Bij wie duurt het sollicteren ook zo lang?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Bij wie duurt het sollicteren ook zo lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 15:08

Ik ben nu (al?) vanaf eind november 2003 aan het sollicteren nog steeds zonder resultaat . Normaal had ik echt zo de baan die ik wensde nu valt het echt vies tegen. Solliciteer echt op van alles en nog wat.
Op hoeveel maanden moet ik ongeveer rekenen volgens jullie ervaringen?


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:41

ja ik heb er ook wel redelijk wat problemen mee...

probeer er een tweede baantje bij te vinden, om de vakantie te kunnen betalen (en eentje waarbij ik niet 2 maanden moet wachten op me geld...)

maar ik heb nog steeds geen resultaat

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:21

Maak je borst maar nat.... ik ben al bezig vanaf juni vorig jaar. Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:24

goh elles ook al?
Ik heb van Juni tot september een beetje gesolliciteerd, omdat ik toen nog mijn baan had, maar wist al wel dat dat in september ophield.
vanaf september ben ik intensief aan het zoeken, nog steeds zonder resultaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:27

stef schreef:
goh elles ook al?
Ik heb van Juni tot september een beetje gesolliciteerd, omdat ik toen nog mijn baan had, maar wist al wel dat dat in september ophield.
vanaf september ben ik intensief aan het zoeken, nog steeds zonder resultaat....


Je had beter meteen kunnen beginnen met intesief solliciteren.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:33

daar heb je op dit moment niks meer aan Sorane... Haha!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:34

e_l_m_o schreef:
daar heb je op dit moment niks meer aan Sorane... Haha!

Weet ik Knipoog Mischien een tip voor de volgende keer! Hoewel ik hoop voor jullie dat dat nooit meer hoeft!!!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:58

jah duh, dat snap ik nu ook, hoewel ik betwijfel dat het wat uitgemaakt had

WenK

Berichten: 10509
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:09

Ik ken het probleem, ben al sinds september vorig jaar beig. Ik heb wel in de tussentijd via uitzendbureaus gewerkt, eigenlijk constant tot half januari. Ik blijf dat wel doen, geld is geld...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:42

ik ben ook al bezig vanaf augutus 2003 ik wordt er echt gek van ik heb ook nog eens het nadeel dat ik niet representatief ben door mijn gewicht. Wordt er zo depri van.

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:56

Hier nog iemand. Ik solliciteer me al vanaf november het licht uit mijn ogen en ben zelfs nog niet een keer op gesprek geweest. Word er gewoon moedeloos van. Maar ja we blijven hopen..........

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:13

Het idee van een "bokt-sollicitatieclub" is al een paar keer geopperd, maar wordt dat nu zo langzamerhand niet een écht goed idee?

De mensen die willen afvallen steunen elkaar ook in de "bokt-dieetclub"....

Ik zal een nieuw topic starten op algemeen. Misschien hebben we er wat aan... Lachen

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:55

Nou ben ik een mazzelaar denk ik.

Ik ben nu 3 weken aan het solliciteren en op mijn allereerste brief had ik vorige week reactie en mag ik donderdag op gesprek komen Tong uitsteken

Ik heb ook al wel een afwijzing gehad hoor en van 1 nog helemaal niks gehoord.
Gister heb ik er nog eens eentje opgestuurd via de mail.

Spannend .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:58

ik ben vanaf oktober bezig Scheve mond
Overal op schrijven, zelfs in een supermarkt of wat er op lijkt... overal word ik afgewezen omdat ik geen HBO heb Verward (wie van diegene die HBO heeft gestudeerd heeft dit gedaan met het zicht op werken in een supermarkt????) Sommige bedrijven laten gewoon helemaal niks van je horen en ze schoppen het zelfs zo ver dat je word afgewezen omdat je je haar hebt gekleurd. Het gaat de goeie kant op,
Reageer nu gewoon op alles wat los en vast zit.. ik merk het wel...
Moet nog even wachten voor ik me opleiding kan gaan doen Frusty

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:05

#Ymke# schreef:
ik ben vanaf oktober bezig Scheve mond
overal word ik afgewezen omdat ik geen HBO heb Verward (wie van diegene die HBO heeft gestudeerd heeft dit gedaan met het zicht op werken in een supermarkt????)


En ik word dus overal afgewezen omdat ik:
- geen werkervaring heb
- EEN HBO DIPLOMA HEB
-.............

Nou het moet niet veel gekker worden.
En nee, ik ben ook niet aan een HBO opleiding begonnen met het idee om in een supermarkt te gaan werken.


FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:16

Hier nog een,

Ik heb werk, maar voor hoe lang is niet zeker.
Je kan met de CAO die ze hebben, 3 jaar in dienst zijn.
Aangezien ze hun personeel niet goed en tijdig informeren
heb ik totaal geen idee of ik mag blijven.
Ik zit er nu 2,5 jaar.

