paard loopt onder me uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

paard loopt onder me uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 11:01

hallo,ik heb een heel lief fjordjee maar altijd als ik dan ga draven ofzo dan wil ze de hele tijd alleen maar harder maar ze mag nu dus niet galloperen wegens een soort van 'blessure'' maar dat doet er verder niet toe..maarja ze wil dus alleen maar crossen de hele tijd en dan heb kan ik niet fatsoenlijk rijden want dan moet ik haar in houden en dan gaat ze weer alle kanten uit Verward Verward Verward heeft iemand nog goeie tips..?? met geduld kom je ver zou ik zeggen maarja..tips tips tips??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:03

Veel figuren en overgangen naar de stap en halthouden en weer naar draf, speel daar veel mee..
Vooral oefenen op je zit terug komen, dus zo min mogelijk met de hand.
Gebruik ook gerust je stem als dat helpt.

Draaft hij te hard en wil hij niet zachter, dan zet je hem op de volte.
Deze volte maak je steeds kleiner.
Hierdoor gaat hij zachter lopen, zonder dat je veel in de mond hoeft te komen.
Beloon hem dan ook al hij in het gewenste tempo loopt.
Loopt hij in het tempo dat je wil, maak je de volte weer groter, gaat hij dan weer te hard, maak je de volte weer kleiner. enz enz

Merk je dat je daarna ook weer stukjes hoefslag kan volgen, doe dit dan niet te lang achter elkaar.
Maar maak veel voltes 8en enz enz.


Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:07

Langzamer lichtrijden helpt ook. Probeer in jouw tempo licht te rijden of hij nou harder wil of niet. Laat je niet verleiden om in zijn tempo mee te gaan. Dat is in het begin heel moeilijk maar als je het eenmaal door hebt werkt het heel goed.

En zoals hierboven staat veel figuren rijden.

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 17:40

okeej bedankt voor julliej advies:) OK dan! ik zal het proberen:D

bollebeer

Berichten: 461
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:40

Klinkt misschien een beetje gek, maar ik heb ook een tijd een pony gereden die telkens onder je uit liep.
Als ik dat juist hem niet terug probeerde te nemen maar heel goed drijven en me handen ontspande dan liep ie weer gewoon rustig.
Dit helpt vast niet bij alle paarden maar misschien kan je het een proberen?

Later als ik achter de geraniums zit, wil ik spijt hebben van de dingen die ik gedaan heb, niet van de dingen die ik niet gedaan heb.

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 21:50

Haha! haha:D
jah bedankt voor t advies..zal het proberen heb zo een idee dat het niet werkt haha maarja dat is logies want je denkt altijd als je been geeft dat ze harder gaan dusja:p ben benieuwd..! nogmaalss bednaktt

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:24

Wat RunningKawa ook zegt; heel veel figuren rijden is heel belangrijk.

Zorg dat je constant bezig bent, en dat je geen 2 rondjes volledig op de hoefslag rijdt want dan heb je grote kans dat je pony zich gaat vervelen. Bij die van mij merk ik dat ook, na 2 rondjes hoefslag vindt hij het welletjes en raakt zijn concentratie weg en doet hij minder goed zijn best.

Succes ermee !

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:49

bollebeer=> bij mij werkte dat ook supergoed! nu loopt mij pony en paard rustig gelijk ik het wil:d

MiEn SjAtTiEz=> Britt*Broske*Romina*FyFeL*NaThALiE*ILLUsion*Sheila*Bijoux*RoMeO*ReNko

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:51

Verward En hoe pak je zoiets het beste aan dan als je geen beschikking hebt over een bak? Hoe kun je zoiets aanpakken tijdens een buitenrit?

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:03

Veel overgangen maken, wijken en zijwaarts laten lopen kun je ook buiten doen. En zoek een boomgaard op ! kun je mooi gaan slaommen Lachen

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:15

OK dan! Thnx voor de tip. Toevallig heb ik afgelopen zondag ook om bomen sla-om gereden in draf en galop. Wijken lukt nog helaas niet, snapt ie niets van. Maakt ook niet uit, hijs pas sinds oktober 2003 onder het zadel. Knipoog

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 07:06

meer gaan zittten en opvangen heel veel overgangen rijden en figuuren maar ga hem vooral niet in zijn mond trekken ofzo want als je hem dadelijk weer vooruit wil gaan rijden dan wil die dat niet meer

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers