Equisanum-voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Equisanum-voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 00:42

Rena staat al weer een tijd op Fyto Gold en ze doet het daar volgens mij wel goed op. Springt niet boven m'n kop uit maar is wel vrolijk en Rena-actief. Ook verder geen klachten.

Alleen merk ik dat ze het niet echt een tractatie vindt... Scheve mond

Ze eet het lekker op hoor , maar zal er niets voor doen om het te pakken te krijgen. Ligt er een stukje peen onderin haar bakje dan gooit ze met die lip gerust alle muesli eruit totdat ze dat stukje peen te pakken heeft , ze knabbelt aan vanalles liever dan aan haar muesli...zelfs hooi gaat soms voor Haha!

Ze eet er wel goed van verder en vindt het wel prima ,
maar ik zie toch liever wat meer enthousiasme eigenlijk

Zat vooral te twijfelen tussen Fyto Gold en Equisanum (dacht de Arab ofzo ? ) omdat die allebei wel fijn klonken.

Ik zocht / zoek vooral een voer dat "lange" energie geeft zeg maar ,
zorgt voor duurvermogen en niet voor gezanik an paniekzaai-reacties zoals ze toch al behoorlijk in zich heeft. Geen fel voer dus maar wel een voer waarop ze vrolijk en fruitig lange ritten kan maken.

Ook rij ik haar niet elke dag en was ze vorig jaar hoefbevangen.

Aan de ene kant moet het dus puur onderhoudsvoer zijn wat niet-hoefbevangen worden ondersteund , en aan de andere kant moet het haar toch genoeg vetten / koolhydraten whatever geven zodat ze er lekker op aan het werk kan zonder van het voer te ontploffen of kriebelig te worden.

Wat dat betreft slaat de Fyto prima aan !

Maarja wellicht is een soortgelijke Equisanum toch wel de moeite van het proberen waard , omdat ik haar toch liever met meer enthousiasme op haar voertje aan zie vallen...

Nu doet de website van www.equisanum.nl het niet goed bij mij ,
ik kan de pagina's van de site niet openen en wilde dus weer even mijn kennis opvijzelen over de mueslies en welke het ook alweer was die voor Rena heel geschikt zou kunnen zijn.

Doet die site bij jullie ook zo Verward

En verdere ervaringen met Equisanum gevraagd ,
of info erover van gebruikers , dat is ook nooit weg.

Zeker hoe het in de praktijk werkt bij paniekzaaierige paardjes ,
paarden die afwisselend gereden worden , en dus een paar dagen stil staan , paar dagen licht werk doen en regelmatig een flinke rit tussendoor.

Ook of het een goed voer is om te geven aan een paardje dat eens hoefbevangen is geweest..dat soort dingen.

Mensen die het gebruiken of gebruikt hebben kunnen wellicht wel iets zeggen over de situatie van mijn paardje en dit voer ? Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:47

off topic: ik ben in ieder geval blij dat je ons aan de fyto gold hebt geholpen. gam staat er na arbeid al popelend op te wachten, vind het erg lekker en het is ook nog eens goed voor hem. Lachen

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 08:56

Da's mooi !

Die van mij staat te popelen om haar appeltje , wortels , biet , brood....en ach , die muesli eet ze ook wel op dan...zal wel de bedoeling zijn , hihihi Lachen

Maar doet de website het bij jou Verward

Ik kan dus echt niet doorklikken naar een onderwerp want dan wil er een venster openen dat helemaal niks met Equisanum / paardenvoer te maken heeft Verward Rare titel iig , en ook niet bereikbaar Scheve mond

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:04

sjaak heeft jarenlang op de equi-arab gestaan en eigenlijk nooit geen problemen mee ondervonden. Hij at het goed, gek deed hij toch wel, maar dat had niks met het voer te maken. Uiteindelijk ben ik over gegaan op marsthal type o concours. deze was wat energierijker dan de olympic (heb ik ook gevoerd van equisanum) en was minder vet dan de equisanumvoeders. Ook deze bevalt prima.