Wie kent Stal Klaver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 15:52

Een paar jaar geleden ben ik daar wel eens geweest. Het is (of was?) een spring/handelsstal in Schoorl (bij Bergen). Ik heb begrepen dat ze sinds vorig jaar het 1 en ander verbouwd hebben. Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die daar wel eens komen, dan kan ik wat vragen over paarden die daar toen stonden (heus niet nieuwsgierig Haha! )


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:55

Hoi ik heb daar vorig jaar geholpen met wedstrijden. Dan was ik Groom zeg maar. Wel hele mooie paarden hoor maar de handels paarden stonden een beetje zielig en niet goed verzorgd erbij. In ruil voor het werken mocht ik rijden op handelspaarden. Vroeger was daar les maar nu niet meer als ik het goed heb. Als je nog meer vragen heb hoor ik het wel.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 16:05

Heeeey Evy, top dat jij het kent..
Toen ik er kwam werkte Marcel er nog, maar ik geloof dat ie al een poosje weg is (hij was ook nie zo aardig Scheve mond\ )
Ik weet wel dat ze een heel coole bonte hadden, een zwart witte hengst met lange manen. Die twee oudjes van Roos, leven die nog? Borrel en die merrie (hoe heet ze ookalweer?)
Die handelspaardjes, staan die in de koeienstal dan? Weet jij of ze Tol nog hebben (een grijze springmerrie) of Bob (een mega groot paard).. pffff ik kan nog wel even doorgaan met vragen.. hahahaha hebbie even?? Haha!

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:33

Hoi!

ik heb er wel eens van gehoort van stal Klaver, op de manege hier in de buurt komen ze vaak op concour. Er is ook een paard van hier aan Klaver verkocht.. Lavendel een bruine vrij groot, vos kleur met zwarte manen bes wel mooi paard... weet jij of ze die nog hebben?? daar ben ik bes wel benieuwd naar!!

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:12

Hoi,
vroeger verzorgde ik paarden bij KLaver.
ik ben er nu al heel lang niet geweest, ik kom er wel eens langs.
Het nieuwe is wel mooi ja, maar de rest is oude troep!
Vooral de koeienstal, ik verzorgde meestal de Arabieren.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 17:17

Hoi,
Ik had toen ook al begrepen dat ze een aantal arabiertjes hadden. Toen ik er was liepen deze in de les. Oh ja en Jorrit en Grete werkte er toen dacht ik? Weet iemand ook hoe het met het paard van de dochter van de eigenaar is, die had toen waarschijnlijk ataxie...

(ik weeeet dat er mensen uit de buurt op dit forum zitten.. kom op met die info Haha! )

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:48

ik ben ook bekend met manege klaver en kom er liever niet meer, in het oude handels gedeelte worden de paarden zwaar verwaarloosd.
de sport en wedstrijdpaarden worden goed behandeld en daarom verwachtten veel mensen het niet van klaver, maar ik vind ze zeer dier onvriendelijk en zou er nooit m'n paardje willen kopen of stallen.
de vorige keer dat ik er was stonden er in het oude gedeelte de paarden bij elkaar in hokken van 6 bij 8 meter en dan stonden er een stuk of 8 in, veel te veel dus.
ook de hengsten stonden bij elkaar en het was geen uitzondering dat ze elkaar open haalden met gevechten, maar een dierenarts komt er nooit bij.
ik vind het vreselijk om aan te zien wat daar gebeurt! Boos!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:56

Ik ken Cees vrij goed,
zijn stal ook.

Ben heel goed bevriend met Marcel en redelijk met Grethe en die laatste werkt er dus zeker niet meer!
Die hoeft zich daar niet meer te laten zien!
Roos vliegt haar naar de strot denk ik...

Cees heeft alleen maar handelspaarden, alleen is er id een duidelijk onderscheid tussen de marktpaarden en de sportpaarden...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:00

btw,
de laatste keer dat ik er was ben ik in de ambulance naar het ziekenhuis geweest omdat er een grietje door de eerder genoemd bonte hengst is aangevallen...

Dat dier is levensgevaarlijk!

Tol staat er nog volgens mij, ben toen samen met Marcel een buitenrit wezen maken, ik op mijn eigen paqard hij op een Tolkind, net zijn moeder!
Zo bloedsnel om helemaal niets kunnen tollen om zijn as!
Wel apart dat zo'n vage karaktereigenschap vererft wordt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:02

Nog een toevoeging:
Voor een paar maanden terug stond er in de Bit een artikel over spingen met Nathalie van der Meij, zij reed op een niet zo'n bijzondere vfos met een witte vlek onder zijn buik,
dat dier heb ik ook nog een keer bij Cees gereden, hij is nu ook nog van Cees, beestje heet Bennie en heeft op 1 meter net zoveel over als op 1.80!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:16

Ik heb ook eens gehad dat er mensen een buitenrit gingen maken en dat ze toen te hard hebben gereden. Een daarvan reed op een paard Joep die in de koeienstal stond. Door die buiten rit had ie een acute longbloeding gekregen. Toen ik weer kwam had ie al 2 dagen nix gegeten en gedronken want zijn longen stroomden vol met bloed. Ik had het tegen iedereen gezegd en niemand keek ernaar om. En Cees zag het wel maar zei dan dat het wel weer over ging. Frusty het was zo zielig! Verdrietig er kwam allemaal bloed uit zijn neus. De volgende dag vond ik hem dood in de stal. Hij was gestikt in zijn bloed. En hij lag daar de hele dag bijna. Ik was zo kwaad en boos op Cees omdat hij er nix tegen had gedaan. Hij kon op zijn minst ff een dierenarts bellen hij heeft toch geld zat dus daar zou het niet aan liggen. Tol is er volgens mij nog en die bonte hengst hebben ze verkocht of afgemaakt.

Ik reed ook altijd op die arabieren. dat was wel leuk en dan in de zomer in het bos enz.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:36

Mede daarom is Marcel er ook weggegaan volgens mij,
want Marcel wou wel de da bellen en Cees niet, terwijl hij de volgende dag wel gehaald werd voor een veelbelovend veulen.

Dit zijn dingen die ik nooit van Cees zou kunnen begrijpen, verders vind ik het wel een aardige vent, onder het eten of gewoon ergens tijdens een drankje kan je geweldig met hem lachen!
En hij heeft absoluut oog voor kwaliteit!
Wijs 1 van de honderden paarden van hem aan en hij banketstaaft zo de hele bloedlijn op!
Hoe hij dat toch allemaal onthoudt Verward

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:48

Nou dat kan wel wezen wat je zegt maar wat ik zo hier hoor en wat ik allemaal heb gehoort is niet zo lekker. Ik vind dat die man maar moet stoppen met handelen, daar is hij gewoon niet geschikt voor. Boos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:53

DAn heb je zijn huis dus nog niet gezien Bloos
Maar id,
ik en andere met mij hebben hem al zo vaak proberen te overtuigen van het feit dat hij niets op de markt in Utrecht te zoeken heeft en het gewoon bij zijn sportpaarden moet houden
tevergeefs...


anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:12

heel evn een vraagje bedoelen jullie met die arabieren birma en irma? of zijn die er niet meer?

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:28

ik heb er een half jaar gewerkt met kees kon ik het prima vinden,werkte iemand jeete dirk jan heel aardig en nog iemand die ik niet echt geweldig vond.
jorrit ken ik ook maar wertke er toen niet meer.
ja er is wel een verschil tussen de handels en wedstrijdpaarden ja,maar das op veel stallen denk ik.
die bonte hengst ken ik ook,die was eerst van een man met een rooie ferrarie,super aardige kerel.
met rijden was die hengst wel heel braaf,maar we gingen hem een keer in de stapmolen zetten en toen steigerde hij en die jongen die daar werkte had een tand door zijn lip.
een echte hengst,ben wel eens over het asfalt achter hem aan gesleurd,broek stuk.
die man verkocht hem uiteindelijk nadat die hengst hem 2 vingers had afgebeten en toen was ie van kees .
die vrouw van kees en haar dochter zijn ook hele leuke mensen die dochter jhad een hele moeilijke zeoliet merrie.
die vrouw van die fries en die kleine witte pony kende ik ook wel,die hoestte altijd zo die fries.
wel heel afwisselend werk daar.
kast van een huis en onwijs veel land jammer dat die handels en wedstrijdpaarden nooit op het land mochten.
gelukkig kwam er later een stapmolen.
ik vind kees een prima vent met een heel goed oog voor kwaliteit wel uitgekookt denk ik maar daar is niks mis mee.

groetjes n

ps ben daar nog van z'on arabiertje afgevallen en was bewusteloos en auwie!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:39

die ene die met dirkjan werkte zou Mark wel geweest kunne zijn.
Die arabieren waren: Birma, Assemoutka, Monetca, Dj, Lyka en Barousha. Ik verzorg nu een nakomeling van die laatste
Die vrouw met die fries en die witte pony heette toch Tjitske en Nappie? Ik weet dat die fries nu dood is. die vrouw heeft hem in laten slapen

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:46

De dochter van onze manege eigenaar brengt voor Cees Klaver de NRPS hengst Lysander uit op wedstrijden. Deze hengst staat ook nu bij ons op stal. DOet vals maar is een schat!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:44

Ik ken stal Klaver ook (jammer genoeg) die cees Frusty Misselijk maar ja !!!!!!!!! ik heb daar les gehad al een paar jaartjes terug!!!!!!!!! *LOL*

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 22:48

Oh ja nu ik dit zo lees kan ik me weer veel meer herinneren.. Onder andere dat Marcel niet altijd even aardig was voor zn paarden. Zo kon je met em lachen, en zo liep ie helemaal rood aan van woede. En die Tol kon ook zo bijzonder snel draaien omdat ze wel es een klap voor dr hoofd kreeg. Nappie was helemaal geweldig, maar ik dacht dat die van Cees zelf was? Nou daar kan ik me in vergissen. Die koeiestal was toen ook al wat rommelig, met 3 of 4 paarden per hok. En Bennie was net weg toen ik daar kwam. Toen stond Bob er nog wel trouwens, is hij dr nog?. En wat ik weet is dat Marcel weggestuurd is omdat Roos er achter kwam dat ie toch niet zo vriendelijk was als dat ie leek, maar dat is van horen zeggen dus daar kan ik eigenlijk geen uitspraak over doen. Wel weet ik dat er toen een keer een oud paard in de sloot was gevallen en dat M en C em wilde laten liggen en dat dat dier toen op bevel van Roos naar stal is gehaald. Oh leven die paarden van Roos eigenlijk nog? Die oudste (Borrel) was toen een keer in de mestput gevallen, heel zielig! Maar die put ligt nu geloof ik op het terrein van die (western?) manege ernaast. Jammer dat die bonte weg is trouwens, ik vond het altijd wel een stoer beest, maar toen kwam ie maar 2x per week zn stal uit, en daar wordt je wel een beetje raar van natuurlijk. Nou het zijn niet allemaal goeie verhalen, maar het haalt toch wel weer herinneringen op. Bedankt aan degene die er wat over wilde vertellen !! Ongeacht of je het nou wel of geen goeie stal vond trouwens. Ik vond de weidegang altijd geweldig, alleen die jongens die moesten uitmesten waren een beetje eng... Scheve mond\

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:12

Ja dat waren altijd van die buitenlanders : Polen of zo die konden geen woord nederlands. Misschien alleen hoi of doei maar daar bleef het bij

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 00:14

Youri was best wel ok hoor,
die kon ook nog een aardig woordje nl.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 00:35

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:21, in het totaal 1 keer bewerkt

-

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 13:19

hoi cer,
jij had het over jorit en gerte? nou naar mijn weten kwamen die niet op manege klaver,maar gaven die les op manege hippicentrum in alkmaar/sint-pancras.Op manege klaver heeft een veulen van een vriendin van me gestaan. Ze kwam af en toe eens kijken hoe het met hem ging,want ze stonden met allemaal paarden in de wei! Dat dacht zij dus. en als zij kwam was het ook zo.Toen ze het veulen om aangekondigt kwamen halen. bleek ze dus tot haar buik toe in de mest te staan! Lekker manege hoor! voor zo ver ik nu weet is het geen manege meer,maar een stal met van die western paarden geworden. cees klaver is er nu ook weg.Dus het is daar nu wel erg veranderd. Zoals velen hier al hebben gereageerd stond deze manege niet goed aangeschreven!!!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 17:19

Ik verzorg dus nu ook een arabier en die heeft als veulen op Klaver gestaan. Doordat ze met zijn alle in een hok werden gepropt gingen ze geregeld trappen naar elkaar. Die arabier kreeg toen een trap tegen zijn oog en die moest toen operatief verwijdert worden

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baila2023 en 34 bezoekers