Kan ik hier iemand voor vinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Kan ik hier iemand voor vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 00:25

Hoi!

We hebben thuis 4 paarden staan, waarvan ik er momenteel 2 rijdt. Daarnaast hebben we nog een driejarige, en een veulen. De driejarige heb ik van de zomer ingereden en heeft nu een tijdje rust gehad.

Mijn opa (83) heeft een aantal weken terug een hartaanval gehad, en kan dus niets meer aan de paarden doen, terwijl hij anders altijd nog behoorlijk actief was. Alle zorg voor de paarden komt nu dus op mijn schouders.Nu vind ik het eerlijk gezegd heel leuk om al die paarden te verzorgen, maar het is ook wel een beetje teveel van het goede. Het komt erop neer dat ik op zoek ben naar een verzorgster. Ik kan geen jonge meisjes vragen om te helpen, denk ik. Ze zullen wel willen helpen, maar ik kan ze die grote paarden niet toevertrouwen denk ik.

Zouden er mensen zijn die goed met paarden om kunnen gaan, en die af en toe zouden willen helpen borstelen, uitmesten enzovoort? Of komt het erop neer dat de mensen die ouder zijn dan 16, en die met paarden willen omgaan, ook altijd willen rijden?


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 02:37

ik denk dat dat verschillend is.
De een vindt het leuk om alleen al bij paarden te zijn, de ander wil rijden.
Maar ik denk dat niemand zich wil laten gebruiken als goedkope stalknecht.
Plaats een advertentie en vertel wat je zoekt en verwacht en kijk welke reacties je hierop krijgt.... Mischien reageert er wel iemand die naderhand zeer geschikt is om je paarden op hetzelfde nivo te rijden als je zelf doet.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 03:00

Die mensen zijn er ongetwijfeld, alleen dus inderdaad niet in grote mate. Is het zo'n probleem om diegene een paar keer te laten rijden dan? Dan wordt je zoektocht al een stuk makkelijker. Rijden is dus geen optie?


Yavanna

Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 08:57

Ik denk dat het idd heel moeilijk word om iemand te vinden die alleen de last klusjes willen doen, en dat daar tegenover niks staat. Ik zou het voor mezelf niks vinden, alleen mesten, poetsen enz. en dan niet rijden, terwijl, en laten we wel wezen, dat heeft iedereen, dat toch het leukste ascpect aan het gek op paarden zijn is

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:05

tuurlijk zitten die mensen er tussen....
zelf hou ik er ook niet zo van, maar er zijn meiden!
zet eens ergens een advertentie neer, op marktplaats bijvoorbeeld.
je merkt snel genoeg of er reacties opkomen Haha!)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:35

ik ndek dat je zo iemand best kunt vinden. je moet alleen gevduldig zijn en waarschijnlijk lang en goed zoeken. succes ermee!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 12:27

Ik heb er op zich geen problemen mee om ze op mijn paard te laten rijden. Maar op zich heb ik het liever niet, niet dat ik het mensen niet gun ofzo, maar mijn eigen paard, daar wil ik bijna Z mee gaan starten, en het andere paard is nogal eens springerig, dus die verantwoording kan ik niet op me nemen. Een keer in de week op mijn eigen paard is op zich niet zo'n probleem, maar dan wil ik er wel bij zijn om zeker te weten dat het goed gebeurt. In ieder geval de eerste tijd.........(ben maar een heel klein beetje bezitterig..)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:30

Je moet wel durven los te laten, ik denk niet, als je al iemand vinden kunt die daartoe bereid is, dat degene dan blij is als hij tegengas krijgt als hij dingen anders doet dan jij het normaal zou doen. Ook als hij of zij bijvoorbeeld niet zou rijden.

Je suis Charlie.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:32

ik ben bijvoorbeeld zo'n 29 jarig penny-meisje, maar ookee, ook alleen uit noodzaak....maar toch........