Ik wil dus zelf weg zijn, voor dat zij de bons geven.
(want op dit moment gaat iedereen eruit bij wie het contract afloopt )
Maarja,
het is niet zo makkelijk als ik gehoopt had!
zucht!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:08

Ik ben al bijna een jaar bezig. Ik heb een maand of wat thuis gezeten, hier en daar wat geklusd en sinds augustus ben ik aan het orderpicken. Door tijdgebrek heb ik een poos amper er wat aan gedaan, maar ik ben nu weer flink bezig. Ik heb overigens ook HBO.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 22:16

Zo zo ik ben zeker niet de einigste bij wie het vinden van een baan langer duurt dan normaal. Een jaar? Jeetje hoe moet je je paard dan betalen? ik woon nu nog thuis (ben 25) maar was van plan dit jaar te gaan samenwonen. Huisje kopen zal er voorlopig wel niet in zitten Boos!

ik heb wel al 4 gesprekken gehad van de stuk of 15 brieven maar helaas zaterdag een afwijzing gehad van een gesprek en ta ta wat stond er op mijn voicemail vanmiddag nog een. Ik heb mbo en verscheidende opleidingen/richtingen dus dit kwam in de gesprekken ook ter sprake. Of ik wel wist wat ik wou enzo. Nee dat weet ik niet maar dat gaat ze niets aan Haha!

Ook bij sommige overkwalified. Tja moet toch ergens op solliciteren als het maar verdient denk ik dan maar. Heb in principe nog tot 1 mei. Maar ja mijn part-time opvolger is 1 februari al begonnen dus nu zijn ze mij nog erger aan het pesten Schijnheilig Ziek . Vandaag weer van half 9 tot half 5 3 briefjes gemaakt.

Zo het lucht op even van je aftikken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:02

ik heb binnen een maand een andere baan gevonden... dankzij het uzb,... Lachen Het is een tijdelijke baan, maar voor een langere periode (kans dat de collega niet terug gaat komen van zwangerschapsverlof)...

Ik blijf wel solliciteren via de krant, internet, etc. ... en dat schiet niet echt op....

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:03

Ik ben al zoekende sinds juli 2003 Boos!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:09

Ik ga morgen weer soliciteren.
Ik word elke keer gebeld of ik 1 dag wil werken. Ik werd vrijdag gebeld of ik voor 2 maanden wilde werken, maar natuurlijk ! Geld is geld.
Ik krijg alleen amper reiskostenvergoeding dat vind ik echt minder, ik moet namelijk elke dag een kl*te end reizen met het openbaar vervoer.

Staan jullie ook ingeschreven bij het arbeidsbureau ? Ik wel maar echt veel heb ik er niet aan aangezien ik alleen maar banketstaaf baantjes aangeboden krijg waar ik toch geen kans op maak

Ik ben trouwens ook al onwijs lang bezig.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:21

Ik ben al langer dan een jaar aan het solliciteren. Heb al een hele zooi gesprekken gevoerd, maar meestal was ik te oud (lees: te duur) of een ander was NET beter (jonger) .
Ik heb helemaal geen zin meer in al dat gesolliciteer. In een jaar tijd heb ik van het CWI precies 1 doorverwijzing gekregen. Daar werd ik uitgenodigd voor gesprek en had een leuk gesprek, maar hebben ze toch iemand anders aangenomen.
Ik heb ook al vele baantjes gehad en daar vallen ze ook vaak over. Allemaal korte dienstverbanden...
Nu ben ik op eigen initiatief begonnen met een opleiding dokters assistente, want ze doen verder toch niets om je vooruit te helpen.
Nou nog proberen dat ze me vrij stellen van de sollicitatieplicht.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:27

Elles schreef:
Het idee van een "bokt-sollicitatieclub" is al een paar keer geopperd, maar wordt dat nu zo langzamerhand niet een écht goed idee?

De mensen die willen afvallen steunen elkaar ook in de "bokt-dieetclub"....

Ik zal een nieuw topic starten op algemeen. Misschien hebben we er wat aan... Lachen

ja lijkt me een goed idee om elkaar te steunen want ook geestelijk wordt je er gewoon gek van.

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:12

FemkeH schreef:
Hier nog een,



Ik wil dus zelf weg zijn, voor dat zij de bons geven.
(want op dit moment gaat iedereen eruit bij wie het contract afloopt )
Maarja,
het is niet zo makkelijk als ik gehoopt had!
zucht!



NOOIT zomaar ontaslag nemen!!! Ook geen brief ondertekenen waarin staat dat je akkord gaat met je ontslag!! Want dan krijg je geen WW, mocht je straks wel zonder werk zitten. Het is maar een tip!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:14

oh ja, ik zit al sind mei 2003 thuis, maar de eerste 4 maanden waren ziektewet... En nu had ik wel wat gevonden en daar willen ze dat ik 8 uur per week over werk, ONBETAALD! niet dus! maar volgens die mensen was dat heel normaal in de paardenwereld... (het was een stal) Nou ik dacht t dus niet. Wil heel graag werken, maar niet op zo'n manier!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, AnnetteFlame, cariena1, CoonArt, Cowboy55, Dennenboom, Eliana, Esplendido, Eulogy, Googlebot, Happy_Hippie, Hindo2, IASCrawler, Icelandshet, juval, kimmetje26, lies_sparkle, LouLi, Mariett, midori, Mirjam79, Niika, Oehlala, Petra_O, Piekosjj, ryukapple, S_Figo, StonedRomy, Suliko, Telpeva, Temeraire, Tess__, tiwi1969, Whizz, Wpaard, XladyX, xPabloBokt, xU_Blinghx en 83 bezoekers