De bokt-sollicitatieclub

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

De bokt-sollicitatieclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:15

Omdat het toch niet meevalt om een baan te vinden en er steeds topics zijn van mensen die tips willen om te solliciteren en tegen andere problemen aanlopen, start ik bij deze de officiele "bokt-sollicitatieclub".
Kunnen we elkaar een handje helpen... en blijft alles een beetje bij elkaar.

*KNAL!*
(startschot Haha! )


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:19

Zal ik maar meteen beginnen met mijn frustratie van deze week:

Omdat ik in de week voor de vakantie 40 uur gewerkt heb (werk nu officieel 20 uur, maar in verband met inwerken moest ik eerst 40 uur), had ik in die week geen recht op uitkering. Toen ik op vakantie ging, had ik daarom dus (kennelijk) ook geen recht op uitkering. Nu wordt alles teruggevorderd, zo'n 300 euro.
Ik mag schriftelijk bezwaar maken, maar in dezelfde brief staat ook meteen dat het niet uitmaakt, ik moet toch betalen.... Boos!
Dus vorige week én deze week werk ik voor Jan-met-de-korte-achternaam... want ik werk nu nog maar 20 uur, zoals afgesproken. Lekker he? Frusty

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:47

Ik heb eindelijk bericht van het UWV... Ze zeggen dat ik minder dan vier jaar gewerkt heb en dus recht heb op zeventig procent van het minimum-inkomen.
Ik heb echter vier-en-een-half jaar gewerkt en heb recht op zeventig procent van mijn laatstverdiende loon. Dat verschilt nogal.
Mijn bezwaarbrief is de deur uit en ik zit te wachten op hun reactie...

Gelukkig heb ik nog wat sollicitaties lopen.
Tja, deze week moet ik naar Amsterdam voor een sollicitatie naar een functie in Groningen. Beetje scheef...

Alja

Berichten: 25582
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:52

beetje heel erg scheef om naar amsterdam te moeten, maar wel veel suc6

hoe ging je wedstrijd??

ONDERSCHRIFTLOOS

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:19

Ik heb gelezen dat je voor dat je een brief stuurt,
eerst moet bellen.
Dan weten ze wie je bent, en valt je brief ook eerder op.
Wat weer postitief kan werken!
(hoewel, het bellen mij nog geen succes heeft mogen geven!)

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:23

Ik studeer over 4 weken af en dan begint de ellende voor mij helaas ook. Scheve mond Ik krijg mijn diploma pas op 7 juli en kan tot die tijd mn lening van de ibg houden (en dus ook mn OV!!). eind maart vertrek ik voor een week of 6 naar vlieland, maar daar werk ik tegen kost en inwoning, dus dat houdt ook niet over. Ik ben alles in de gaten aan het houden en mn ouders houden de vacatures in hun kranten in het oog. Ik ben bang dat het erg lastig gaat worden om iets te vinden...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:28

ik heb vandaag een mail terug gehad en ik heb nu woensdag een gesprek voor een studentassistentschap Lachen

Ik ben gisteravond echt drie uur bezig geweest met een sollicitatiebrief, ik ben daar echt zo slecht in

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:23

Ik verstuur gemiddeld 6 sollicitatiebrieven per week. Ik heb wel besloten om niet op alles te reageren. Mijn ervaring is namelijk dat je als je werk doet wat je niet ligt het niet goed volhoud. Dat maakt het werken heel zwaar. Ook kan ik lichamelijk niet alles (bijvoorbeeld geen thuiszorg e.d.) dat beperkt ook al weer een stuk.

Waar men bij mij tegen aan loopt??? Geen idee, krijg meestal niet eens reactie terug, of mijn opleiding is te laag (HAVO). Ook mijn werkervaring maakt werkgevers achterdochtig, ik ben (om ervaring op te doen) bij een uitzendbureau begonnen, toen ik verder ging kijken zaten we al in deze recessie en kon ik niets vasts meer vinden. Om toch in leven te blijven heb ik gewoon weer via het uitzendbureau gewerkt. Een werkgever ziet dus dat ik veel via het uitzendbureau heb gewerkt, en dat schrikt toch af...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 22:32

Lissalover schreef:
Een werkgever ziet dat ik veel via het uitzendbureau heb gewerkt, en dat schrikt toch af...

Ja, idioot is dat he? Die ervaring heb ik ook... Sommigen zien het wel als een enorme bult werkervaring, maar de meesten denken dat je geen baan kunt vasthouden en overal na een poosje eruit wordt gegooid (waarschijnlijk omdat je een waardeloze medewerker bent, toch? ).
De laatste die er een opmerking over maakte zei: "Sja, het valt wel op, overal waar jij komt, wordt gesaneerd.... " Ja hoor, dat is nou eenmaal zo met uitzendbaantjes. Die bestaan, omdat het niet uit kan om een vaste medewerker aan te nemen. Ze duren daar te kort voor.... Scheve mond

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:44

[naam verwijderd] zal binnenkort ook de arbeidsmarkt op....
Meld me nu alvast aan als lid van bokt-sollicitatie-club.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:57

*spring* ik doe ook maar mee... Huilen ..
Gelukkig krijg ik wel wat geld van de WW, maar het is krenten eten.... Scheve mond

Het is hopeloos, ik zou een heel boekwerk kunnen beginnen met smoesjes (je haar is gekleurd , hoe verzinnen ze het)

Tja, we gaan gewoon door.. Opleiding in zicht dus daarna is het hopelijk beter...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:03

Leuk idee! Ik ben nu dus door naar de tweede ronde van een sollicitatie en heb goede hoop. Het zou wel erg snel zijn, eerste solli, meteen een baan, we wachten af!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 23:03

#Ymke# schreef:
je haar is gekleurd

Oké, nu weet ik waar het aan ligt.... ik ben ook geverfd! Scheve mond

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:07

Was echt belachelijk..kwam ik hinkelend binnen op krukken, was al door naar de 2e ronde en dacht dat ik die baan in me zak had. Ze klaagden niet over me krukken en zeiden dat het geen probleem was, want tegen die tijd liep ik weer zonder. Zo'n 2 weken later kreeg ik een afwijzing, dusi k gebelt.. ben ik niet aangenomen omdat ik me haar rood had.. Bloos! Sloeg helemaal nergens op want het was donkerrood, gewoon een mooie, niet knallende kleur...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 23:11

Voor wat voor functie was dat dan? En had je je haar ook al zo tijdens je eerste gesprek? Want dan vind ik het echt onzin.... Het lijkt erop dat ze een reden zochten om je af te wijzen. Als ze je echt graag hadden willen hebben, hadden ze je wel gevraagd of je je haar anders zou willen verven bijvoorbeeld.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:26

Lissalover schreef:
Een werkgever ziet dus dat ik veel via het uitzendbureau heb gewerkt, en dat schrikt toch af...



wat je zou kunnen doen is het volgende: zet je banen in kopjes, in een soort schema zeg maar. voorbeeld


10-01-03/10-05-03 Ziekenhuis
Verpleger
Werkervaring: blablabla

je kan dat ook met het uitzendburo doen. Zeg maar de datum dat je je eerste baantje deed en je laatste en dan heel kort zeggen wat je gedaan hebt.
Randstad: onder andere gewerkt als winkelbediende, taxichauffeur en in de horeca.

Stel dat je dan bv voor een baan in de horeca solliciteerd dan kan je de werkervaring die je in de horeca hebt opgedaan uitbreiden (bediening, schoonmaken enz) Zo word de rij van al je baantjes wat korter en lijk je geen "job-hopper" Succes!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:32

Je haar is gekleurd, zo ken ik er trouwens ook nog wel een paar.... Ik ben arbeidsgehandicapt. Ik heb een visiuele beperking oftewel ik ben slechtziend. Dit is voor mij geen probleem want ik weet niet anders. Maar sommige werkgevers denken dat ik hierdoor vaker ziek ben dan "gewone" mensen of vaker naar de dokter moet of gewoon veel dommer ben....Je krijgt dan rare antwoorden op je vragg waarom je niet aangeneomen bent hoor! Maar we komen er wel.Ja, dit is best lekker even alles eruit gooien over die stomme belachelijke werkgevers! HA!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 08:45

