Gezocht goede handelaar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Gezocht goede handelaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:26

Misschien een beetje een rare vraag maar ik ben opzoek naar een goede betrouwbare handelaar die misschien interesse heeft in mijn paard wat ik te koop aanbied... Met heel veel pijn in mijn hart zal ik binnenkort dit besluit moeten gaan nemen. Zijn training is bijna afgelopen en ik heb geen mogelijkheden om hem te houden dus ik moet wat.... Helaas reageren er amper particulieren, en ik wil zo graag een goed plekje voor hem!!! Want dat is hij ZEKER waard!!!! *LOL* Nu ben ik een beetje aan het informeren en kijken naar handelaren in brabant, zuid-holland, zeeland. Weet misschien hier iemand die paarden inkoopt, rijd en verkoopt....
Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik wil echt het beste voor hem!!!

(voor geinteresseerde, hij staat ook op EA " d.bruin bonte NRPS ruin van bijna 6" )

Alvast bedankt!!!


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:17

bm stables? horseteam.nl? paardtekoop.nl? zal natuurlijk ook van je vraagprijs afhangen.

ikke

Berichten: 37508
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:14

Betrouwbare handelaren? Haha, laat me niet lachen, ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen. Als je het verkoopt is het brandhout, als je wilt kopen zijn het wereldtoppers (met dito prijs).
Ik heb nog wel eens iemand gekend en die kocht en verkocht wel eens wat, maar dat was meer voor de lol. Nog ooit een trailer van hem gekocht, volgens mij knort Scherps (van Bokt) daar nog steeds mee rond.
Als je de mazzel hebt zo iemand te treffen, dan kan het nog iets.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15434
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:20

Natuurlijk handelaren willen ook geld verdienen, ze moeten toch ook recht van bestaan hebben. De verkopende partij wil ook geld verdienen, lijkt me logisch.
Ik weet in het noorden van het land wel een paar handelaren die niet gelijk paard gaan afkraken. Maar ja dit is Friesland, jij woont in Breda...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:25

Klinkt wel een beetje onaardig, Ikke! Scheve mond

Als jij zelf je paard verkoopt, zul je er meer voor krijgen, misschien, als dat je er van een handelaar voor krijgt.

Maar dan moet je dus ook zelf t werk doen, en de napraat achteraf die je kunt krijgen, voor lief nemen.
Sommige mensen kiezen er mede daarom voor een paard naar een handelaar te brengen, ook omdat ze het niet gezellig vinden zoveel mensen op de dam, die hun paard bekijken en afkraken.

Een normale handelaar zal NOOIT een paard afbreken, alleen zeggen dat het paard hem niet past of dat de prijs te hoog is.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:27

Ik heb annebel bij Kroon gekocht, in Wenum Wiesel, iuk vond het zelf wel een goed ehandelaar. een Kennis heeft haar paardje er ook vandaan en is daar ook goed behandeld. Als je een paardje aan hun verkoopt weet ik niet of hij goed is. Maar ze staan daar in grote weides en in de winter geloof ik in een soort loopstallen, en gewone boxen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 02:08

ik heb eigenlijk ook alleen maar goede herrineringen aan handelaren..never nooit het idee gehad bedonderd te zijn of te worden...en altijd netjes behandeld of ik nu koper of verkoper was.

Maar weer on-topic: er zijn ook bemiddelaars, jij vertelt wat je hebt en zij zoeken een koper...
Er zijn meerdere plaatsen op www waar je kunt adverteren....en zo een bredere publiek kunt bereiken tot een bepaald bedrag...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 11:04

Allemaal heel hartelijk bedankt, ik kijk rustig.... Een goed gevoel is natuurlijk wel belangrijk want ik verkoop hem liever aan een particulier, maar als het echt niet anders kan....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:12

Handelaar klinkt zo hard. Je kunt beter een commissionair in de arm nemen imo. Die fungeert als tussenpersoon en ik heb de indruk dat je zo toch meer na kunt gaan waar je paardje naartoe gaat (tot op zekere hoogte dus).


Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:35

Ik zou nog even doorzetten met het verkoop naar een particulier. Gwoon zoveel mogelijk advertenties plaatsen.

succes bij je beslissing

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:49

ik zou het ook nog even paritculier proberen,via via,marktplaats e.d. en de bovengenoemde.in zuidholland ken ik wethland horses en stigther in nieuwkoop en van ass in zevenhuizen.over deze laatste heb ik mijn twijfels ,maar kan t mis hebben.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:11

Onze staleigenaar krijgt zijn paarden altijd van Jan Boon (of Boom) uit Bennekom komen wel goede paardjes vandaan hoor.

ik denk toch dat je het met handelaren nooit weet de meeste zijn wel oke het is toch hun brood, en mond tot mond reklame moet wel positief zijn want anders merken ze het zeker wel

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:47

mango schreef:
Onze staleigenaar krijgt zijn paarden altijd van Jan Boon (of Boom) uit Bennekom komen wel goede paardjes vandaan hoor.

Boon heeft bij hoge uitzondering een fatsoenlijk paard te koop. Daar zou ik dus nooit een paard willen kopen of verkopen. De hoeveelheden brandhout die ik daar vandaan al voorbij heb zien komen Ik wordt daar niet vrolijk van.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:48

heb ook geen goede ervaring met meerdere handelaars, heeft me een hoop geld gekost. Als je echt het beste voor de pony wilt zou ik hem zelf niet naar een handelaar brengen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:33

Probeer anders Mark Goossens in Erp/Gemert eens, daar heb ik goede ervaringen mee.

Toos paardloos

ikke

Berichten: 37508
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:08

Natasha schreef:
Klinkt wel een beetje onaardig, Ikke! Scheve mond

Als jij zelf je paard verkoopt, zul je er meer voor krijgen, misschien, als dat je er van een handelaar voor krijgt.

Maar dan moet je dus ook zelf t werk doen, en de napraat achteraf die je kunt krijgen, voor lief nemen.
Sommige mensen kiezen er mede daarom voor een paard naar een handelaar te brengen, ook omdat ze het niet gezellig vinden zoveel mensen op de dam, die hun paard bekijken en afkraken.

Een normale handelaar zal NOOIT een paard afbreken, alleen zeggen dat het paard hem niet past of dat de prijs te hoog is.

Ik verkoop alleen bij hoge uitzondering mijn paard. Paarden blijven bij mij totdat ze niet meer kunnen en dan zend ik ze naar de eeuwige weides.
Ik heb weinig goede ervaringen met handelaren en zal daar in principe geen paard vandaan halen. d'r Zijn er genoeg te koop, daar heb ik geen handelaar voor nodig.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:21

ikke"]
[quote="Natasha schreef:
Klinkt wel een beetje onaardig, Ikke! Scheve mond

Als jij zelf je paard verkoopt, zul je er meer voor krijgen, misschien, als dat je er van een handelaar voor krijgt.

Maar dan moet je dus ook zelf t werk doen, en de napraat achteraf die je kunt krijgen, voor lief nemen.
Sommige mensen kiezen er mede daarom voor een paard naar een handelaar te brengen, ook omdat ze het niet gezellig vinden zoveel mensen op de dam, die hun paard bekijken en afkraken.

Een normale handelaar zal NOOIT een paard afbreken, alleen zeggen dat het paard hem niet past of dat de prijs te hoog is.

Ik verkoop alleen bij hoge uitzondering mijn paard. Paarden blijven bij mij totdat ze niet meer kunnen en dan zend ik ze naar de eeuwige weides.
Ik heb weinig goede ervaringen met handelaren en zal daar in principe geen paard vandaan halen. d'r Zijn er genoeg te koop, daar heb ik geen handelaar voor nodig.
[/quote]

was het maar zo simpel, ikke...ook een particulier kan je sérieus belazeren hoor Scheve mond ! hun paardjes zijn óók vaak 'de beste', en nét geschikt voor wat jij ermee wil - tot het tegendeel blijkt....

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:57

Ik rijdt zelf bij een handelaar en ik kan je vertellen dat wij niemand voor de gek houden. Hij handelt voornamelijk in pony's dus plaats voor je paard hebben wij niet. Het klopt wel dat een handelaar minder voor een paard geeft dan een particulier, maarja hij moet er tenslotte ook van leven. De pony's worden ook voor meer geld verkocht, maar als ze hier gestaan hebben worden ze goed gereden en leren ze vaak veel bij. Er komen bij ons ook veel verreden pony's en die corrigeren we, of pony's die jaren stilgestaan hebben die brengen we in conditie, het is toch logisch dat ze dan meer opbrengen.!!!!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:12

sorry ik heb nog nooit van een handelaar gehoord die niet voor de gek houd.
Handelaar zegt het al, handelen alles verkopen wat los en vast zit.........

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:55

Jan van Vught in mierlo
zeer goede ervaringen mee. komen mijn paarden eigenlijk altijd vandaan
toen hij mijn pony gekocht had belde hij me zelfs een paar dagen later nog op of ik het goed vond of ze in Italie zou gaan voor de fok. Was ik toen natuurlijk niet zo blij mee en toen vond jan dat ik maar mee moest gaan. nu staat ze daar bij een nederlandse stoeterij die welshpony's fokken.
bij andere paarden heeft hij me ook altijd verteld waar ze heen zijn gegaan.
hij heeft vanalles staan. merendeel (duurdere) sportpaarden maar ook de gewonere dieren. alle keuringen toegestaan.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:05

Mijn paard komt van Van Tilborg in Mierlo.

Hij staat ook altijd met een visite kaartje in de paard en sport.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:28

goh, hebben jullie in nederland op elke hoek van de straat een paardenhandelaar of zo Bloos! Schijnheilig Haha! ?!
hier heb je de (dure) sportpaardenmensen, én de regelrechte 'prutsers'.
en daar tussenin zit zo goed als niks ....

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:49

Waratje"]
[quote="mango schreef:
Onze staleigenaar krijgt zijn paarden altijd van Jan Boon (of Boom) uit Bennekom komen wel goede paardjes vandaan hoor.

Boon heeft bij hoge uitzondering een fatsoenlijk paard te koop. Daar zou ik dus nooit een paard willen kopen of verkopen. De hoeveelheden brandhout die ik daar vandaan al voorbij heb zien komen Ik wordt daar niet vrolijk van.
[/quote]

die meiden van onze stal gaan wel eens mee om ze te halen en vertelde hoe het eruit ziet daar ze staan lekker in de wei ziet er goed uit en hij en zn vrouw zijn heel aardig.

onze manege heeft daar veel paarden vandaan en er zitten heel veel leuke en goeie bij en ook idd wel eens een slechte dus daarom heeft onze stalhouder ze eerst op proef een paar maanden en dan koopt hij ze pas of gaan ze terug dus ik vind dit helemaal niet zo slecht geregelt!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:17

Door particulieren kun je opgelicht worden en eri sweinig verhaal te halen. Een GOEDE handelaar heeft juist zijn naam te beschermen.

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 17:40

Citaat:
Door particulieren kun je opgelicht worden en eri sweinig verhaal te halen. Een GOEDE handelaar heeft juist zijn naam te beschermen.


Ben het hier helemaal mee eens. Een paard van een particulier kopen hoeft niet altijd zonder leugens te verlopen, en dan sta je ook raar te kijken..... Verward
Maar goed, een goede handelaar vinden, das ook niet makkelijk!!! (er zullen er zeker wat zijn, maar ze vinden zichzelf allemaal goed!!! ha ha)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, beegee, Daantjuh88, Keizerinnnn, miereneter, SemrushBot en 95 bezoekers