Bij dokter geweest, niet zo'n leuke uitslag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Bij dokter geweest, niet zo'n leuke uitslag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 16:01

Ik heb al een hele tijd ( aantal maanden ) last van mn bovenarmen/schouders.
Eerst alleen mn rechterarm, voelde wel eens wat slap en hangerig aan na een hele dag werk, was wat zeurderige pijn.
Ach dat heeft iedereen wel eens, daar doe je niet moeilijk over.
Ik heb die rechterbovenarm op 2 plekken gebroken gehad dus dacht dat het daar aan lag, zo heb ik ook wel eens last van mijn polsen die ik ook gebroken heb.
Maar het werd nu steeds vaker en heviger dat ik pijn had.
En ook mijn linkerarm begon pijn te doen op dezelfde manier.
Daarbij begonnen mijn armen steeds meer te 'kraken' bij handelingen, als ik mn haar kam hoor je allemaal gekraak in mn armen.

Na een dag stage ( friezenfokkerij ) kon ik de laatste tijd niets meer van de pijn en slapheid, ik kon niet eens meer een bak hondenvoer vasthouden, dat deed me te veel pijn en ik had gewoon die kracht niet meer.
Pakken hooi en stro van de zolder halen doet me zeer, vegen en uitmesten etc. Ik doe het wel, maar daarna kan ik niet veel meer.

Reden voor mij dus om de dokter te bellen, want dit ging niet tof meer, ik ben niet iemand die voor het minste of geringste naar de dokter sjouwt maar nu vond ik het toch wel tijd, ook omdat ik er eigenlijk al een paar maanden mee zat en het steeds erger wordt i.p.v minder.

Goed, bij de dokter een beetje duw en rek en strek werk met de bijbehorende vragen : "Doet dit zeer ? en als ik dit doe, doet het dan zeer ?"

Dokkie is tot de conclusie gekomen dat ik zware overbelasting heb van de aanhechtingen van pezen en spieren. Dit kan komen door het paardenwerk, aangezien ik verder niets 'zwaars' doe.
Hij had het wel vaker mee gemaakt, paardenmensen met dezelfde klachten, alleen dan nog niet op deze leeftijd.

Nu ben ik dus gedoemd tot fysiotherapie en pijnstillers.

Maar wat ik dus ook te horen kreeg en dat vond ik wel een beetje eng: Als ik geen blijvende schade wil houden aan pezen en spieren moet ik nu eigenlijk stoppen met zwaar (paarden)werk.
Ik mag het wel doen, maar niet meer in de mate zoals ik het nu doe, want de klachten die ik had waren niet echt normaal voor mijn leeftijd. Ik ben altijd al een krakkemik geweest wat botten en spieren betreft, heb veel botten gebroken,gekneusd en gescheurd gehad, heb een zenuwbeknelling in mn voeten en nu dus dit.

Maar ja , ik zit midden in mijn opleiding en verwacht eigenlijk door te gaan met de paarden, en ik zit met mijn stage.

De dokter zei dat het wel kon als ik wou, maar dan zou ik dus wel pijn blijven houden en er zou blijvende schade optreden, en daar ben ik niet zo blij mee. Ik bedoel, ik wil nu wel verder gaan, maar heb ook geen zin om met mijn 25e al versleten te zijn...

Oke opzich is het misschien helemaal niet erg als je ziet en hoort wat er allemaal om je heen gebeurt, ziektes, rampen e.d
Maar ben er tcoh niet zo happy over Scheve mond


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:04

getver wat balen. Goed naar je lichaam luisteren hoor je moet nog heel lang mee. Je kunt de stage zeker niet part-time doen met wel de benodigde uren in totaal?


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 16:07

Wordt moeilijk denk ik, ik zit maar 1 dag in de week op stage dit jaar, ze hebben daar aardig wat stagaires, op elke dag wel 1 of 2 , dus hoeven mij ook niet echt op een andere dag denk ik...
Ga ze vanavond wel ff bellen om te melden wat de dokter zei

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:07

Jammer van je hippische opleiding, maar met dat werk moet je dan ook echt kappen. Zo snel mogelijk. ERmee doorgaan maakt dat je straks niet eens meer in staat zult zijn de box van een eigen paard uit te mesten....

Je lichaam heb je er maar 1 van, moet je heel zuinig op zijn...
Sterkte met de knoop doorhakken, dat is nl niet zo heel makkelijk als het hier opgetikt staat.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:10

Wat een rotsituatie!!!!

Ik ben bang dat ik ook met zo iets kom te zitten. Ik heb heel veel last van m'n schouders. En denk dat het komt door het vele computer werk wat ik doe(ik doe een opleiding tot systeembeheerder) en nu op m'n stage plek een verkeerde werkhouding(veel op kleuterstoeltjes, aan kleuter burootjes achter de PC).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:25

Balen!

