Op vakantie met eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Op vakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 15:22

Hoi allemaal! Ik wil van de zomer (juni-juli-augustus) 2 weekjes met Miro op vakantie (als alles goedgaat met mijn ventje dan Scheve mond) Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor een leuke camping/park??

Ik heb http://www.ruitervakantiecentrum.nl/ deze gevonden en dit lijkt perfect, lekker tentje mee en Miro overdag in het land en 's nachts binnen OK dan! Ook http://www.timeout-reizen.nl >reisaanbod>zoek> Nederland>Brabant deze lijkt me leuk alleen duurder Bloos!

Ben benieuwd naar de reacties!

**Look where all this talking got us baby!!**



Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:33

in schoorl zat ook een mooie manege, daar kon je ook je paardje stallen in de vakanties, zat geen camping op het terin zelf dacht ik. Kon je ook mooi naar het strand rijden. Stonden toen wel tenten in een wei, maar dat was dacht ik van een of ander kamp. Zal even kijken hoe die manege ook alweer heet.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:38

Ik ben twee jaar achter elkaar met een paar vriendinnen naar les chevauw geweest in Buinen ( Drenthe), Je kan daar een huisje huren en je paard kan op het land of in een stal!!
www.leschevaux.nl

XANTHA

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:28

Ik ben een paar jaar geleden naar minicamping en paardenpesnion De Kommer geweest, in Loon op Zand. Het was een mini-camping en pensionstal. 's Morgens liep je zo in je pyjama de stal in bij je paard.
Je moest wel zelf uitmesten en je paard binnen en buiten zetten, maar dat vind ik geen probleem. Verder is het een kwartiertje ongeveer rijden naar de Drunense duinen, het was een heerlijke vakantie!
En ook heel erg goedkoop!

We waren voor ons tweeën, een tentje, electra, onbeperkt warm water en de twee pony's 180 gulden (!) kwijt!!!
Dit was wel 4 jaar geleden, ze zullen inmiddels wellicht iets duurder geworden zijn, maar ik blijf erbij dat het niet veel geld was.
Je eten etc. komt er uiteraard wel nog bij, maar dat heb je op iedere camping.

[edit] prijs was voor klein weekje, van zondag tot en met vrijdag [edit]
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 10-02-04 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:32

Manege / Herberg Van Loon in Loon op Zand schijnt ook leuk te zijn.
Maar Anja, even uit nieuwsgierigheid: je paardje moest toch afgemaakt worden ?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:46

www.caitwickerzand.nl is ook leuk! Je paard kan in de wei en op stal, je zit midden op de veluwe en t is gezellig!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:58

sanne (tinne op bokt) heeft dit gedaan met haar paardje Ivkanka. Ze is naar texel geweest, misschien kun je haar ffeis een pb sturen om te vragen hoe zij dat deed!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:42

Hoi, ik ben een aantal jaar terug met mn zus (Rosiewozie hier), een vriendin en de paarden op stap geweest. Wij wonen in Son en Breugel (ten noorden van Eindhoven) en zijn te paard naar Oisterwijk gereden, dat ligt bij Tilburg. We hebben er een hele dag over gedaan, met minimale bagage in zadeltassen, de rest werd met de auto gebracht (inclusief hond!) Schijnheilig We hebben daar toen een week bij de boer op een boerencamping gecampeerd, en maakten elke dag lange tochten in natuurgebied De Kampina, wat daar ligt. Het was ons echt super goed bevallen! Terugreis ook weer een hele dag rijden.
Ik raad je aan, als je te paard ergens heen wilt gaan, je physiek goed voor te bereiden, het is echt redelijk zwaar! Ook goed de route uitstippelen, verdwalen kan je je dan niet echt permitteren, en bij mensen aan durven te kloppen om een emmertje water voor de paardjes.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:39

Ik ga meestal naar een vakantiepar, meestal Landal Greenparks, zodat het voor mn broertje ook een beetje leuk is. Mn paard staat dan dichtbij op een manege. Ik ben een keer in Vaals geweest, was een supergezellige manege, maar de rijmogelijkheden waren minder. In Markelo was het precies andersom. Deze zomer ga ik naar de Achterhoek, ziet er erg mooi uit dus ben benieuwd!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:44

Wij gaan heel vaak naar campings bij boeren, dan moet je wel lid zijn van de svr, dat is een stichting waar die campings bij aangesloten zijn. Bij een heleboel kan je gewoon je paard meenemen. En als je een mooie omgeving uitzoekt kan je lekker rijden. Het zijn altijd maar hele kleine campings (max. 15 plaatsen) en de mensen zijn vaak heel gastvrij en je mag ook altijd op de boerderij helpen als je dat leuk vind natuurlijk.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:49

In Brabant kan je naar Pelgrims Park, een paardenmelkerij waar ze ook vakanties met je eigen paard kan houden (blokhutten).

Kijk op www.pelgrimspark.nl.nu voor meer info!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:57

lijkt me ontzettend leuk om te doen. heb hier helaas de mogelijkheid (nog!) niet toe.......

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:07

www.manegededrift.nl

daar kom ik ieder jaar, het is echt leuk daar mooie omgeving, aardige mensen. ideaal!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:24


AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 14:37

Oscar schreef:
Manege / Herberg Van Loon in Loon op Zand schijnt ook leuk te zijn.
Maar Anja, even uit nieuwsgierigheid: je paardje moest toch afgemaakt worden ?


Lees de topic Waarom nou??? in Medisch maar weer ff....Zolang Miro niet kreupel loopt blijf ik gewoon rijden en aangezien hij nu aan 4 benen mok heeft en daardoor 4 dikke benen zal ook de rechterpees daardoor zo dik zijn, gelukkig maar Bloos!

**Look where all this talking got us baby!!**

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:46

Kennisen van mij hebben een minicamping met pensionstal (boerderij) in zeeland(ik sta hier ook in pension en ben vaste gast op de camp).
Je kunt zelf je tent/caravan oid neerzetten op de camping en je paardje in een box, op de wei of in de bak.
Van hieruit kun je de polder in, naar het veerse meer (+ bos er omheen) of (als je klein stukje met trailer gaat) naar t strand of gewoon lekker in de bak.
Ik zal vanmiddag even kijken wat het kost.

Zelf ben ik 4 jaar geleden met mijn paardje naar hoogerheide (brabant) geweest.
Naar bungalowpark/camping Familyland, ze hebben daar voor je paard boxen (geen land) en een bak.
Voor jezelf gezellige (6 persoons) bungalows.
Je kunt daar fijn in de bossen rijden.
Is alleen wel vrij prijzig.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:27

Ik ga denk ik toch naar Havelte, 2 weken camperen + stalling en weide voor Miro kost dan € 257,24 incl. voer en stro. Cool Er wordt uitgemest en gevoerd alleen je moet zelf je paard in en uit het land zetten. Er is een winkelcentrum op loop afstand en ik ga er vanuit dat er ook wel een restaurantje zal zitten (anders eet ik 14 dagen brood Tong uitsteken) Ik wil van 18 Juli tot 1 Augustus gaan.... Heb er nu al zin in, morgen gelijk regelen met mijn werk en dan boeken Cheese!

**Look where all this talking got us baby!!**

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:22


...Dreaming with my eye's wide open...

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:32

Marije_jiplover schreef:
Ik ben een paar jaar geleden naar minicamping en paardenpesnion De Kommer geweest, in Loon op Zand. Het was een mini-camping en pensionstal. 's Morgens liep je zo in je pyjama de stal in bij je paard.
Je moest wel zelf uitmesten en je paard binnen en buiten zetten, maar dat vind ik geen probleem. Verder is het een kwartiertje ongeveer rijden naar de Drunense duinen, het was een heerlijke vakantie!
En ook heel erg goedkoop!

We waren voor ons tweeën, een tentje, electra, onbeperkt warm water en de twee pony's 180 gulden (!) kwijt!!!
Dit was wel 4 jaar geleden, ze zullen inmiddels wellicht iets duurder geworden zijn, maar ik blijf erbij dat het niet veel geld was.
Je eten etc. komt er uiteraard wel nog bij, maar dat heb je op iedere camping.

Hé wat leuk dat ik jouw reactie lees. Ik had een tijdje geleden een advertentie van deze camping, maar die ben ik kwijt geraakt. Heb jij misschien een telefoonnummer?

Zelf ben ik met mijn paard naar Van Loon geweest in Loon op Zand, die Herberg/Manege dus. Super!! OK dan! Mijn paard stond in een containerbox, maar die had het prima naar zijn zin met naar buiten kijken. 's Middags mocht ik haar af en toe in het weiland laten. En verder reden we natuurlijk hele lange bosritten.
Ook de hotelkamers waren prima, heel sober, maar ideaal om je paardenspullen kwijt te kunnen. En het eten daar was erg goed!
Ik geloof dat ik 250 euro kwijt was voor een midweek, inclusief alles ook stalling.
[edit] prijs was voor klein weekje, van zondag tot en met vrijdag [edit]

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:33

ik ben naar de veluwe geweest met mn pony... alleen een tip... ik ga er niet meer heen in de zomer want je hebt erg last van dazen.. en das echt zielig voor je beestje.....

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:01

de heikant in brabant, is een camping waar je ook kunt verblijven met je paard. De camping is vlakbij cafe de bokkenrijder (misschien bekend voor sommige hier) dit cafe ligt midden in de bossen waar je fijn kunt rijden en het is errug gezellig. Dit cafe trekt in de zomer vooral erg veel ruiters en er is dus ook aan de paarden gedacht!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:22

Carolien007 schreef:
in schoorl zat ook een mooie manege, daar kon je ook je paardje stallen in de vakanties, zat geen camping op het terin zelf dacht ik. Kon je ook mooi naar het strand rijden. Stonden toen wel tenten in een wei, maar dat was dacht ik van een of ander kamp. Zal even kijken hoe die manege ook alweer heet.


je bedoeld manege poelenburgh!
Is opzich super om daar in de omgeving te rijden maar je kan alleen goed terecht met een grote groep in de zomer kan je zowieso niet terecht ivm ponykampen.

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:39

Lijkt me echt super vooral van die timeout-reizen maar wel errug duur.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:43

fabiola"]
[quote="Carolien007 schreef:
in schoorl zat ook een mooie manege, daar kon je ook je paardje stallen in de vakanties, zat geen camping op het terin zelf dacht ik. Kon je ook mooi naar het strand rijden. Stonden toen wel tenten in een wei, maar dat was dacht ik van een of ander kamp. Zal even kijken hoe die manege ook alweer heet.


je bedoeld manege poelenburgh!
Is opzich super om daar in de omgeving te rijden maar je kan alleen goed terecht met een grote groep in de zomer kan je zowieso niet terecht ivm ponykampen.
[/quote] ah hehe, kon er echt niet opkomen, ja die is het. Wij gaan meestal buiten die kampen om zeg maar nog een keer op vakantie. Ik probeer of ik dit jaar bel ook een keer kan meenemen, is namelijk wel ver rijdne met de trsiler, een uur of 3 denk ik wel

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:43

Havelte is een mooi dorp, met restaurantje en anders is er altijd nog steenwijk en meppel nog redelijk in de buurt.
Mijn oude verzorgpaard staat in Havelte bij de ouders van een vriend van mij !

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 89 bezoekers