harde mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

harde mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 00:47

halo,wat doe je aan het paard met een harde mond! ik rij met een dubbelgebroken trens bit van sprenger met aurigan!! is dit goed! mar eageerd niet altijd wie heeft er tips??? groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 08:16

hoe is het achterbeengebruik van je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:24

Het zachtste bit kan gruwelijk scherp zijn in de handen van de verkeerde ruiter, en andersom.

Oftewel: weinig van te zeggen of dit goed is, en tips zijn dan haast niet te geven, behalve de standaard cliché's

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:40

Een paard met een 'harde mond' geloof ik niet zo in. Ik denk dat het probleem ergens anders ligt dan in de mond. Dat kan heel veel zijn, bijv. het zadel. Ik zou de oplossing iig niet gaan zoeken bij een ander bit. Een dubbel gebroken trens lijkt me gewoon goed.

Jeppy
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Den Burg - Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:53

Ben het eens met SuzanneHk. Ik denk ook dat je het probleem aan de achterkant moet oplossen, veel overgangen rijden om hem actiever te krijgen en NIET trekken Cool

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:21

Veel met je benen en je zit rijden. Eigenlijk heb je je bit nauwelijks nodig, als je beenwerk en je houding goed zijn, en je veel gevoel hebt met je paard.

Ik rijd zelf ook met een dubbelgebroken trens, en moest veel doen om hem in z'n hals te laten buigen. Na een paar privélessen kwam ik erachter dat wanneer ik veel meer met mijn benen en houding deed, ik het bit veel minder nodig had, en Remy er ook veel beter op ging reageren wanneer ik m'n bit wél gebruikte.

Ik weet niet of je les hebt, maar zo niet; neem dan eens een paar privélessen; dat kan echt je ogen openen Lachen

Succes ermee !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 08:42

Problemen in de aanleuning komen bijna altijd vanuit het achterbeen.