Maar zoals Dees al zegt, het is heel jammer van je opleiding, maar misschien moet je toch aan ander werk gaan denken.
Je paardenopleiding is het niet waard, dat je altijd pijn blijft houden bij het werk dat je doet.

Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:31

Balen meid!
Mijn moeder heeft dit een tijd terug ook gehad, en echt, stoppen! Anders krijg je er alleen maar sneller weer last van, en dat is het echt niet waard. Echt stoppen dus, dit is toch overmacht?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 16:33

Hmz, ik baal er best wel heel ergvan hoe langer ik er bij nadenk.
Misschien moet ik overstappen op niveau 3, dit jaar afmaken, dan heb ik iig nog een papiertje, al is het niet wat ik wou.
Om nu meteen resoluut te kappen ermee vind ik een beetje zonde van mijn bestede tijd en geld in die opleiding.
Ik kan vast wel wat regelen met school met stagevermindering o.i.d hoop ik...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:35

ja dat is ook wel verstandig dan kun je naar een andere opleiding overstappen. Misschien iets te vroeg om nu over te beginnen maar is detailhandel sport/textiel niet wat kun je in een ruitersportzaak gaan werken.

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:37

jeetje meid, valt ook niet mee!!! echt vervelend! ik wens je heel veel sterke.. ik ben het er ook wel mee eens dat je echt naar je lichaam moet luisteren...! dus let goed op!
heel veel succes en sterkte Vriendjes zijn?

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:20

Jeetje wat een afschuwelijk nieuws!
Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen terwijl je toch in je achterhoofd weet dat je gezondheid het belangrijkste is
Ik wens je heel veel sterkte toe

Rona, Linanda en Oackly

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:47

Getverdemme, van zulk nieuws wordt je nooit blij...Ik heb na mijn stage ook (hoefsmid) vaak veel pijn in mijn rug..Vandaar ook dat ik het voorlopig bij 1 dag houdt,soms 2 en dan weer een weekje niet..Je lichaam moet toch wennen aan dat soort werk.
Jij iig sterkte! Er zal vast iets te regelen zijn met school toch? al loop je 1 maal per 2 weken stage...

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:23

Wat vervelend.
Heel veel sterkte en betershap!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:35

je zou kunnen kijken of je de opleiding af mag maken met minder stage, en dan heb je in elk geval een mbo-opleiding en kun je door naar eventueel een andere hogere/meer theoretische opleiding, waarbij je minder zwaar werk hoeft te doen...
Sterkte met je schouders!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:43

Jeetje dat is niet zo best.

Kun je niet wat regelen met je stage plek(denoods via school) dat je wat minder zwaar werk doet, dus geen uitmesten meer, hooibalen sjouwen etc etc.

Er zijn nog genoeg lichtere klussen, of is het poetsen/rijden van een paard ook al zwaar?

Ik hoop dat de fysio aanslaat.

Zelf ben ik voor mijn rug een trainingsprogramma aan het doen(spieren kweken Tong uitsteken ), werkt goed.
Misschien ook wat voor jou als je je armen straks weer wat beter kan belasten.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:46

Sjee... dat is echt balen!
Ik wens je heel veel beterschap en sterkte!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:02

Ik ben idd van plan om te vragen of ik ander werk mag doen tijdelijk.
Paarden rijden mocht de eerste tijd eigenlijk ook niet ( dokter denkt dat ik met mn volle gewicht aan de teugels trek Haha! )
Poetsen e.d kan ik wel, maar dan geen 4 paarden achterelkaar.
Ik mocht geen ( niet te veel ) dingen doen die belastend waren voor mn armen, nou is eigenlijk elk paardenklusje dat wel maar de een meer dan de andere.
Zal morgen op school even gaan praten en kijken of ik wat regelen kan

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:34

Goh zeg dat is even baalen,ik hoop dat je met school tot een oplossing kan komen!
Houd wel goed voor ogen dat je eigen gezondheid voor alles gaat hoor,hoe moeilijk dat ook zal zijn!
Heel veel sterkte en doe nu echt even rustig aan,wie weet valt het dan straks toch allemaal wat mee!
Liefs Lundi -xxxxx-

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:36

Wat klote zeg Scheve mond
Maar kan je wel weer herstellen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:49

sanex, ik denk dat je hier twee zaken een beetje los van elkaar moet zien: wat NU betreft is het idd zéér belangrijk dat je je spieren/pezen zo goed als complete rust gunt, anders blijft dit een chronisch probleem waar je steeds in ergere mate last zal van krijgen. eigenlijk heb je al te lang gewacht om naar je lichaam te luisteren, dus leg het nu maar extra in de watte Ach gut !
maar dat dit zou inhouden dat je echt gedoemd bent om LATER een (te) rustig leventje te leiden is zeer zeker ook niet waar: sluit me aan bij cowgirl: je moet (onder begeleiding) dan maar leren om je spieren op een juiste manier te gaan trainen/belasten, énnnnn, je zal waarschijnlijk in de toekomst moeten leren om ONMIDDELLIJK op zulke signalen van overspannen spieren/pezen te reageren.

ik zit zelf al jááááren in een soortgelijke situatie (ben dan ook al jááááren ouder Haha! ), en heb op deze manier al jaren zwaar lichamelijk werk kunnen volhouden. dan weer mijn schouder, dan m'n arm, dan m'n pols, dan m'n enz. enz. Bloos! .......wel af en toe ontstekingsremmers nodig, maar nu ook niet zó overdreven.

ik zou zeker mijn studie afmaken als ik jou was, maar wel regelen dat je (tijdelijk) wat fysiek gespaard wordt. en dan weer rustig één en ander gaan oppakken.

één ding zou je nooit meer mogen doen: stoer doorgaan en de signalen van je lijf negeren. dat breekt je alleen maar (erg) zuur op !

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:51

Wil je later tenminste je eigen paard nog kunnen rijden en verzorgen, of wil je nu al je energie in iets steken, wat je alleen maar ellende oplevert.
Ik weet dat het moeilijk is. Heb zelf een beetje hetzelfde dillema. Het is maar wat je zelf wil opgeven voor je "droom".
Ik vind zelf dat het niet ten koste moet gaan van je gezondheid.
Het is jouw keuze en die moet je zelf maken, hoe moeilijk dat dat ook is.
Succes ermee iniedergeval! En heel veel beterschap

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 20:18

Het is te herstellen zei de dokter, maar dan moet ik nu dus wel minderen met het werk wat ik doe.
Ik krijg vanaf nu dus Fysiotherapie en ze zullen me ook gaan begeleiden en leren hoe ik me moet belasten of juist zo min mogelijk, iig op de goede manier Haha!

Het was een soort van waarschuwing, als ik nu gewoon door ga met deze klachten op de manier zoals ik het nu doe zal ik me blijvend beschadigen, en dan blijf ik er dus mee zitten.
Als ik nu een stapje terug doe en dus fysio en begeleiding krijg zal het weer herstellen als het goed is. Maar ik moest dus gewoon afwachten wat de fysio ging dooen, pijnstillers is gewoon voor de pijn nu, de fysio en training enzo moet het weer goed maken ( geloof ik )

Om nou meteen te kappen met mn opleiding is een beetje kort door de bocht denk ik, maar minderen op dit moment lijkt me opzich wel een idee.
Dokter was er nogal serieus in, het is een hele toffe gast en ik prutsmuts altijd wat met hem, maar hij zei met nadruk dat hij nu geen geintje maakte Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:21

Dat is niet zulk leuk nieuws om te horen idd... Veel sterkte ermee, en hopelijk kan je wat op school regelen. Want je lijf, daar heb je er toch echt maar 1 van, dus wees er wel een beetje zuinig op Knipoog

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:28

Dit is inderdaad niet leuk om te horen..

Ik zou inderdaad ook vragen of er iets te regelen valt op je stage adress want om te stoppen met je opleiding zou ook zonde zijn! En zoals de meeste mensen zeggen: je hebt maar 1 lichaam..

Heel veel succes en sterkte gewenst Ach gut !

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:31

SANEX schreef:
Het is te herstellen zei de dokter, maar dan moet ik nu dus wel minderen met het werk wat ik doe.
Ik krijg vanaf nu dus Fysiotherapie en ze zullen me ook gaan begeleiden en leren hoe ik me moet belasten of juist zo min mogelijk, iig op de goede manier Haha!
...

Een vriendin van mij had (ongeveer) hetzelfde en baalde dus net zo als jij. Zij werkte al in de paarden en zag haar lust en leven (en haar baan!) in rook op gaan. Gelukkig is het, dankzij de fysio, niet zo ver gekomen. Hij heeft haar veel oefeningen gegeven (veel met gewichtjes) om bepaalde spiergroepen extra te trainen. Daarnaast andere manier van bewegen geleerd, ze moest oa meer aanspannen in de schouderbladen. De fysio dacht overigens dat het bij haar nog net zoveel van het rijden kwam als van het stalwerk. Rijden is toch ook vrij statische arbeid.

Om een lang verhaal kort te maken: het enige wat ze niet meer doet is hooi en stro laden in de zomer (dus 1000 pak op een dag zeg maar Haha! ) en helpen bij de wekelijkse grote uitmestbeurt. Het gewone stalwerk zoals mest uit de stal halen, vegen, opstrooien enz. doet ze gewoon. Ze rijdt ook weer 3 of 4 paarden per dag.
Ze heeft eigenlijk nooit meer problemen. Wacht dus eerst het verhaal van de fysio af, die hebben vaak andere ideeen dan een arts. En wie weet, komt het bij jou ook allemaal weer goed!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Charat, HighFly_, XxMariellexX en 132 bezoekers