Bijrijder worden: welke afspraken maak je?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaïra
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 13:52

Ik kan bijrijder worden van een driejarige merrie, waarvan net een begin gemaakt wordt met het inrijden.

Vroeger reed ik fanatiek, de laatste twee jaar niet meer, omdat ik van de Veluwe naar een grote stad ben verhuisd.

Het rijden in een manege vind ik niet super, vandaar dat ik de afgelopen tijd niet gereden heb.

Dit is voor mij dus een geweldige kans, en van het weekend ga ik kijken.

Maar..: waar let ik op en welke afspraken moet ik maken?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:02

Leuk dat je bijrijder wordt!!!

Een paar afspraken:

-hoevaak en hoelang je per week komt( evt ook
wanneer)
-Wat je er allemaal mee mag doen
-Wat je er niet mee mag doen
-Waar je alle spullen moet laten

Dat was het zo ongeveer denk ik, ik weet er niet zo snel meer.
en vergeet ook niet telefoonnummers op te schrijven van de dierenarts en natuurlijk de eigenaar zelf!

Veel suc6,

Groetjes Marije

Jaïra
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 14:27

Ik mag in principe elke dag komen, alleen in het weekend wordt ze door iemand anders gereden.

Tja, en op dit moment zijn de mogelijkheden nog heel beperkt natuurlijk; ze moet eerst goed beleerd worden voordat ik leuke bijkomstigheden als springen of buitenrijden kan gaan doen.

Verder is het -als het doorgaat- nog helemaal bespreekbaar waar we ons in de toekomst op zouden concentreren (dressur/springen/wat-dan ook).

Een bijdrage in de kosten is er niet.

En ze staat in een pensionstal, dus qua verzorging kan ik doen wat ik leuk vind, maar als ik eens wat minder tijd heb is dat ook geen punt: dan kan ik na het afzadelen en drogen gewoon naar huis.

Voor mij dus een behoorlijk ideale situatie, die zomaar uit het niets op mijn weg is gekomen! Pling

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:33

Ik zou ook zeker vragen of ze bijvoorbeeld verzekerd is. Stel jij rijd over het erf en ze schrikt... Jij stuiterd eraf en het paard rent weg en komt in botsing met een geparkeerde auto of landbouwvoertuig. Schade aan auto en letsel bij paard, wie gaat dan dan betalen. Is het paard verzekerd dan is er geen probleem. Zulks heb ik gelukkig zelf niet meegemaakt maar op een stal waar ik tot voor kort reed is zoiets wel gebeurd en degene die het paard reed kon mooi wel voor de schade opdraaien.

Jaïra
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 14:42

Dat is een goeie Roos, al vraag ik me af of mijn eigen WA-verzekering daar niet voor zou moeten opdraaien. Het is immers míjn paard niet, dus als er door mijn toedoen iets mee gebeurt is dat toch WA?

Maar dat zal ik zeker even uitzoeken.

Ik las trouwens je profiel: de Harry Potters al verslonden? Ik wel en gister de film gezien: superrrrr! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:38


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:18

- Hoe vaak je mag rijden en hoe lang
- Of het paard niet opeens wordt verkocht (jij stopt er tijd, moeite, liefde, zweet en tranen in en hun verkopen het ingereden paard met winst)
- Of je mensen mee naar stal mag nemen.
- Wat je moet doen met de kosten van eventuele verzorgingsproducten.
- Telefoonnummer van de hoefsmid en dierenarts

Succes en veel plezier

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:23

euhm ik heb zelf eigenlijks neit zoveel afspraken.
maar een paar die je zou kunnen maken:

- wanner mag je rijden
- wat mag je allemaal doen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:38

Ik heb zelf dus verzorgster/bijrijdster bij mijn pony, al een aantal gehad, en ik merk dat het handig is om regelmatig te kunnen overleggen over hoe het gaat en wat je gedaan hebt. Wat doe je als je merkt dat het paard niet lekker is, of kreupel, of iets anders. Hoe geeft de ander door als het paard iets heeft en iets tijdelijk niet mag, of medicijnen moet. Ik heb daarvoor een schrijftje, maar vind elkaar spreken bij bepaalde dingen toch ook belangrijk!