Als je paard schopt, terugschoppen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Als je paard schopt, terugschoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 16:35

Hoe doen jullie dat?

Ik kreeg gister een mep van mijn paard, degene die erbij stond zei dat ik terug moest schoppen. Nou is ze wel eens vaker sjaggie, als je bij der buik komt...

Maar gister heb ik haar dus voor het eerst een schop terug verkocht (wel met de zijkant van mijn voet tegen haar achterwerk.. zover als ik kon tenminste en niet knoerhard). Ze keek me geschrokken aan, en eerlijk gezegd, moest ik er wel om lachen omdat ze dat natuurlijk niet gewend was Bloos! Bloos! .

Hebben jullie je paard wel eens een schop verkocht?


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:39

jep... regelmatig. Maar alleen als het terecht is. Schoppen = terug schoppen. Er word niet geschopt, daar heb ik echt een hekel aan, diegene die waagt een beentje op te tillen en gericht te trappen krijgt een gerichte trap terug, niet hard, maar wel raak.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:39

Ik ook, ook precies zoals Ymke, maar wel alleen als hij dus trapt..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:41

Als zij trapt/bijt, dan haal ik ook uit
Dat gebeurt gewoon niet ,een beetje respect voor mij is vereist.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:42

Jep,
het gebeurt echter maar zelden.
Ik heb nog maar weinig paarden gehad die dat een keertje uitprobeerden en als ik zie dat ze een poot optillen om uit te halen ben ik tot nog toe altijd sneller geweest en hadden ze er eentje van mij te pakken.
Op dat moment kijk ik niet waar, als ik maar raak.
Zoals ik al zei, dat hoef ik dan ook altijd maar 1 keer te doen, daarna proberen ze het tot nog toe nooit meer.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:46

ja........ bij mij is het een automatistme..... ik zou het niet kunnen laten al zou ik het willen...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:49

Die van mij krijgen ook wel eens een schop.
En als het moet hard ook,maar er word niet gedreigt te trappen of zelfs trappen!
Destiny heeft me 1x een trap verkocht,zo hard dat ik niet in staat was om terug te schoppen maar toen heeft ze de bezem gevoeld.
Af en toe dreigt ze nu nog,en dan hoef ik maar te zeggen:HEH! en dan kijkt ze al geschrokken van : Oh sorry...

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:50

ja klopt.. gebeurt automatisch.. Er word niet geslagen, als je er iets aan kan doen en duidelijk kan maken dat dat niet mag doen.. Toch? Want dadelijk denkt het paard dat het allemaal wel goed is als hij slaat.. totdat hij een keer echt iemand raakt..

Maar wel slaan als er echt iets gebeurt niet van oej ik kom aan zijn buik ik sla hem maar vast want zo'n mensen ken ik ook en daar houd ik helemaal niet van.. het moet terecht zijn!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:50

gijsenkim schreef:
ja........ bij mij is het een automatistme..... ik zou het niet kunnen laten al zou ik het willen...

Idd
Als ik een trap krijg (of er gedreigd wordt) denk ik helemaal niet na over het wel of niet terugtrappen, ik doe het gewoon....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:50

Mijn paard heeft een paar keer alle hoeken van de box gezien dat ze naar me beet. En je zag gewoon terwijl ze het deed dat ze zich realiseerde dat dat heel verkeerd was. Bestraffing loog er evengoed niet om, moet ze maar nadenken....

Je suis Charlie.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:51

Dest had er laatst ook zo'n handje van om me omver te racen als ik dr uit stal wou halen.
Ze gooide me echt keihard op zij.
Toen heb ik dr een echte rot schop gegeven,en dr achteruit terug dr stal in laten lopen,het maakte me niet uit hoe ze het deed,mar ze ging terug!!
Nu,wacht ze totdat ik zeg kom maar.
Ze zou het niet in dr hoofd durven halen om eerder een stap over de drempel te zetten.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:56

Aanpakken. Trappen mag niet. Punt. En als ze het eens proberen, dan zo afstraffen dat ze er nooit weer aan durven denken.
Zelfde met bijten, aanpakken.
En de dominante/domme types komen dan later nog een keer terug om een pak rammel ook...

