2x gechipt, en nu ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angyi
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-06-03

2x gechipt, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 23:49

Voor ik mijn veulen in de opfok heb gebracht, heb ik haar laten chippen.
Nu hebben ze inmiddels in de opfok alle paarden laten chippen, waaronder mijn veulen ! Nu heeft zij 2 chips. Eén chip vond ik al bezwaarlijk, maar nu 2 Boos!
Maar nu vraag ik mij toch af hoe ik dit kan oplossen !? Beide chipnummers laten registreren ? Heeft iemand hier ervaring mee ?


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:50

ik weet alleen dat je maar een paspoort per paard mag hebben, dus je kan geen tweede aanvragen, anders moet je het KNHS even bellen.

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:53

wat vreemd dat ze dat zonder jouw toestemming doen Verward

Angyi
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 00:03

Met scannen zou dit een probleem kunnen geven als zij het ongeregistreerde nummer toevallig scannen. Er zou dus een dubbel nummer moeten komen op 1 paspoort, anders zouden de papieren ongeldig zijn ? Tevens moet ik de chipnummers laten controleren door het stamboek alvoors ik een nieuw paspoort krijg.
Inderdaad was ik ook verbaasd dat zij voor een 2e maal was gechipt, want de nummers had ik in de opfok meegegeven in haar paspoort. Maargoed, fouten zijn nu eenmaal menselijk, alleen vrees ik dat ik mij nu niet zo in een makkelijke situatie begeef !
Waarschijnlijk is het verwijderen van een chip ook niet mogelijk ?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:18

Een chip verwijderen is niet mogelijk...
Het dingetje gaat iets zweven (niet de meters waren sommige chip tegenstanders het over hebben maar wel enkele centimeters) dus dan zou je de halve hals van je veulen moeten openleggen.

Ik denk dat je eerst maar eens contact moet opnemen met de organisatie waarbij je veulen geregistreerd staat.


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:23

wat ik trouwens ook niet begrijp is dat ze hem zowiezo niet hebben gecontroleerd hebben op een chip, dat is bij bel ok gebeurt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:27

bij mij hebben ze ze ook gecontroleerd of er al niet wat inzat (alleen Katinka niet maar daat wisten we het 100% zeker van allebei)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:43

Maus heeft er ook twee. Alleen niet om dezelfde reden... bij Maus is de eerste wel echt gaan zwerven en hij schijnt nu gewoon ergens te zitten... Idd raar dat jouw toestemming niet is gevraagd en dat ze niet hebben gecontroleerd! Ik zou maar even bellen met instanties die daar over gaan/ mee te maken hebben...

Der Ellmauer Dancing Queen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:02

Angyi schreef:
Voor ik mijn veulen in de opfok heb gebracht, heb ik haar laten chippen.
Nu hebben ze inmiddels in de opfok alle paarden laten chippen, waaronder mijn veulen ! Nu heeft zij 2 chips. Eén chip vond ik al bezwaarlijk, maar nu 2 Boos!
Maar nu vraag ik mij toch af hoe ik dit kan oplossen !? Beide chipnummers laten registreren ? Heeft iemand hier ervaring mee ?


Heel vreemd....en dit is gebeurd in 2004?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 07:09

Tjody heeft er ook 2, de eerste werkte niet meer (sporadisch) ik heb het nieuwe chipnr laten registreren en het chipnummer was zelden of nooit werkt bij bijzonderheden laten zetten, zo staan toch beide nummers in het paspoort (voor het geval chip 1 wel werkt en ze die als eerste pakken) en voorkom je problemen op wedstrijden en keuringen oid.
Wel raar dat ze idd zonder overleg je paard chippen, neem aan dat je deze onkosten toch niet hoeft te betalen, immers jij hebt nu de rest van je leven problemen en kunt iedere keer weer uitleggen waarom ze er 2 heeft, en bedankt maar weer.. slecht van de chipper trouwens ook dat hij niet heeft gecontroleerd....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:48

Ik vind het heel raar dat ze zonder jouw toestemming gewoon gechipt hebben en ik vind het ook heel raar dat die chipper niet eerst even gecontroleerd heeft... Ik zou daar toch wel even flink aan de bel trekken.

Lovers Estragon & Herlando Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MvdBroek1 en 36 bezoekers