Wat als je wel werk hebt maar totaal niet tevreden bent... Klinkt erg verwend Bloos!
Ze zoeken bij mij nog mensen.... Regio Haaglanden voor de functie als beveiliger (met papieren) of receptioniste .....
Pb maar als jullie interesse hebben, goede verdiensten en ik hoef dan geen 180 uur per 4 weken te werken Knipoog

dus ben ik ook tevreden Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:21

Elles schreef:
Zal ik maar meteen beginnen met mijn frustratie van deze week:

Omdat ik in de week voor de vakantie 40 uur gewerkt heb (werk nu officieel 20 uur, maar in verband met inwerken moest ik eerst 40 uur), had ik in die week geen recht op uitkering. Toen ik op vakantie ging, had ik daarom dus (kennelijk) ook geen recht op uitkering. Nu wordt alles teruggevorderd, zo'n 300 euro.
Ik mag schriftelijk bezwaar maken, maar in dezelfde brief staat ook meteen dat het niet uitmaakt, ik moet toch betalen.... Boos!
Dus vorige week én deze week werk ik voor Jan-met-de-korte-achternaam... want ik werk nu nog maar 20 uur, zoals afgesproken. Lekker he? Frusty


ja, dat hebben ze mij ook geflikt!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:28


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 09:45

Lielle schreef:
ja, dat hebben ze mij ook geflikt!

En, heb je bezwaar gemaakt? En moest je toch betalen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:57

Elles"]
[quote="Lissalover schreef:
Een werkgever ziet dat ik veel via het uitzendbureau heb gewerkt, en dat schrikt toch af...

Ja, idioot is dat he? Die ervaring heb ik ook... Sommigen zien het wel als een enorme bult werkervaring, maar de meesten denken dat je geen baan kunt vasthouden en overal na een poosje eruit wordt gegooid (waarschijnlijk omdat je een waardeloze medewerker bent, toch? ).
De laatste die er een opmerking over maakte zei: "Sja, het valt wel op, overal waar jij komt, wordt gesaneerd.... " Ja hoor, dat is nou eenmaal zo met uitzendbaantjes. Die bestaan, omdat het niet uit kan om een vaste medewerker aan te nemen. Ze duren daar te kort voor.... Scheve mond
[/quote]

Ik werk sinds juni 2001 en zit nu bij mijn 4e baan (waar ik binnenkort ook wegmoet) die opmerkingen heb ik ook gehad (maar dit waren dan jaar en halfjaar contracten) zo van misschien moet je maar een nagaan of het probleem niet toch bij jezelf ligt Boos! Alsof ik er wat aan kan doen als er gewoon geen/te weinig werk is! Ze praten je echt nog iets aan tijdens die gesprekken. Ik kom er gewoon vaak (nou ja heb er pas 4 gehad sinds eind november) depri van terug. Huilen


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 10:13

Alsof het aan jou ligt, inderdaad.... De meeste werkgevers die nog nooit met een uitzendbureau gewerkt hebben, weten vaak ook helemaal niet hoe dat werkt. En hoe het voor een uitzendkracht is om zo te moeten werken. Ze staan er soms echt van te kijken, wat ik ze dan vertel. Haha!

Ik bel net trouwens het UWV, om even wat te mopperen over die terugbetaling. Komt er in het kort op neer dat er niks aan te doen is, gewoon betalen. Ben doorverbonden met de afdeling die de betalingsregelingen doet en heb vier termijnen afgesproken. Als ze maar niet denken dat ze alles in één keer terugkrijgen.... laat ze er maar een poosje op wachten Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:22

Ik hoef niet te solliciteren (zit de eerste 5 jaar nog wel op de uni). Maar ik wil jullie wel succes wensen!!!

HEEL VEEL SUCCES!!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:34

sinds wanneer mogen ze je afwijzen op je haarkleur Verward Waar ze je trouwens ook graag op mogen afwijzen is een niet afgeronde MBO-opleiding............ dit is mij nu al een aantal keer gebeurt en ik heb toen gevraagd of ervaring niet belangrijker was, maar helaas het zijn de papieren die het hem doen. Alsof je zonder die papieren zo dom als een koe bent. Ik heb nu een parttime baan in de avond uren, maar ben ook aan het zoeken voor de ochenduren..... doet me denken dat ik rampstad zo nog moet bellen..... hadden zogenaamd een baan voor me waar ik na 2 weken nog niks op gehoord heb Boos!