Blijf het opperpaard, ten aller tijde.
En als respect niet mogelijk is, dan maar angst.
Dit soort gedrag is gevaarlijk, dus je moet het adresseren, bij voorkeur op zelfde wijze.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:00

gijsenkim schreef:
ja........ bij mij is het een automatistme..... ik zou het niet kunnen laten al zou ik het willen...


bij mij is dat ook zo ja..
Deed ik al vanaf dat ik pony's heb, volgens mij.
De eerste keer dat ik een trap kreeg van mijn pony was ik 8 jaar.
Dat kreng haalt uit, recht op mijn knie. Stond te janken van pijn, maar heb hem met mijn goede been zo hard teruggeschopt als ik kon.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:01

Ja ik geef Guus ook wel eens een schop.... Alleen als hij het verdient.
Zoe schijnt er ook een handje van te hebben alleen heeft ze het nog niet gewaagt Ze krijgt idd een schop terug

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:03

ja k geef een paard ook wel eens een trap.. moeten ze wel eerst wat gedaan hebben.. trap alleen als ze echt bijten of trappen... of andere echt gevaarlijke dingen uithalen

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:22

Ik schop ook zeker terug! Ik schop ook alleen maar als ze echt heel vervelend zijn, bijten etc.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:27

Ja hoor en goed hard ook. Ik hoef er niet eens bij na te denken.
Ik vind het niet zielig ook. Een trap van een paard is veel harder dan een trap van een mens.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:34

mijn paard trapt nooit,maar heb wel eens een paard een flinke schop verkocht omdatie gericht uithaalde.
mijn paard krijgt ook wel eens een tik, alstie wil bijten tijdens singelen of gewoon alsie stierlijk vervelend is tijdens wandelen(heeft eenkeer gericht naar me gesteigerd met die voorbenen) trap verkocht, nooit meer gedaan.
je kan aanmijn paard goed zien wanneer hij weet datie fout is geweest, dan accepteerdie zijn straf meteen.
een stalgenoot van me slaat haar paard te pas en te onpas, als hij alleen maar zijn hoofd omhoog doetofzo.. beesie begintkopschuw te worden en staat helemaal te shaken als je alleen maar je arm omhoog doet.

de fjord van mijn schoonmoeder heb ik ook wel eens te pakken gehad, die bijt je als je niet oppast toch zogemeen in je vel, echt pijnlijk, die doet dat ook gewoonpuur uit narrigheid, nowu die krijgt echt een paar hoeken.

snap ooknie als mensen zeggen dat het zielig is om je paard een schop te geven.. in de natuur bepalen ze ookhun rangorde door trappen en zo.. en ik bennou eenmaal de baas overmunpaard Tong uitsteken oftie het nou leuk vind of nie Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:34

Als hij mij zou trappen of bijten wel ja. Ik schop bijna nooit maar heb het wel eens gedaan toen hij maar bleef bijten en een tik geen indruk maakte... het was toen ook snel afgelopen moet ik zeggen Schijnheilig

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:35

Als ik terug kan schoppen doe ik dat ook maar niet altijd gaat het he Haha! maar het moet wel echt een terechte reden hebben... Maar trappen....Gewoon terug trappen

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:36

Idd, als paarden het wagen mij te meppen, kunnen ze er op rekenen een mep terug te ontvangen. Het is niet zielig, kijk maar eens hoe een kudde paarden onderling met elkaar omgaan. Een ondergeschikt paard heeft het lef niet de leider te meppen, terwijl de leider het ondergeschikte paard wegjaagt bij de drinkplaats e.d.

[o]

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:37

Zeker weten dat ie een trap terug krijgt! Als je dat niet doet, dan heeft een beetje slim paard dat zo door, en is ie je zo de baas. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Als mijn paard mij netjes behandelt, ben ik ook aardig voor hem. Doet ie niet lief tegen mij, nou, dan ik ook niet voor hem!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:44

gekke_koei schreef:
snap ooknie als mensen zeggen dat het zielig is om je paard een schop te geven..

En dan is het niet zielig voor jou als je paard je schopt?? Ik snap dat volk dus ook niet

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:46

Evita heeft mij een paar maanden geleden voor de eerste keer geschopt. Weliswaar waarschijnlijk niet naar mij bedoelt, maar naar Prima die achter mij stond, maar dat doet ze toch nooit meer Extreme duivel . Ik heb haar een even harde schop onder dr r**t terugverkocht, dan schrikt ze op, kijkt ze lastig maar het was ook de laatste keer geweest dat ze zoiets deed.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:47

Van mij krijgt ie ook een schop hoor! zonder pardon. Als ie een ander paard een trap geeft krijgt ie er ook een terug, die komen heel wat harder aan dan een met de zijkant van je voet! Het gaat erom dat ze even schrikken Lachen. Als een paard me bijt (moedwillig) heeft ie een groter probleem, want dan bijt ik terug. En dan met voorkeur in zn oor. Reken maar dat je meteen respect hebt, ze halen het echt niet meer in hun hoofd als je dat eenmaal hebt gedaan... je hebt alleen ook wel haren in je mond.... maja...
Ik weet dat t gemeen is maar het werkt prima. Ik heb nog nooit een paard meegemaakt waarbij ik het meer dan 1x heb moeten doen Lachen

Der Ellmauer Dancing Queen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wescha, Wieke en 144 bezoekers