Wil graag western gaan rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:33

Maakt niet uit als er maar een bontje om zit Lachen
Alle soorten kunnen de neus nogal beschadigen nl.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:38

okee maar die moet je er dan los bij kopen? want ik heb nog geen side-pull gezien met bontje.

wat is het verschil dan tussen een bosal en en side-pull. sorry voor al die vragen hoor, leer graag nieuwe dingen Lachen Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:38

yep ik vond de mijne ook wel erg scherp maar met een bontje kan je dat redelijk oplossen. Verkijk je niet in het 'effect' wat de 'touwen' op de neus hebben. Beleid dus

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:41

Een bontje kun je er zelf omheen maken. Of van dikke nep-bontstof of van echt schapevel. Gewoon met naald en draad Lachen

Met een bosal stuur je vanuit één punt onder de kin; geschikt voor een paard (en ruiter) wat al weet wat 'sturen' is.

Sidepull stuurt met teugels aan elke kant, dus makkelijker voor een jong/onbeleerd paard (onervaren ruiter).

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:45

okee. ik wilde eerst een bosal hebben (heb me dus toch vergist en was het een side pull, maar verder maakt het niet uit hoeveel touwtjes zo'n side-pull heeft dus eigenlijk?
sorry voor deze misschien loze vraag, maar wil graag het beste hebben voor mij en mn pony Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:50

aan een sidepull kan je gewoon je western teugels vastmaken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:05

okee dank u dank u

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:14

zijn jullie er trouwens van overtuigt dat je engels en western kan combineren? ik denk van niet.
misschien off topic, maar omdat ze ook een engels zadel wou??

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:16

laat haar eerst maar een paard/pony kopen dan zie ik wel verder

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:19

ja, beetje vreemd. ze had het over heel wat pony's die ze misschien zou gaan kopen!!!! Scheve mond

kent iemand haar ook persoonlijk hier?

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:00

ik niet...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:20

klaske schreef:
zijn jullie er trouwens van overtuigt dat je engels en western kan combineren? ik denk van niet.
misschien off topic, maar omdat ze ook een engels zadel wou??


Ja je kun beide combineren, maar het lijkt me wel handig als de pony of het paard een van beide stijlen al enigermate beheersd. Wil jeb op een gegeven moment echt naar de top, dan zul je moeten kiezen. Maar die indruk kreeg ik bij Tigo beslist niet.

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:06

Ja hoor, als je maar heel duidelijk onderscheid maakt tussen het ene en het andere. Laurier wordt ook engels en western gereden. Rij nu op dit moment zelf alleen western met haar en engels op een ander paardje maar ze wordt door anderen nog wel engels gereden. En ze weet het verschil precies! Je moet denk ik alleen niet alleen voor je paardje maar ook voor jezelf het verschil heel duidelijk proberen te houden. Anders heb je toch de neiging om terug te vallen op wat je al t langste doet. Maar dat gaat ook hoe langer hoe beter als je langer bezig bent.. En ach, uitgeleerd ben je geloof ik nooit toch? Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:48

Je bent nooit uitgeleerd. Maar het is ook erg verwarrend als je een jong paard koopt en hem tegelijkertijd beide stijlen wilt aanleren. Dus Maandag, Woensdag en Vrijdag gaan we western rijden, Dinsdag, Donderdag en Zaterdag doen we dresuur en de zondag heeft ze vrij.

Kijk, dat is dus iets dat voor het paard zelf ontzettend verwarrend is. Begin met een stijl, en na verloop van tijd kun je de tweede erbij pakken.

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:26

Citaat:
En ze weet het verschil precies!


Dat ben ik helemaal met je eens dinky toy. Fijn dat WP tje de dressuur weer oppakte na drie weken western proberen te rijden. Jammer alleen dat ik dresuur toch leuker vindt. Maar we gaan door. Moet ik me ook maar eens aanpassen

Weet je al iets meer over de wedstrijd in maart??