welke deken nu op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

welke deken nu op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 10:16

Vorige week heb ik het dek (350 gr) van ody verwisseld voor een 150 gr en daaronder een zomerdekje. Dit omdat ze stond te zweten onder haar deken en omdat ze nu binnen staat ivm virusje.

Hoe dik zijn jullie dekens?? Is 350 nu niet wat veel? (ody is niet geschoren maar heeft amper winterhaar).


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:19

mijne (met normale wintervacht) staat nu onder een bucas 220 gram. Vorige week had ik een 0 grams opgelegd toen het zo warm was en zaterdag weer gewisseld met de 220. 350 gram lijkt mij ook vrij warm nu het niet zo koud meer is is zou gewoon af en toe eens voelen of het er warm onder voelt. en als je de mogelijkheid hebt de dikke deken 's-nachts op en de dunnere overdag.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:23

Een paard van ons is ook heel dun in het haar, en staat op dit moment 'binnen'. Hij heeft overdag een fleece zweetdeken op, en 's nachts een weatherbeeta van geloof ong 220 grams.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:25

Die van mij staat alweer een hele tijd onder een 120 grams, hij heeft denk ik een maand onder zn 300 grams gestaan maar hij ging heel erg verharen daaronder (hij is niet geschoren).

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:51

Mander is 2 weken geleden geschoren en staat onder een redelijk dunne winterdeken en eentje van 300 gram. Vorige week twijfelde ik heel erg om er 1 onderuit te halen, maar hij staat niet te zweten oid....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:30

Ik heb mijn dekens al afgedaan. Alleen als het 's nachts koud is krijgen ze er eentje terug op. Ze stonden zelfs onder hun dunste echt te zweten en hadden het precies heel warm maar nu zonder deken (toch al van vorige week) staan ze er heel goed bij. Ze staan op stal en komen ongeveer 3 uur per dag in de bak (met hooi). Als het dan kouder is of regenachtig dan krijgen ze hun regendeken op.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:32

shadow staat nu onder een 400 grams (hij is wel geschoren en heeft nog niet veel haar) snachts staat hij op stal en overdag op de weide. hij heeft het niet warm en ook niet koud, dus is het voor hem zo goed

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:40

Verschilt enorm per paard,
mijn paarden staan nog onder 360 waterdichte deken met 300 gram onderdekens, buiten hebben ze ook nog gevoerde halsstukken op en ze zijn ongeschoren.
Ze hebben het behooaglijk warm, maar zijn zeker niet klam of zweterig.

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:46

Mijn paard heeft nog steeds zijn winterdeken + dikke onderdeken op (denk wel 300 grams) op. Hij gaat niet verharen en voelt ook niet warm.
Hij is niet geschoren.

Mijn pony heeft echter nu alleen haar Bucas op. Die stond wel te zweten en begint al te verharen dus heb ik de Rambo onderdeken er onder vandaan gehaald.

Verschilt dus per paard.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:48

Die van ons staan nu nog buiten met allen geloof ik ong. 450 gram.
Zijn niet geschoren en staan dag en nacht buiten.
Wil eigenlijk al wel over naar de 220 maar ik geloof dat het weer kouder gaat worden, dus wacht het nog even af.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:54

Kore is wel geschoren, maar dat zag je al snel niet meer, ondanks het pak dekens... Scheve mond
Ze had tot een paar dagen terug op: een onderdeken, een dikke tussendeken (schat 250-300 grams ongeveer) en haar HH "waterdichte" winterdeken van +-400 gram. Ik heb de tussendeken er vanaf gehaald, dus nu nog haar onderdekentje en winterdek. Ze zweet niet onder haar dekens en voelt ook niet klammig aan.

Ben overigens wel voorstander van alle dekens eraf zodra het mooi weer word en blijft, meestal ben ik de eerste van stal, rond begin april (kan je nagaan, als nog 6 maanden met dekens op!).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:25

Par staat nog steeds onder haar 300 grams, we staan op een winderige koude hoek en zij zelf doet het er nog prima mee.

Zodra het wat minder winderig en koud wordt gaat de 200 erop....en als het dan helemaal lekker is gaat ze gewoon weer overdag zonder en misschien snachts nog met....ligt er een beetje aan.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:29

Met dit weer weet ik het ook niet meer. wil niet teveel wisselen, er is geen peil te trekken op die temparatuur schommelingen. De mijne houdt nu gewoon haar 300gr op met regendeken en het gaat goed zo. Straks bij constant hogere nachttemp dan weer 200gr.

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:41

Vorige week dinsdag een dunnere deken opgedaan en zaterdags weer haar 300 grams.
Dat blijft zo tot de temperatuur boven de 10 graden blijft (overdag en s'nachts)
Als het boven de 15 graden komt mag ze weer zonder dekentje door het leven Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:45

Ik heb nog steeds 2 dekens op! Want ik kon wel toen het weer warmer werd een deken eraf halen maar nu word het weer veel frisser en dan weer die deken erbij en dat is ook niks!

Live,LOve,'ndLaugh

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:29

vorige week stond ie nog mer 500grams op Bloos! , hij had het niet warm (staat buiten en de stal is een buitenstal). Vorige week toch maar even omgewisselt voor een 250 grams onderdeken met een 0 grams regendeken!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:55

Mijn Haflingertje heeft GEEN deken op. *LOL*
Alleen als ze erg zweet krijgt ze een dunne fleecedeken op tot dat ze weer een beetje droog is.
Mijn haffie staat overdag altijd in de wei. Snachts gaat ze op stal.
Maar in de zomer staat ze het liefst dag en nacht buiten.
In de wei heeft ze wel beschutting hoor.
Paarden hebben van zichzelf een uitstekend systeem tegen kou en warmte. Dus waarom zou ze dan een deken op moeten?

Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten hoor. Lachen

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:26

Oliver schreef:
Mijn Haflingertje heeft GEEN deken op. *LOL*
Alleen als ze erg zweet krijgt ze een dunne fleecedeken op tot dat ze weer een beetje droog is.
Mijn haffie staat overdag altijd in de wei. Snachts gaat ze op stal.
Maar in de zomer staat ze het liefst dag en nacht buiten.
In de wei heeft ze wel beschutting hoor.
Paarden hebben van zichzelf een uitstekend systeem tegen kou en warmte. Dus waarom zou ze dan een deken op moeten?

Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten hoor. Lachen


om de haargroei tegen te houden, met een deken op, krijgen ze veel minder haren.. daar heb je weer wat aan, met rijden en dergelijke. Knipoog

die van mij staat met een 300 gr deken op de wei, snachts op stal.


Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:31

Code
Oliver schreef:
Mijn Haflingertje heeft GEEN deken op. 
Alleen als ze erg zweet krijgt ze een dunne fleecedeken op tot dat ze weer een beetje droog is.
Mijn haffie staat overdag altijd in de wei. Snachts gaat ze op stal.
Maar in de zomer staat ze het liefst dag en nacht buiten.
In de wei heeft ze wel beschutting hoor.
Paarden hebben van zichzelf een uitstekend systeem tegen kou en warmte. Dus waarom zou ze dan een deken op moeten?

Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten hoor. 


om de haargroei tegen te houden, met een deken op, krijgen ze veel minder haren.. daar heb je weer wat aan, met rijden en dergelijke. 

die van mij staat met een 300 gr deken op de wei, snachts op stal.


Ja das waar Haha!

Maar als je de haargroei tegen houdt, dan verstoor je als het waren het natuurlijke afweersysteem tegen de kou.
Maar als je natuurlijk dan een deken opdoet maakt het weer niet uit.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:45

Mensen, kunnen we alstublief On topic blijven??!

De discussie over wel of niet scheren, wel of geen deken, is al zovaak geweest! Even met de Zoekfunctie aan de gang, en je vind vast wel een topic waar je je hart kan luchten! Een sportpaard is nou eenmaal anders als een Haflinger... Pling

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:57

Destiny heeft een 400 grams deken op,ze is geschoren en staat op een winderige buitenbox.
Savonds/Snachts gaat het luik op de haak,en als het echt koud is gaat hij op de schuif (helemaal dicht).
Roduque staat onder een 350 grams deken,hij staat binnen en zit niet zo super dik in de vacht.
Tae Bo heeft helemaal niets op,hij staat binnen en heeft een lekkere dikke vacht.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:05

Deken Nice canvas (bst.nr.: 60002)
Voordelige dikke canvas deken met molton voering. Voorzien van kruissingels en dubbele borstsluiting.
maar dan bij welkoop vandaan.

deze hebben fay en janne op maar hoeveel gram geen idee.

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:28

Mijne staan beiden gewoon vanaf het koud is met een winterdeken, totdat het wat constant beter is..dan wordt het een regendeken.
Het is nu ook maar 2 graden.. kan het wel effe mooi zijn, maar ook zo weer vriezen!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:49

Die van mij staat onder een 300 grams deken. Niet geschoren, maar zweet niet onder de deken.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:57

Mijn Haflinger is half geschoren. Hij staat onder 250/300 grams. En had het daar vorige week warm onder. Maar nu niet meer. Toen heb ik hem even gewisseld.

Taran, helemaal geschoren eind oktober staat onder een onderdeken van 400 grams, en een Canvasdeken erover. En die heeft het lekker. Vorige week dacht ik ik zal hem onder iets kouders zetten. Maar helaas kreeg hij het koud. Dus toch weer zijn dekens terug gegeven.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Saartjuh_b en 29 bezoekers