te verhuizen zodat mn zusje er meer voor kon gaan zorgen. Zij heeft hem gedurende de zwangerschap en het eerste halfjaar daarna verzorgd en zij heeft ook meebetaald aan de stallingskosten, daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor.
Ik ben na de geboorte van mn tweede dochter, min of meer gedwongen, nog minder gaan werken, de eerste tijd 2 dagen in de week. Met het gevolg dat mn salaris dus nog minder werd en de kosten van een tweede kindje zijn ook niet mis. Ik hoefde dan niet de grote aankopen meer te doen, maar 2 kindjes in de luiers is best prijzig. Ook de tijd werd steeds minder, het is een heel zware taak om voor 2 kleine kindjes te zorgen, te werken, het huishouden te regelen, en daarnaast ook nog een paard te hebben. Na lang dubben heb ik toch besloten om mn paard te verkopen. Ik heb nog aangeboden of mn zus hem wilde hebben, maar dat wilde ze niet. Dus toen hebben we een ander baasje voor hem gevonden. Ik heb er achteraf geen spijt van, het was echt een soort opluchting dat ik van die verplichting af was.
Ik merk het nu niet echt in mn portemonnee, maar het geeft toch een rustiger gevoel dat er niet een paard op me staat te wachten. Ik heb inmiddels ietsje meer tijd en ben nu 2 dagen in de week bijrijdster voor het paard van een vriendin van me. Dit is voor nu de beste oplossing. Misschien dat er in de toekomst wel weer een eigen paard (of pony voor de kinderen) gaat komen, maar dat zien we over een paar jaar wel, als ze het ook echt leuk gaan vinden.

Dit was mijn (sorry, beetje lange) verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:56

Hoi,
Er zijn heel wat zwangere boksters op dit moment,
misschien dat je hun kan benaderen hoe zij voor opvang van hun kroost gaan zorgen.

Ik ken een hoop mensen die hebben moeten kiezen tussen paard, kinderen en werken.
Een aantal keren is het paard het slachtoffer geworden (of tijdelijk althans)
Daarnaast zijn er een aantal minder gaan werken.

Marg

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:51

LindaM schreef:
Okay, klinkt goed. Maar wat als je nu wel elke dag naar je paard moet? Zou je dan elke dag je baby naar de oppas doen? En wie past dan bv. op?
Familie, kennissen?



Ik heb geen kinderen, maar bij mij op stal nemen ze de kids mee en ook de baby's in een wagen.Ligt er een beetje aan hoe je contacten zijn op stal, als ze aan het rijden zijn let de ander even op. Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:42

Gelukkig heeft Joep een papa die heeeeel graag oppast (zo als het hoort)

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 09:43

Een soort creche op een manege of pensionstal zou dus geweldig zijn als iedereen tegelijk een baby zou krijgen! Een kwestie van planning Knipoog

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:04

Helaas,
als iedereen tegelijk zwanger is,
en iedereen last heeft van een dikke buik,
kan er niemand meer rijden.
En staan de paarden stil!

Ik stel voor, iedereen achter elkaar.
Zodat als iemand zwanger is, deze op de reeds gebore kids kan passen.

Dan stel ik mij wel vrijwillig om als laatste aan de beurt te zijn,
hahaha

Marga

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 16:08

Hee Marga,
Jij ook op bokt!! Is goed, om de beurt is beter. Ik heb ook nog geen serieuze plannen, maar wil later toch graag kinderen krijgen en dan moet je alvast een beetje informeren hoe mensen dat nou doen!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:07

yep, ik ook hier!

Ik heb ook nog geen kinderplannen.
Maar ooit, eerst studie afronden, hbo en werken is al best zwaar.
Zeker nu met 't bedrijf erbij!
Laatstaan een kind (en een eigen paard)

Tegen die tijd, dump je je kids maar bij mij thuis.
Is in de buurt.
Mogen ze een rondje op de shetlandersulky mee!

Groetjes

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:16

mijn moeder heeft haar paard verkocht toen ze zwanger was van mij...financieel en met de tijd dacht ze dat ze het niet ging redden,
sinds ik 10 ben rijdt ze weer paard..en sinds een aantal jaar ook weer echt actief..zo'n 2 keer in de week !

Karaat_the_newforest op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joesje, Mo_86, Priscilla27, Rije, Wopkebrok en 21 bezoekers