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 12:36

Das waar natuurlijk, maar ook omdat het in principe de paarden van mijn opa zijn, kan ik er niet zomaar iemand oplaten. Het komt zo misschien een beetje raar over, maar ik wil dus eerst zeker weten of iemand gewoon netjes kan rijden voordat ik hem/haar mijn paarden toevertrouw, dat is toch niet zo heel vreemd?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:45

Je zou natuurlijk op de langere termijn, best iets kunnen regelen. Dat je af spreekt dat als het klikt met de paarden dat er eens over af en toe rijden gesproken zou kunnen worden.
Denk dat ik best een poging zou willen wagen
Beetje ver weg alleen Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:57

En als je ze nou 's aanbied een lesje te geven in ruil voor de klusjes... Dan rijden ze toch en het gebeurt dan ook nog 's hoe jij dat zou willen!
En een les is altijd handig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:58

Gertruud1984 schreef:
Das waar natuurlijk, maar ook omdat het in principe de paarden van mijn opa zijn, kan ik er niet zomaar iemand oplaten. Het komt zo misschien een beetje raar over, maar ik wil dus eerst zeker weten of iemand gewoon netjes kan rijden voordat ik hem/haar mijn paarden toevertrouw, dat is toch niet zo heel vreemd?


Dat begrijp ik wel. Misschien een idee om een proefperiode af te spreken? Mocht het met dat rijden niets worden, dan kun je misschien iets anders doen. Betalen bijvoorbeeld.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 13:06

Das inderdaad wel een goed plan, gewoon eerst eens rustig beginnen en dan kijken of het wat uitgebreid kan worden. Het wordt nu ook weer zomer...(nouja, bijna dan) dus dan worden de paarden buiten ook weer wat beter te handelen.Richtje, jammer dat je zo ver weg woont!

Hmm iemand anders nog interesse?

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:53

Misschien niet helemaal hetzelfde maar goed... Mijn verzorgpony Amber staat meestal door de week stil. Ik wilde eigenlijk wel dat iemand haar dan zou rijden. Vriendinnetje ( toen meer kennisje) wilde dat zo nu en dan wel doen. Vond ik prima.. eigenaar vond het ook goed dus klaar. Els belde me eerst elke keer op als ze ging rijden. Dat vond ik een fijn idee, want ik rijd 2 en een half jaar op Amber als enige en ik ben heeeeeeeeel erg bezitterig zie haar dus als mijn pony... Nu belt Els niet altijd meer voordat ze gaat rijden maar meestal nadat ze heeft gereden en dan vertelt ze hoe het ging. Dat vind ik semi-leuk. ik ben zo'n jaloers bezitterig kreng dat ik nog altijd groen word als Els verteld dat ze heeft gereden en dat het goed ging.
Ik probeer dan altijd heel aardig te blijven ( ze doet het tenslotte voor Amber) en de gedachtes te focussen op dat het goed is voor Amber omdat ze tenminste gereden wordt.
Soms vind ik het ook niks dat ze op een heel andere manier met haar omgaat dan ik en zelfs ook andere manier van rijden heeft. Maar ja, zij helpt me, ze verpest Amber toch niet ( is gebleken) en dus moet ik maar een beetje inbinden......

Succes met het vinden van iemand! Als je een persoon hebt: voor een proefperiode, leer ze kennen met bijvoorbeeld samen de stallen doen en als ze echt heel graag wil rijden zeg dan dat je daar eerst bij wilt zijn om te zien hoe het gaat. Maar geef diegene wel de tijd... want ruiter en paard moeten natuurlijk ook eerst aan elkaar wennen. Probeer, net als ik, dat bezitterige een beetje de mond te snoeren en het komt allemaal wel goed...

wat een verhaal..sorrry.....Knipoog oh ja, interesse zeker wel maar ik ben ook zeker te ver weg!!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:03

Hetzelfde verhaal... Ik zou er best wel over na denken, als ik wat dichterbij woonde Knipoog
Ik denk dat er ook wel mensen zijn, die je paarden verzorgen zoals jij het wil, en ook het springerige van het andere paard wel kunnen hebben, qua rijden.
Zet een add op marktplaats (kan sowieso geen kwaad, je kan hem altijd weer weghalen) en kijk of er reacties komen waar je wat mee kan...
Niet geschoten is altijd mis Knipoog

Citaat:
Het wordt nu ook weer zomer...

Yeuh Cool

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:07

als je een Z paard heb...

ik denk dat het verhaal heel anders is als je aanbied mensen les te geven, dus als je het zo inricht:

"wie wil mij helpen met verzorgen, als tegenprestatie geef ik je één keer per week les op een z-paard'

dat je dan een hoop reacties binnen krijgt... vooral van mensen die de standaard manegepaarden zat zijn en bijvoorbeeld verder willen? ofzo?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers