Gestion stopt sponsoring dressuursport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:34

Mickey schreef:
www.dehoefslag.nl
www.dehoefslag.nl

De sponsorovereenkomst tussen de firma Gestion en de verschillende Nederlandse dressuur- ruiters en -amazones zal niet worden verlengd. Het Amsterdamse effectenkantoor, dat onder andere de hoofdsponsor van de huidige Olympisch kampioene Anky van Grunsven is, geeft te kennen na de Olympische spelen van Athene in 2004 zich terug te trekken uit de dressuursport. 'Na acht jaar sponsoring vindt Gestion het genoeg. Het is een groot verlies voor de Nederlandse dressuursport, maar we zijn blij dat de familie Strating ons zo veel jaren heeft gesteund' , zegt Sjef Janssen, trainer van het Gestion Team. 'Gestion steunde de ruiters en amazones niet alleen financieel, maar investeerde ook in goede paarden. Voor verschillende leden van het Gestion Team betekend dit dat zij in een groot gat zullen vallen. Hoewel Anky verschillende subsponsors heeft, is het wegvallen van een hoofdsponsor altijd een groot gemis. Inmiddels hebben zich verschillende nieuwe geïnteresseerden gemeld, maar er zijn nog geen concrete afspraken gemaakt' , aldus Janssen

Topsport betekent natuurlijk heel veel geld, en dat moet ergens vandaan komen.
De gevestigde namen verdienen al heel veel aan de verkoop van paarden (en dan heb ik het niet over Idool, dat is een te flauw en te gemakkelijk voorbeeld), aan lessen, aan clinics, aan boeken, aan kledinglijnen.
Ik vraag me af of die topruiters nou echt die sponsoring nodig hebben, die zouden zo langzamerhand zichzelf moeten kunnen bedruipen, lijkt me.

Naar mijn idee is sponsoring zinniger voor aankomend talent. De ruiters die NIET als 'dochter of zoon van' geboren zijn. De ruiters die NIET de ouders hebben die kant-en-klare paarden beschikbaar kunnen stellen om hun kind al heel jong in de internationale sport mee te kunnen laten draaien. Ik ben ervan overtuigd dat het heel goed is dat de ruiters-met-prof-ouders ervaring opdoen, begrijp me goed. Dat Marlies die kans gekregen heeft, en een Imke, natuurlijk is dat fantastisch!
Waar ik op doel zijn die getalenteerde ruiters zonder dat soort ouders, die met 'gewone' paarden en 'gewone' instructeurs een lange weg omhoog moeten. Dat soort ruiters zou ik liever stimuleren via een sponsor dan de topruiters.

Ach, het zal altijd wel de discussie blijven tussen breedtesport en topsport. Frusty

bertie

Nique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:07

Heel nobel, Bertie, maar niet interessant voor een sponsor. Persoonlijk heb ik ook liever de naam van mijn bedrijf hangen aan een Olypisch goud winnares als aan een leuk aankomend talent!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:56

INkie schreef:
Moeten de gesponsorde ruiters dan hun paarden weer terug geven aan gestion? dat zou wel wat minder zijn

Kan het niet laten, maar owee wat zou danielle dan opeens een setje kwaliteitspaarden tot haar beschikking krijgen Schijnheilig Tong uitsteken

daantjeschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:37

echt k*t voor anky man

DDupont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 03:59

Marieke, jij komt heel dicht in de buurt.

Adri Strating is zowel geestelijk als lichamelijk geruineerd door een ridicule rechtzaak. Drank biedt dan een oplossing, maar uiteindelijk raak je van de regen in de drup. Om zijn vrouw Jet te plezieren heeft hij miljoenen uitgegeven in de paardensport, maar deze relatie is inmiddels een knipperbol relatie geworden. Jet zit meer in Spanje dan in Vinkeveen. De dochter van Adri staat nu aan het financiële stuur, en houdt de knip op de beurs. Zoals altijd in dit soort zaken staan de diverse paarden op allerlei namen. Idool was zo'n voorbeeld. Maar de meeste paarden zijn gewoon eigendom van de berijders zelf. De overigen zullen misschien het Gestion deel uit moeten kopen. Maar we zullen het allemaal wel zien, soms kan "back to the basics" veel goeds doen. Als ik op de website van Coby van Baalen lees dat er volgende week een interview met Anky op haar site gepubliceerd wordt, denk ik EINDELIJK, het gaat de goede kant op. De polarisatie die altijd aanwezig was in ons nationale dressuurwereldje moet maar eens overboord gezet worden.

Diederik

Ronald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:02

natuurlijk stoppen ze de sponsering, als je naam zo misbruikt word door mensen als anky, als je zelfs die niet meer kan vertrouwen, ze heeft een verot paard verkocht met de de naam van de sponser!!!!!....hoe dom kan je wezen????en dat bij iemand als van aalderen..das vragen om trammeland, en die heeft ze nu dus!!..er ligt zelfs beslag op de stallen en zo volgens het kadaster, zal ook wel moeten, met die uitspraak in amerika er bij, houd ze het hoofd nooit boven water, jammer voor de sport!!

Amalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:44

Ronald schreef:
natuurlijk stoppen ze de sponsering, als je naam zo misbruikt word door mensen als anky, als je zelfs die niet meer kan vertrouwen, ze heeft een verot paard verkocht met de de naam van de sponser!!!!!....hoe dom kan je wezen????en dat bij iemand als van aalderen..das vragen om trammeland, en die heeft ze nu dus!!..er ligt zelfs beslag op de stallen en zo volgens het kadaster, zal ook wel moeten, met die uitspraak in amerika er bij, houd ze het hoofd nooit boven water, jammer voor de sport!!

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! ZEKER .HEEL ERG OOK VOOR DANIELLE HEEL ZIELIG

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:50

Ze zeg de hele Danielle-fanclub heeft zich aangemeld? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:06

Ff kadaster checken morgen, eens kijken of dat waar is. Weet iemand de kadastrale aanduiding of volledig adres?
(ik vind het toch wel hoor)

Amalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:58

Lovely schreef:
Ff kadaster checken morgen, eens kijken of dat waar is. Weet iemand de kadastrale aanduiding of volledig adres?
(ik vind het toch wel hoor)

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!
WAAR GA JE KIJKEN?????????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 01:12

Je kunt dat opvragen bij het kadaster hoor.

DDupont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 04:07

Citaat:
Naar mijn idee is sponsoring zinniger voor aankomend talent. De ruiters die NIET als 'dochter of zoon van' geboren zijn. De ruiters die NIET de ouders hebben die kant-en-klare paarden beschikbaar kunnen stellen om hun kind al heel jong in de internationale sport mee te kunnen laten draaien. Ik ben ervan overtuigd dat het heel goed is dat de ruiters-met-prof-ouders ervaring opdoen, begrijp me goed. Dat Marlies die kans gekregen heeft, en een Imke, natuurlijk is dat fantastisch!
Waar ik op doel zijn die getalenteerde ruiters zonder dat soort ouders, die met 'gewone' paarden en 'gewone' instructeurs een lange weg omhoog moeten. Dat soort ruiters zou ik liever stimuleren via een sponsor dan de topruiters.

Natuurlijk heb je best een beetje gelijk, maar sponsors hebben nu éénmaal een commerciële doelstelling. Ergo ze willen geld uitgeven, als er (veel) publiciteit voor terug komt. Gestion was een uitzondering hierop, Adri Strating wilde zijn vrouw Jet een plezier doen, en heeft uiteindelijk in alle gevallen stank voor dank gekregen. Bij de Rabobank hebben ze speciale mensen in dienst die met een stopwatch naar het wielrennen, hockey en de paardensport op televisie zitten te kijken om te achterhalen hoe lang hun logo in beeld is. Daarnaast moet je nooit generaliseren want zowel de Nederlandse en Europese kampioenen bij de junioren en young-riders hebben echt niet veel geld beschikbaar. Angela v.d. Berg, Wendy Fokker etc.... kunnen vaak niet meedoen aan buitenlandse wedstrijden omdat "bruintje het niet kan trekken", ze hebben echter wel allemaal een moeder die hen kan helpen, maar ja die gooi je niet zo gauw over boord.

Diederik

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:31

het is inderdaad k*****t voor anky

DDupont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 03:32

Paardjuh schreef

Citaat:
het is inderdaad k*****t voor anky

Iedereen wist dat na de olympische spelen in Athene het afgelopen zou zijn, dus niet zeuren. Het vele geld dat Gestion in de dressuursport gestopt heeft is hoofdzakelijk gebruikt om Gordijn en van Baalen buitenspel proberen te zetten. Toen vlak na Atlanta Sjef mij benaderde om te vertellen dat hij Gestion gestrikt had, heeft hij zijn dromen duidelijk aan me kenbaar gemaakt (een compleet Gestion team op alle volgende Olympische spelen). Tot nu toe is dat hem nog niet gelukt.

Diederik

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:58

DDupont schreef:
Iedereen wist dat na de olympische spelen in Athene het afgelopen zou zijn, dus niet zeuren. Het vele geld dat Gestion in de dressuursport gestopt heeft is hoofdzakelijk gebruikt om Gordijn en van Baalen buitenspel proberen te zetten. Toen vlak na Atlanta Sjef mij benaderde om te vertellen dat hij Gestion gestrikt had, heeft hij zijn dromen duidelijk aan me kenbaar gemaakt (een compleet Gestion team op alle volgende Olympische spelen). Tot nu toe is dat hem nog niet gelukt.

Diederik

Wat ben jij vals!

.

DDupont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 07:08

Marieke dat moet jij me dan maar eens uitleggen !

Citaat:
Wat ben jij vals!

Vals is : mensen te manipuleren, en aan je te binden met als enige doelstelling je eigen macht te vergroten ten koste van anderen.

Diederik

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:55

DDupont schreef:
Marieke dat moet jij me dan maar eens uitleggen !

Citaat:
Wat ben jij vals!

Vals is : mensen te manipuleren, en aan je te binden met als enige doelstelling je eigen macht te vergroten ten koste van anderen.

Diederik

Oh met andere woorden, dat hebben Sjef en Anky gedaan? Dat bedoel ik nou met vals.

Allereerst hebben we hier met zaken mensen te maken. Adri Strating is geen watje en heeft alles wel overwogen gedaan. Als er nou 1 bedrijf bekent is geworden door de paardensport dan is dat Gestion wel. Jij zegt dat Sjef naar jou toe is gekomen met het verhaal Gestion gestrikt te hebben. Is dit niet gewoon een vorm van business? Worden er in bedrijfen niet zo vaak miljoenen contracten binnen gehaald? Voor jou betekend dat dus dat bedrijfen manipuleren om de macht te vergroten ten koste van andere?

De relatie Sjef (Anky) en Gestion is een zakelijke relatie. Dat Adri het alleen voor Jet gedaan zou hebben weet ik nog zo net niet, want het is ook maar wat interessant om bij de top van de paardensport te mogen horen. Als je dan toch wil sponsoren dan maar meteen de beste nemen toch?

Dat Sjef (en Gestion) mag dromen over een complete Gestion Team op de Olympische spelen lijkt me hun goed recht. Dat betekent niet dat er geprobeerd wordt andere buitenspel te zetten. Dat is een droom die niet is uit gekomen. So? Dat is dan jammer.

Door Gestion en door Anky en Sjef is de dressuursport in het nieuws gekomen. Gestion krijgt geen stank voor dank. Gestion heeft het goed gedaan, maar zo ook de mensen die ze hebben gesponsoord.
en trouwens, de paarden die mede door Gestion zijn aangeschaft zijn er ook niet minder waard op geworden, dus wat dat betreft....

Ik word een beetje misselijk van al dat gezeik. Men gunt niemand het licht in de ogen. Gestion is de paardensport in gestapt, heeft er heel wat geld in gestoken, maar ook heel wat bekendheid en lol voor terug gekregen en dan is dat nog belasting aftrekbaar ook. Je kan maar beter je geld in iets wat je leuk vind steken en daar dan nog wat voor terug krijgen alsdat je het linia recta door kan schuiven naar de belasting.

Anky en de rest hebben er een hele goede sponsor aan gehad. Ze hebben goede paarden kunnen rijden en zich kunnen richten op de topsport. Dat Gestion weg gaat vallen zal niet makkelijk zijn, want de paardensport is niet te betalen, maar dankbaar zijn ze wel voor de kansen die ze hebben gekregen.

Ik wil dat stank voor dank verhaal niet meer horen. Gestion heeft gedaan wat hij wilde en de ruiters hebben gedaan wat er van ze verlangt werd. En dat gaat zeker op voor Anky (en nu dan ook Edward).

.

DDupont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:55

Als Gestion het voor naamsbekendheid gedaan had, dan hebben ze het vele geld niet echt goed besteedt. Maar dat was hun doelstelling ook niet, maar dat ga ik hier niet uitleggen. Heb je trouwens Sonja Gademann, Ellen Bontje, Arjen Teeuwissen wel eens gevraagd welke paarden door Gestion voor hen gekocht zijn ? Natuurlijk zijn ze financiël leuk geholpen, maar dat moet nu ook niet overdreven worden. Sonja, Ellen, Arjen, en misschien ook Imke, hebben na hun eigen paarden, nu niets meer. Met al het Gestion geld had natuurlijk ook wel eens aan lange termijn planning kunnen worden gedaan. Geen enkel kwaad woord aan het adres van Adri en Jet, maar ze hadden zelf aan het roer moeten blijven, en dit niet aan Sjef over moeten laten. Het hemd is nu éénmaal nader dan de rok.

Diederik